Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

AP (1)

DB (1)

EhB (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KDG (1)

UCLL (1)

VIVES (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2020 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Dare to jump : de man die kan vliegen, daagt je uit
Author:
ISBN: 9789401466882 Year: 2020 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leer jezelf kennenStel je prioriteitenLead by exampleAanvaard je angst en stressOwn your actionsOntdek de Why PowerLaat losStop wishing, start doingVisualiseer je overwinningNeem jezelf minder serieusGa voor een mindset zonder grenzenVoor ervaren basejumpers en andere extreme atleten geldt een ijzeren wet: die van de zelfkennis. De manier waarop je denkt, de keuzes die je maakt, dat bepaalt wie je bent en wie je wordt. Als je jezelf kent, sta je zoveel steviger in je schoenen, durf je risico's te nemen, je eigen weg te volgen en te veranderen. Zo kan je angst een drijfveer worden om je limieten te verleggen. Die wet geldt ook voor professionals die aan high performance willen doen. Als je wilt dat er een positieve drive achter je prestaties zit, en je echt je next level wilt bereiken, moet je jezelf leren kennen.Dare to jump helpt je om je angst te overwinnen en reikt drie power skills aan waarmee je de beste versie van jezelf kunt worden: een grenzeloze mindset, een laserfocus en vertrouwen. Het leert je waarom focus het nieuwe IQ is, hoe je jezelf kunt trainen om in een staat van flow te komen, en hoe je het vertrouwen binnenin je team grenzeloos opbouwt.


Book
Leren van binnenuit : kwaliteit en inspiratie in het onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789059316874 Year: 2011 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goed boek voor studenten, leraren en schoolleiding (in het basis- en voortgezet onderwijs) omdat het kritisch, opbouwend en inspirerend is, en dat bovendien aansluit bij een eerdere publicatie van de schrijvers: 'Een leraar van klasse' (2006). Hoe kunnen leraren het beste uit hun leerlingen halen? Op veel scholen wordt gewerkt aan vernieuwingen in het onderwijs. De traditionele onderwijsaanpak werkt vaak niet meer, waardoor er leerlingen buiten de boot vallen. Dat gaat veel leraren aan het hart. Zij willen er alles aan doen om het beste uit leerlingen te halen. Maar hoe doe je dat precies? Hoe kun je leerlingen stimuleren? Hoe kun je hun leren leuk én effectief maken en hoe help je kinderen om op te groeien tot volwassenen die hun talenten optimaal kunnen ontplooien? Dit boek is bedoeld om (aanstaande) leraren, schoolleiders en ouders te helpen bij die vragen en ze een stevige theoretische basis en praktische aanwijzingen te geven. De auteurs beschrijven een nieuwe visie op leren, die uitgaat van de kwaliteiten die mensen al in zich hebben. Vandaar de titel: Leren van binnenuit. Deze uitgave richt zich op het basis- en voortgezet onderwijs, maar biedt ook ideeën voor hoger onderwijs en bedrijfsopleidingen. Het boek is vooral bestemd voor leraren, schoolleiders en ouders. Vernieuwingen in het onderwijs dienen uit te gaan van de kwaliteiten en talenten die de mensen al in zich hebben. Naast aandacht voor maatschappelijke ontwikkelingen die veranderingen in het onderwijs nodig maken, wordt geschreven over een andere manier van kijken naar het onderwijs. Daarna komt het belang van de ontwikkeling van kernkwaliteiten op het gebied van denken, voelen en willen en het belang van de zogenoemde flow en het ui-model aan de orde. Tot besluit staan het ontwikkelingsproces naar vernieuwingen in de school samen met de uitwerking van een pedagogische en onderwijskundige visie centraal. Elk hoofdstuk is geschreven vanuit concrete onderwijservaringen, heeft een samenvatting en verdiepingsstof. Deze tweede druk is wat opzet betreft gelijk aan de eerste, behoudens enige tekstuele en redactionele aanpassingen en een geactualiseerde literatuurlijst.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by