Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek helpt verpleegkundigen, studenten verpleegkunde, verpleegkundig specialisten en praktijkondersteuners het zelfmanagement van patiënten te ondersteunen. Dat behoort tot de kerntaak van elke verpleegkundige. De herziene uitgave van het boek geeft daarvoor de actuele kennis, traint de vaardigheden en bespreekt de gewenste attitude, zoals een open houding, goede gespreksvoering en samenwerking met de patiënt en andere (mantel)zorgverleners. Verpleegkundige ondersteuning bij zelfmanagement en eigen regie beschrijft bij vier ziektebeelden wat de adaptieve opgaven voor patiënten zijn. Ook wordt uitgelegd welke interventies en tools verpleegkundigen kunnen toepassen bij de zorg en begeleiding van patiënten en hun omgeving. Verder komen thema's als samen beslissen, eHealth en ethische dilemma's aan de orde. De vele voorbeelden uit de verpleegkundige praktijk helpen om nieuwe competenties te ontwikkelen en ermee te oefenen. Op de bijbehorende online omgeving staan video's van echte ontmoetingen tussen verpleegkundigen en patiënten, verhalen en afwisselende opdrachten.
Choose an application
In deze herziene uitgave van de reeks ZorgBasics worden de verschillende aspecten en perspectieven ten aanzien van zelfmanagement en zelfmanagementondersteuning besproken aan de hand van het Generiek model Zelfmanagement.Iemand met een chronische aandoening moet dagelijks zijn aandoening zelf managen. Deze uitgave is bedoeld om bij te dragen aan de rol van zorgprofessionals bij het ondersteunen van mensen bij hun zelfmanagement en het creëren van ruimte voor eigen regie. De focus ligt daarom bij de zorgrelatie: daar waar zorgprofessional en cliënt elkaar ontmoeten. Hierbij staat het leven van de cliënt centraal en niet de ziekte.Het proces van zelfmanagement-ondersteuning door de zorgprofessional wordt aan de hand van het 5A-model uitgewerkt conform de Zorgmodule Zelfmanagement 1.0 (CBO, 2014). Partnerschap, vertrouwen en goede communicatie vormen de basis voor het ondersteunen van de cliënt, afgestemd op zijn of haar behoeften. https://www.boomhogeronderwijs.nl/zoeken/100-3895_ZorgBasics-Zelfmanagement-tweede-druk
Zelfhulp --- Zelfredzaamheid (autonomie) --- 604.8 --- zelfmanagement --- verpleegkunde --- zelfredzaamheid --- Chronische patiënten --- Patiëntenbegeleiding --- Zelfmanagement --- Chronische patiënt --- Zelfzorg
Choose an application
Het boek helpt je bij het vergroten van je integriteit. Uiteenlopende oefeningen als meditaties, visualisaties, technieken uit de gevechtssport en het opstellen van psychologische modellen maken dat je kan groeien op de vlakken die jij wil. Het boek is praktisch opgedeeld in verschillende kwaliteiten waar je verbinding mee kan maken: kracht, liefde, wijsheid, spirit en aarde. Simpele vaardigheden als ademen in je buik, je hart openen en je aandacht focussen dienen als opstapje naar complexere vormen van zelfsturing en diepgaande transformaties. Die brengen je fysiek, emotioneel en mentaal meer in evenwicht en voeden je spiritueel. De effecten hiervan worden in je dagelijks leven snel voelbaar door bijvoorbeeld een grotere stressbestendigheid, gezond omgaan met grenzen, werken vanuit je hart en een groter bewustzijn van jouw doel op aarde. Ook voor groepen en organisaties kan Corepower vruchtbaar zijn. De methode kan onder meer geblokkeerde groepsprocessen terug in gang zetten, de effectiviteit verhogen en de balans tussen de dynamiek en de opdracht van de groep herstellen. Corepower steunt vooral op inzichten uit de Chinese losoe van het taoïsme en de methode voor leidinggeven van themagecentreerde interactie (TGI)
415.4 --- Zelfsturing --- integriteit --- taoïsme --- Hogere geestelijke functies --- Persoonlijkheid --- Zelforganisatie --- Zelfmanagement --- Zelfzorg --- Psychologie --- Volwassene
Choose an application
In ?De zeven eigenschappen voor effectieve studenten? geeft Sean Covey, aan de hand van de eigenschappen uit het wereldberoemde boek van zijn vader, praktische tips en inzichten om je studie succesvol te doorlopen en je carrière met een stevige basis te starten.Door met het einde voor ogen te beginnen, blijf je tot het einde betrokken, en houd je het beter vol. Je maakt scherper onderscheid tussen hoofd- en bijzaken en balanceert studie en plezier, met geweldige prestaties als resultaat! Bron : http://www.standaardboekhandel.be
Onderwijs --- Zelfmanagement --- Studeren --- studeren --- hoger onderwijs --- Zelfzorg --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Het eerste boek dat verkopers en ondernemers leert hoe ze hun eigen manager worden om zo het maximum uit hun verkoop te halen. Een logisch stappenplan en een heleboel handige documenten om vlot uw eigen verkoopplan op te stellen en uw verkoop efficiënt te organiseren. Boek meer winst dankzij een sales dashboard: vanaf nu zal u altijd weten of u goed bezig bent. In maximum twee dagen tijd maakt u uw 'huiswerk', goed voor jarenlang rendabel 'baanwerk'. Dankzij uw unieke code in het boek krijgt u toegang tot de digitale documenten voor de opmaak van uw verkoopplan.Bron : http://www.boekenbank.be
Marchandisage --- Merchandising --- Verkooptechniek --- verkoopbeleid --- marketing --- merkenbeleid --- Verkooptechnieken --- communicatie --- Sales management --- Verkoop --- Verkopers --- Verkoopplannen --- Management --- Zelfmanagement --- verkoop --- Zelfmanagement. --- verkoop. --- Verkoop. --- Study and teaching --- Sales --- Handbooks, manuals, etc. --- Salesmanagement --- Verkoper --- Verkoopplan
Choose an application
Bundeling bijdragen over zelfmanagement van mensen met een chronische ziekte.
613.48 --- 601.5 --- chronische aandoeningen --- zelfzorg --- zelfmanagement --- patiëntenbegeleiding --- eerstelijnszorg --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- Organisatie van de gezondheidszorg
Choose an application
Wat is er nodig om succesvoller te zijn en hoe kunnen we mensen helpen bij het verbeteren van de kwaliteit van hun leven? De auteurs laten zien welke eigenschappen kenmerkend zijn voor succes of falen en gaan in op omstandigheden die de hulpvrager zelf kan benvloeden, zodat hij meer greep op zijn leven krijgt. De hulpverlener/supportmedewerker leert in dit boek hoe hij het zelfmanagement van de hulpvrager kan verbeteren. Met talloze voorbeelden lichten de auteurs deze manier van werken toe. Na bestudering van het boek kan de hulpverlener/supportmedewerker zelfstandig aan de gang gaan. De methode community support is een snel groeiende vorm van hulpverlening. Bij community support krijgt de directe omgeving, samenwerkend in een steungroep, een belangrijke plaats. Een persoon die vanwege persoonlijke of sociale problemen hulp behoeft, kan het succes of falen van de hulp zelf sterk benvloeden. Een belangrijke methode is het mobiliseren van de mensen in de directe omgeving (familie, vrienden Collega's, buren en dergelijken). Dit uitstekend geschreven boekje geeft aan hoe dit sterk in betekenis toenemende middel van 'community support' kan bijdragen aan een een succesvolle levensstijl. Hulpverleners krijgen een rijk beeld van de mogelijkheden om het sociale netwerk van een hulpvrager in te zetten en te versterken. Het boekje is voorzien van een nuttige begrippenlijst en diverse bijlagen met nuttige hulpmiddelen, formulieren, evaluatiecriteria, sterkte/zwakte-analyses, relevante websites en dergelijke. De twee auteurs zijn werkzaam als psycholoog respectievelijk andragoge. Dit boekje laat zich zonder sociaal-agogische voorkennis lezen. Een nuttige uitgave voor hulpverleners en studenten (hbo-niveau) Inhoudsopgave : Voorwoord Inleiding 1 Wat is community support? 2 Zelfmanagement 3 Voorwaarden voor een succesvolle levensstijl 4 Met de hulpvragen steun organiseren vanuit het netwerk 5 Problemen in het sociale netwerk en netwerkverbetering 6 Op weg naar een succesvollere levensstijl 7 Ja, maar - Begrippenlijst Bijlage 1: Kenmerken community support Bijlage 2: Sterkte-zwakteanalyseformulier Bijlage 3: Netwerken uitbreiden en relaties verbeteren Bijlage 4: Evaluatiecriteria sociaal netwerk Bijlage 5: Participatie- en ondersteuningsplan Bijlage 6: Evaluatieformulier Bijlage 7: Methoden van de supportmedewerker Gebruikte literatuur Genoemde websites
321.3 --- community support --- hulpverlening --- sociale netwerken --- zelfmanagement --- S20080317.JPG --- hulpverleningsproces --- Methodiek --- 361.2 --- Netwerken --- hulpverlening. --- Hulpverlening. --- Sociology of social care --- psychosociale hulpverlening
Choose an application
Dit boek helpt verpleegkundigen, studenten verpleegkunde en verpleegkundig specialisten het zelfmanagement van mensen met chronische aandoeningen te ondersteunen. Dat behoort tot de kerntaak van elke verpleegkundige. Het boek geeft daarvoor de kennis, traint de vaardigheden en bespreekt de gewenste attitude, zoals een open houding, goede gespreksvoering en samenwerking met de patiënt en andere (mantel)zorgverleners. Verpleegkundige ondersteuning bij zelfmanagement en eigen regie beschrijft bij vier ziektebeelden wat de uitdagingen voor patiënten zijn om de ziekte in hun leven in te passen. Er worden praktische interventies en tools gepresenteerd die verpleegkundigen kunnen toepassen bij de zorg en begeleiding van patiënten en hun omgeving. Ook thema’s als gedeelde besluitvorming, eHealth en ethische dilemma’s komen aan de orde. De vele voorbeelden uit de verpleegkundige praktijk helpen om nieuwe competenties te ontwikkelen en ermee te oefenen. Op de bijbehorende website staan video’s van levensechte ontmoetingen tussen verpleegkundigen en patiënten, verhalen en afwisselende (stage)opdrachten.
patiëntenbegeleiding --- zelfmanagement --- 604.8 --- verpleegkunde --- Nursing --- patiëntenparticipatie --- zelfsturing --- patiënt --- patiënt-verpleegkundige relatie --- zorg --- PXL-Healthcare 2018 --- verpleegkundige en patiënt --- zorgmanagement --- zorginnovatie
Choose an application
De rol van managers is de laatste jaren sterk aan het veranderen. Steeds vaker worden managementtaken over verschillende personen binnen een organisatie verdeeld en niet alleen bij managers neergelegd. In moderne organisaties is het daarom belangrijk dat alle werknemers de juiste managementvaardigheden bezitten.Basisboek managementvaardigheden introduceert de belangrijkste managementtheorieën en biedt werkvormen om managementvaardigheden te trainen. Het bespreekt essentiële vaardigheden voor leidinggevenden, zoals het motiveren van medewerkers en het omgaan met conflicten. Ook laat deze uitgave het belang zien van zelfkennis van de manager en de context waarin gewerkt wordt. Het boek bestaat uit drie delen. Er wordt begonnen met zelfmanagement, daarna wordt het managen van individuen behandeld en ten slotte komt het managen van teams en organisaties aan bod.Bij dit boek hoort een website met extra studiemateriaal. Voor studenten is er een begrippentrainer en aanvullend materiaal. Voor docenten die het boek als verplichte literatuur voorschrijven is docentenmateriaal aanwezig in de vorm van een docentenhandleiding, extra oefeningen, richtantwoorden en powerpoints.Bron : http://www.coutinho.nl
Organization theory --- Personnel management --- management --- Management --- Managementvaardigheden --- Managementtechnieken --- Coaching --- Delegeren --- Conflicthantering --- Managers : loopbaanontwikkeling --- sociale vaardigheden --- zelfmanagement --- 005.34 --- 65.012.4
Choose an application
Hygiene. Public health. Protection --- Nursing --- verpleegkunde --- patiëntenvoorlichting --- patiëntenbegeleiding --- 613.48 --- GVO --- gesprekken --- zelfmanagement --- Patiëntenbegeleiding --- 601.6 --- 602.1 --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- Patiëntenvoorlichting --- Verpleegkunde --- Verpleegkundigen --- Zelfmanagement --- medische psychologie --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- zelfzorg --- ziektebeleving --- psychosociale zorg en de klinisch psycholoog in het ziekenhuis --- Psychosociale zorg in het ziekenhuis --- (zie ook: informed consent)
Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|