Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Werk maken van werk zoeken : een praktische handreiking voor creatieve sollicitanten
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9067161918 Year: 1983 Publisher: Deurne Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In volle werkgelegenheidscrisis een boek uitgeven over solliciteren lijkt verdacht veel op water naar de zee dragen. De meest vernuftige sollicitatietechniek kan niet voorbijgaan aan het feit dat er nu eenmaal te weinig werkgegadigden zijn. Dit boek zal de zo broodnodige arbeidsplaatsen niet creëren, zoveel is duidelijk. Deze nuchtere en juiste vaststelling overschaduwt echter een aantal andere - eveneens juiste - feiten. Objectieve studies rapporteren dat de klassieke kanalen - krantenadvertenties, RVA - slechts een gering gedeelte van de bestaande vacatures reveleren. Een belangrijk segment van de arbeidsmarkt - de zogenaamde verborgen arbeidsmarkt - blijft aldus hermetisch gesloten, vooral voor de werklozen. Gebrek aan vertrouwdheid met de aanwervingsmechanismen zorgt voor veel frustraties en menselijk leed bij de sollicitanten. Wij hebben hieruit de conclusie getrokken dat zowel werkzoekenden als werkgevers aan een meer marktgerichte aanpak toe zijn. Het wervingsbeleid van bedrijven is niet gestoeld op marketingbeginselen. Symptomen hiervan zijn de nog talrijke vage en anonieme advertenties. Werkzoekenden beschikken over weinig middelen en technieken om een 'marketingbeleid' voor zichzelf te voeren. De volledige selectieprocedure blijft voor hen een groot gokspel. In dit boek willen wij de sollicitant een strategie meegeven om zijn jobcampagne op de verborgen arbeidsmarkt zelf te organiseren en te controleren.Verkiest hij zich te beperken tot de klassieke sollicitatiekanalen, dan vindt hij in dit boek een aantal technieken om dat selectieproces minder lijdzaam te ondergaan en het zelf mee te bepalen. In het eerste gedeelte van dit boek wordt de sollicitant geconfronteerd met zijn product - zichzelf - en met de sterke en zwakke kanten ervan. Hij leert zijn marktpositie op een creatieve manier definiëren. Een éénmaal gekozen studie- of beroepsrichting hoeft geen dwangbuis te zijn voor een verdere loopbaan. In het tweede gedeelte plaatst de sollicitant zichzelf tegenover de eisen en het gedrag van de tegenpartij, de werkgever.


Book
Soepel, flexibel en ongebonden: een vergelijking van twee laat-moderne generaties
Authors: --- ---
ISBN: 907028975X 9789070289751 Year: 1991 Publisher: Brussel: VUB-Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Sociology of culture --- samenleving --- sociologie --- jongerencultuur --- jeugd --- flexibiliteit --- Belgium --- Maatschappij --- Sociologie --- Société --- #GGSB: Sociale wet. essays --- 316.42 --- 159.922.8 --- 316.752 --- 301 --- 301.17 --- 331 : 301.03 --- 331.811.4 --- 331.811.6 --- 392.5 --- Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- Psychologie van de adolescent --- Waarden --(sociologie) --- sociale processen --- sociologie van de arbeid - arbeidssociologie --- deeltijdse arbeid - parttime arbeid --- glijdende arbeidstijd - variable arbeidstijd - flexibiliteit --- huwelijk - gezin (zie ook 265.5, 392.3, 396.6) --- Generatieverschillen --- Generatieverschillen. --- 316.752 Waarden --(sociologie) --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- 316.42 Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- inkomensverdeling --- individualisme --- secularisatie --- partnerrelaties --- 20ste eeuw generaties --- generaties --- #SBIB:316.356.2H1131 --- #SBIB:316.356.2H1500 --- 316.64 <493> --- 316.728 <493> --- Z331.5 --- Z172 --- Z173 --- Z396 --- Z++90/10 --- Generatiesociologie --- Protestgeneratie --- Verloren generatie --- Hedendaagse gezinsstudies: Europa --- Gezin en arbeid: algemeen --- Maatschappelijke attitudes --(sociale psychologie)--België --- Cultuur. Levenswijze--België --- 316.728 <493> Cultuur. Levenswijze--België --- 316.64 <493> Maatschappelijke attitudes --(sociale psychologie)--België --- cultuursociologie --- godsdienstsociologie --- vrouwenarbeid --- arbeidssociologie --- Vlaanderen --- sociografie --- 338 --- 308 <493> --- #GBIB:IDGP --- 316.37 --- 316.35 --- 316.4 --- (493) --- $?$91/03 --- #A90D1 --- 314.6 --- 316 --- 331 --- 396.1 --- 338 Economische situatie. Economische structuur van bepaalde landen en gebieden. Economische geografie. Economische produktie.economische produkten. Economische diensten --- Economische situatie. Economische structuur van bepaalde landen en gebieden. Economische geografie. Economische produktie.economische produkten. Economische diensten --- 308 <493> Sociografie. Sociaal economische geografie. Sociale toestand--België --- Sociografie. Sociaal economische geografie. Sociale toestand--België --- 008 --- 2 --- 396.5 --- 493.8 --- 159.98 --- 308 --- arbeidsmarkt --- Primary groups --- gender --- Social change --- Sociology --- arbeidsherverdeling --- gezin --- samenwonen --- postmodernisme (filosofie) --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Young adults --- Flanders (Belgium) --- Sociologie van de cultuur --- België --- 20e eeuw --- Sociale wet. essays --- 20e eeuw. --- de golden sixties --- idealisme en cynisme --- de crisis van de jaren 1970 en 1980 --- levenswijzen en - opvattingen --- de twintigste eeuw --- Philosophical anthropology --- Religious studies --- Social problems --- Age group sociology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of work --- Income --- Personnel management

Listing 1 - 3 of 3
Sort by