Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
The first generation of postwar British labor historians tended to be preoccupied with working class activism. The history of the working class concentrated on trade unions, left-wing politics, parties, and activists. This book attempts to chart not only this struggle, but to describe and analyze the rich and varied tapestry of working class history as a whole. John Benson examines work, wages, incomes, and the cost of living family, kinship, and community relations the individual in the context of nation and class and the labor movement in all its aspects.
History of the United Kingdom and Ireland --- anno 1800-1999 --- Working class --- History. --- Working class -- Great Britain -- History -- 19th century. --- Working class -- Great Britain -- History -- 20th century. --- Working class -- Great Britain -- History. --- Labor & Workers' Economics --- Business & Economics --- History
Choose an application
Popular culture --- Working class --- Mass media --- Literacy --- Ethnologie --- Sociologie --- Population --- History --- Royaume-Uni --- Great Britain --- Royaume-uni --- Social life and customs --- Civilization --- 316.77 --- Communicatiesociologie --- 316.77 Communicatiesociologie --- Popular culture - England --- Working class - England --- Popular culture - Great Britain - History - 20th century --- Working class - Great Britain - History - 20th century --- Mass media - Great Britain - History - 20th century --- Literacy - Great Britain - History - 20th century --- Great Britain - Civilization - 20th century
Choose an application
[Éd. 2012] Protestation élevée, au nom de l’objectivité, contre les poncifs aristocratiques ou populistes qui s’interposent entre les classes populaires et ses observateurs, nécessairement intellectuels ou bourgeois, The Uses of Literacy relève aussi de l’autobiographie, sinon de l’auto-analyse. Mais, grâce à une attention clinique aux nuances de la vie quotidienne, l’auteur réussit à tirer de son expérience d’intellectuel issu des classes populaires tout ce que l’ethnologue averti sait tirer d’un bon "informateur". Sans nier les changements que les moyens modernes de communication ont déterminés dans la culture des classes populaires, Richard Hoggart essaie d’en prendre la juste mesure en faisant voir que la réception d’un message culturel ne saurait être dissociée des conditions sociales où elle s’accomplit. Il se donne ainsi les moyens de comprendre tout ce que la consommation culturelle doit à l’éthos de classe des consommateurs : le mythe du "conditionnement des masses" peut alors céder la place à l’analyse de l’adhésion à éclipses ou de l’attention oblique, conçues comme dispositions spécifiques des classes populaires portées par la logique de leur situation à trouver dans le cynisme narquois et une grande capacité d’indifférence leur meilleure protection contre le monde des "autres", son autorité et ses sollicitations.
Popular culture --- Working class --- Mass media --- Literacy --- Ethnologie --- Sociologie --- Population --- History --- Royaume-Uni --- Great Britain --- Royaume-uni --- Social life and customs --- Civilization --- Employees --- Culture --- Manners and customs. --- Travailleurs --- Mœurs et coutumes --- Social aspects. --- Aspect sociologique --- Popular culture - England --- Working class - England --- Popular culture - Great Britain - History - 20th century --- Working class - Great Britain - History - 20th century --- Mass media - Great Britain - History - 20th century --- Literacy - Great Britain - History - 20th century --- Great Britain - Civilization - 20th century
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|