Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit tijdperk van enorme media-aandacht voor politiek en bedrijfsleven, voor sport en showbizz, voor maatschappelijke groeperingen en individuele belangen, is het aantal woordvoerders fors gegroeid. Soms zijn woordvoerders echte professionals, die er fulltime mee bezig zijn. Soms zijn het functionarissen, die het er een beetje bij doen. Er bestaat geen echte hogere beroepsopleiding voor woordvoerders. Het zijn vaak voormalige journalisten of communicatieadviseurs die er een neus voor (denken) te hebben.In De woordvoerder benadert Rob Sebes het woordvoerderschap als beroep. Het is enerzijds een zoektocht naar wat die professie inhoudt, anderzijds een beschrijving van zijn eigen ervaringen als woordvoerder. Zo was Sebes zelf woordvoerder bij de Onderzoekscommissie Irak, die de politieke steun van Nederland aan de Amerikaanse inval in Irak heeft onderzocht.Sebes geeft in De woordvoerder tal van tips en gaat in op allerlei vraagstukken waarmee woordvoerders vaak te maken hebben, zoals:-Hoe gaat hij om met geheime gegevens ? -Hoe zorgt hij ervoor dat deze informatie niet voortijdig op straat komt te liggen ? -Waarom brengt hij bepaalde feiten wel of juist niet naar buiten ? -Wat moet hij doen als er onenigheid dreigt ? -Hoe dient hij te reageren op aanvallen van buitenaf ? Bron : http://www.bbnc.nl
Media --- Mediabeleid --- Woordvoerder --- Mediarelatie
Choose an application
Iedereen krijgt wel eens te maken met de media. Niet alleen professionele woordvoerders, maar ook directeuren, sporters of artsen. Woordvoering is zeker niet ieders favoriete bezigheid. Vaak heeft dat te maken met koudwatervrees. En dat is nergens voor nodig.Ga mediawoordvoering dus niet uit de weg. Dat zou zonde zijn, want media zijn de snelste en meest geloofwaardige weg naar jouw omgeving. Journalisten zijn de belangrijkste nieuwsbron voor het publiek. Beschouw ze dus als vrienden en bouw actief een relatie op met de voor jou belangrijke media. Belangrijk is wel dat je ze respecteert en zelf open en eerlijk bent.Zorg ervoor dat je woordvoering serieus neemt en dat je je goed voorbereidt. Anders loop je risico's of mis je kansen. En daarbij gaat het vooral om het maken van zorgvuldige afwegingen, de voorbereiding van interviews, het formuleren van heldere kernboodschappen en het zelf leren regisseren van de gesprekken met media.In dit boek biedt Frank Peters je de onmisbare praktijklessen voor mediawoordvoering en het omgaan met journalisten. Doe er je voordeel mee en gebruik het als hulpmiddel bij de voorbereiding van media-optredens. Dit boek is eigenlijk jouw persoonlijke mediatrainer. Je zult zien dat je niet per se Barack Obama hoeft te zijn om van jouw mediaoptreden een succes te maken.De lessen in Mediatraining voor Iedereen helpen je niet alleen bij mediawoordvoering, maar kun je ook toepassen op zakelijke gesprekken en presentaties in het algemeen.Bron http://www.futurouitgevers.nl
Public relations. --- Media --- Woordvoerders --- Persrelaties --- Journalistiek --- Communicatieve vaardigheden --- Woordvoerder --- Persrelatie --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onschatbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van ondernemingen, is een professionele externe communicatie met journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager.Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers.Geen commentaar (herwerkte uitgave) is een naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die dagelijks samenwerken met woordvoerders en organisaties, en voor iedereen die interesse heeft in hoe het nieuws wordt ?gemaakt?.https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615
Woordvoerders --- Persrelaties --- Externe public relations --- Externe communicatie --- Communicatiemanagement --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- PR ; woordvoerder. --- Journalism --- Advertising. Public relations --- Woordvoerder --- Persrelatie --- Bachelor in de journalistiek --- Public relations --- Externe communicatie ; ondernemingen --- persberichten --- persconferenties --- woordvoerderschap
Choose an application
88 p.
#SBIB:309H250 --- #SBIB:012.GIFT --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Theses --- Communicatie --- Communicatiemanagement --- Public relations --- Woordvoerders --- Woordvoerder
Choose an application
Traditionele en online media spelen een steeds belangrijkere rol in de wereld van overheid en politiek. Er gaat geen dag voorbij of volksvertegenwoordigers, wethouders, ministers of ambtenaren zijn in het nieuws. Persvoorlichters proberen deze media-aandacht in goede banen te leiden. Zij verzorgen alle mogelijke vormen van communicatie om het beleid van politici en daarmee ook de politici zelf zo goed mogelijk te presenteren. In dit boek komen verschillende aspecten van persvoorlichting en mediarelaties aan de orde. Welke veranderingen hebben plaatsgevonden in de wereld van politiek en overheid waardoor media zo aan belang hebben gewonnen? Wat zijn de verschillende soorten adviseurs die zich met dit thema bezighouden? In hoeverre zijn zij op te vatten als spindoctors? Welke strategie hanteren zij en in hoeverre zijn zij bepalend voor de communicatiestrategie richting de media? Dit boek gaat in op het verkrijgen van aandacht van de traditionele en online media. Hoe spelen persvoorlichters in op de nieuwsvoorkeuren van journalisten, hoe onderhandelen zij met journalistieke redacties en welke rol spelen sociale media hierbij? Hoe kan het beste beeld worden neergezet: door middel van framing van beleidsvoorstellen, door personalisering van politiek of door het lekken van informatie? Dit boek gaat in op zowel de theorie als praktijk van mediarelaties en persvoorlichting en is geschikt voor cursussen overheidscommunicatie, politieke communicatie, persvoorlichting, mediarelaties en journalistiek. Bron : http://www.bol.com
Public relations --- Communicatiemanagement --- Overheidscommunicatie --- Politiek en media ; Nederland --- Framing --- Lobbying --- Belangenbehartiging --- Public Affairs --- Agendasetting --- Mediarelaties --- Persrelaties --- Woordvoerders --- Mediarelatie --- Persrelatie --- Woordvoerder
Choose an application
Eerst kwamen de voorlichters en woordvoerders die zich beperkten tot het onderhouden van de logistieke contacten tussen journalisten en politici. Toen volgden de mannetjesmakers en mannetjesmakelaars die de regie over de politieke berichtgeving naar zich toe trokken. Ze fluisterden journalisten goed nieuws in over hun opdrachtgever en verspreidden roddel en achterklap over diens rivalen. Totdat de oorlog tussen de spindoctors niet meer te beheersen viel. Onder het vierde kabinet-Balkenende liep het wederzijdse verbale geweld zo hoog op dat het kabinet eraan ten gronde ging. Superspindoctor Jack de Vries blies zichzelf op. Bericht vanuit de Haagse coulissen.Bron : http://www.uitgeverijbalans.nl
Public Affairs --- Politiek --- Politieke communicatie --- Voorlichting --- Woordvoerders --- Nederland --- Belangenbehartiging --- Lobbying --- Woordvoerder --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Communicatietheorie --- Literatuur
Choose an application
#A0308A --- 695 Communicatie --- Woordvoerders --- Overheidscommunicatie --- Overheidsvoorlichting --- Voorlichting --- Public relations --- Journalistiek --- Techniek --- Public relationstechnieken --- Woordvoerder --- Techniek (wetenschap) --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Communicatietheorie
Choose an application
-6283-775-1
Radiojournalistiek. --- Televisiejournalistiek. --- persconferenties --- Advertising. Public relations --- woordvoerderschap --- persberichten --- Woordvoerders --- Voorlichting --- Interviews --- mondelinge communicatie --- #A9110A --- Organisatie 658.014 --- 06.054 (035) --- 659.21 (035) --- Organisaties : woordvoerders --- 007.1 --- Woordvoerder --- Interview --- Communicatietheorie
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor al wie in zijn organisatie met die opdracht belast is, als voltijds, deeltijds of vrijwillig persattaché, woordvoerder, pr-medewerker of hoe de functie ook genoemd wordt. En voor al wie vandaag nog studeert, maar de ambitie heeft deze functie in de toekomst te gaan vervullen. Koen Van den Broeck was persattaché bij Amnesty International Vlaanderen, Artsen Zonder Grenzen en Handicap International. Sinds 2001 staat hij met zijn adviesbureau EthiCom talrijke organisaties bij in het uitbouwen van hun persrelaties. Hij geeft ook regelmatig seminaries bij o.a. Belga
Mediagebruik. --- Persberichten. --- Perscontacten. --- persconferenties --- perscontacten --- marketingcommunicatie --- persvoorlichting --- PR (public relations) --- Mass communications --- 82.08 --- 07 --- 165.212 communicatie --- 63 landbouw --- 695 Communicatie --- communicatie --- pers --- public relations --- 091 --- journalistiek --- Persberichten --- S20090836.JPG --- advertenties --- reclame --- 82.08 Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Literaire activiteiten. Literaire technieken --- Pers. Journalistiek --- 659 --- 007 --- Mediarelaties --- Media --- Perswezen --- Woordvoerders --- Journalistiek --- Massacommunicatie --- Public relations --- Pers --- Mediarelatie --- Woordvoerder --- Persbericht --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onmisbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van organisaties, is een professionele externe communicatie met bijvoorbeeld journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager. Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers. De auteur lardeert praktische tips met sappige anekdotes uit haar eigen carrière en die van andere woordvoerders. Geen commentaar is een onmisbaar naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die goed willen samenwerken met woordvoerders en organisaties en voor al wie interesse heeft in hoe het nieuws wordt 'gemaakt'.
persconferenties --- Advertising. Public relations --- woordvoerderschap --- Journalism --- persberichten --- pers --- communicatie --- management --- 695 Communicatie --- presse --- communication --- PXL-Media & Tourism 2018 --- communicatievaardigheden --- communicatiemanagement --- persbericht --- journalistiek --- public relations --- Woordvoerders --- Persrelaties --- Externe public relations --- Externe communicatie --- Communicatiemanagement --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- Media 002 --- Woordvoerder --- Persrelatie --- 431 --- bedrijfscommunicatie --- opleiding management --- formation management
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|