Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
De opvoeding en vorming van mensen tot bewuste burgers in een democratie is de rode draad doorheen dit boek. Het aandeel van vrouwelijke pedagogen in de theorievorming hierover wordt extra beklemtoond. De meeste vrouwen die hier aan bod komen, kregen eigenlijk nooit de aandacht die ze verdienden. Hun bijdrage tot het onderwijs en sociale wetenschappen wordt/werd eerder geklasseerd als 'praktijkervaring' (lees ook: een lagere status) dan als theoretische bijdrage (lees ook: hogere status). De visie op opvoeding van Jane Addams bijvoorbeeld, , zou gebaseerd zijn op John Dewey's theorieën. Recent onderzoek toont echter aan dat zij tot zijn ideeën heeft bijgedragen en niet andersom.
Educational sciences --- Teaching --- Political systems --- anno 1900-1999 --- anno 1800-1899 --- United States --- Social sciences --- Study and teaching --- Philosophy --- Citizenship --- Multicultural education --- Feminism and education --- Women educators --- Social sciences - Study and teaching - United States - Philosophy. --- Citizenship - Study and teaching - United States - Philosophy. --- Multicultural education - United States - Philosophy. --- Women educators - United States. --- United States of America --- Teachers --- Education --- Book --- Democracy
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|