Narrow your search

Library

KBR (2)

RoSa (2)

UCLouvain (2)

KU Leuven (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

VIVES (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

English (1)

French (1)

German (1)


Year
From To Submit

1996 (1)

1988 (1)

1986 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
La formation des femmes, perspectives actuelles
Author:
ISBN: 2882420064 9782882420060 Year: 1988 Publisher: Genève Le concept moderne

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs onderzoeken de initiatieven voor de vorming van de volwassen vrouw in vier verschillende nationale contexten, namelijk Argentinië, Brazilië, Italië en Zwitserland. Men heeft vooral aandacht voor de gevolgen die de evolutie in de sekserollen heeft gehad op het onderwijs voor volwassen, en meer in het bijzonder voor vrouwen. Deze evolutie heeft in de vier behandelde landen op verschillende wegen kunnen leiden naar hetzelfde doel, namelijk emancipatie.


Book
Bildung und Kultur bürgerlicher Frauen 1850-1918 : eine Quellendokumentation aus Anstandsbüchern und Lebenshilfen für Mädchen und Frauen als Beitrag zur weiblichen literarischen Sozialisation
Author:
ISBN: 3484350156 9783484350151 Year: 1986 Volume: 15 Publisher: Tübingen Niemeyer

Feminisms and pedagogies of everyday life
Author:
ISBN: 0585043213 9780585043210 9780791429655 0791429652 9780791429662 0791429660 0791429652 0791429660 Year: 1996 Publisher: Albany State University of New York Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het uitgangspunt van dit boek is de vaststelling dat jongens en meisjes zich reeds een beeld hebben gevormd over mannelijkheid en vrouwelijkheid, nog voor ze een eerste stap binnen de school gezet hebben. Via hun opvoeding, de heersende cultuur in hun omgeving en de beeldvorming die de media verspreiden, krijgen ze reeds een heleboel opvattingen mee over sekserollen. De auteur vindt dat de pedagogie en meer specifiek de feministische pedagogie, meer aandacht zou moeten hebben voor het niet-schoolse leren van kinderen. Feministische academici brengen elk vanuit hun vakgebied (o.a. communicatiewetenschappen, sociologie, pedagogie) hun standpunt hierover naar voor.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by