Narrow your search

Library

UCLL (44)

Arteveldehogeschool (27)

Hogeschool Gent (26)

VIVES (26)

Thomas More Kempen (24)

EhB (22)

Odisee (19)

KBR (16)

AP (15)

KDG (15)

More...

Resource type

book (48)


Language

Dutch (47)

English (1)


Year
From To Submit

2021 (2)

2019 (11)

2017 (2)

2015 (1)

2014 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 48 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Reken-wiskunde in de praktijk : onderbouw.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789001832810 Year: 2014 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en dyscalculie : mbo
Authors: --- ---
ISBN: 9789023249733 Year: 2012 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. In 2011 verscheen het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (Protocol ERWD1). Dit richt zich op het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Het ministerie van OCW heeft in 2010 NVORWO de opdracht verstrekt het Protocol voor het middelbaar beroepsonderwijs te ontwikkelen (Protocol ERWD3). Dit protocol is van groot belang nu centrale rekenexamens 2F en 3F in het mbo ingevoerd gaan worden. Rekenen staat duidelijk op de kaart. Het onderwijs zal alle zeilen moeten bijzetten om ook de rekenzwakke student en de student met ernstige rekenproblemen tot het gewenste referentieniveau te brengen. Het doel van rekenonderwijs is functionele gecijferdheid, afgestemd op de mogelijkheden van iedere individuele student. Dat reikt verder dan het behalen van een rekenexamen. Het gaat daarbij om adequaat handelen in functionele, dagelijkse situaties. Het Protocol ERWD3 geeft aanwijzingen om dit doel te bereiken, met name wanneer de rekenontwikkeling van een student niet optimaal verloopt. Het Protocol ERWD3 beoogt een leidraad te zijn voor het ontwikkelen van rekenbeleid en het geven van goed rekenonderwijs. Goed rekenonderwijs staat of valt met de professionaliteit van docenten en leidt tot begeleiding van studenten die aansluit bij hun onderwijsbehoeften. Dit protocol is geschreven voor allen die zich, direct of indirect, bezighouden met het rekenonderwijs in en om de mbo-instellingen. Tegelijk met dit boek verschijnt ook het Protocol voor het voortgezet onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs.


Book
Wiskunde = Wijs : inhoud & didactiek voor de lagere school
Authors: --- ---
ISBN: 9789463933995 Year: 2021 Publisher: Gent : Owl Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Naar een nieuwe reken / wiskundedidactiek voor de basisschool en de basiseducatie
Authors: ---
Year: 1995 Publisher: Brussel Studiecentrum Open Hoger Onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Grondslagen van de rekendidactiek : een theoretische en practisch-didactische beschouwing over het rekenen in het basisonderwijs
Author:
Year: 1969 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teaching mathematics with insight : the identification, diagnosis and remediation of young children's mathematical errors
Authors: ---
ISBN: 0750708034 Year: 2005 Publisher: London Routledge Falmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Niwi : didactiek voor de nieuwe wiskunde in het basisonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9026007086 Year: 1983 Publisher: Oostmalle De Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Rekenen: een hele opgave deel 1
Authors: ---
ISBN: 9789006955309 Year: 2013 Publisher: Amersfoort : Thieme Meulenhoff,


Book
Grenzen verleggen : probleemoplossend en wiskundig denken in de lagere school
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789090291383 Year: 2015 Publisher: Ham Sine Qua Pod

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na een overzicht van de meest gebruikte heuristieken wordt er in dit boek dieper ingegaan op de didactiek van probleemoplossend en wiskundig denken. Er wordt een leerlijn opgebouwd om in de lagere school leerlingen bewust problemen te leren oplossen. Er wordt onderzocht welke problemen leerlingen ondervinden bij het oplossen van problemen. Deze cursus wordt aangevuld met filmmateriaal op de website www.grenzenverleggen.be.


Book
Niwi : nieuwe wiskunde
Authors: --- ---
ISBN: 9026006640 9026006004 Year: 1983 Publisher: Oostmalle De Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 48 << page
of 5
>>
Sort by