Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
INHOUDSOPGAVE:##pt. 1. Why write? Forms of academic writing and how to go about writing them. Introduction -- Why are we writing? Setting up effective writing practices, managing time, space and writing energy -- Writing for and publishing in academic journals -- Writing for and publishing in books -- Writing for academic publication when English is not your first language. pt. 2. A closer look at the process. Writing from research and practice -- planning and writing different parts of the thesis or article -- Writing literature reviews and thinking about methodology and methods -- Writing abstracts and conclusions -- emphasising meaning and worth -- Developing good writing according to structure -- Publishing from your PhD. pt. 3. The writing process and you. Finding and developing your voice(s) in the disciplines -- Managing time, overcoming blocks and getting the writing done -- Writing creatively and reflectively to support your academic writing for publication. pt. 4. Learning from feedback, and playing a full part in the world of writing. Responding to feedback -- Turning your conference presentation or paper into a publication -- Writing for online outlets and publications -- Edited books and new editions -- You are not alone -- developing and working with writing groups, communities and critical friends -- Conclusion -- the politics and impact of writing for academic publication.
Academic writing. --- Academische teksten --- Publiceren in de wetenschappen. --- Scholarly publishing. --- Wetenschappelijke literatuur. --- Engelse taal.
Choose an application
Dit boek beschrijft stap voor stap hoe je een Critical Appraisal of a Topic (CAT) naar een verpleegkundig onderwerp uitvoert, op een leuke, eenvoudige manier, die niet veel tijd kost. Het boek helpt bovendien om de resultaten te koppelen aan de verpleegkundige praktijk. Het is daarmee essentieel voor alle (toekomstige) verpleegkundigen, verpleegkundig specialisten en verplegingswetenschappers die de verpleegkundige zorg willen laten aansluiten op evidence-based practice.Hoe maak ik een CAT. Handleiding voor de verpleegkunde geeft géén theoretische beschouwing van wetenschappelijk onderzoek en EBP, maar biedt juist praktische handvatten voor het uitvoeren van een kort literatuuronderzoek (CAT). Het neemt je aan de hand van praktische tips en voorbeelden mee in alle stappen van het CAT-proces. Bovendien geeft Hoe maak ik een CAT je adviezen over het vertalen van een praktijkvraag naar een beantwoordbare onderzoeksvraag en over het systematisch zoeken, vinden, selecteren en beoordelen van wetenschappelijke artikelen. Je leert hoe je resultaten van je CAT kunt vertalen naar praktische aanbevelingen. Vervolgens geeft deze handleiding je handvatten bij het implementeren van een verandering in de praktijk. https://www.standaardboekhandel.be/p/hoe-maak-ik-een-cat-9789036827348
Nursing --- evidence-based nursing --- wetenschappelijk onderzoek --- verpleegkunde --- evidence-based methodiek --- literatuuronderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Verpleegkunde --- Informatievaardigheden --- zoekstrategieën --- wetenschappelijke literatuur --- verpleegkundig onderzoek --- Literatuuronderzoek
Choose an application
Sciences en général --- Sciences pures --- Wetenschappen in 't algemeen --- Zuivere wetenschappen --- Littérature scientifique --- Wetenschappelijke literatuur --- 5 (082.2)
Choose an application
Studenten zullen in hun studieloopbaan geregeld schriftelijk verslag moeten doen van kleine en grotere onderzoeken. Om te voorkomen dat iedereen op zijn eigen manier verslag doet van zijn onderzoek, is het handig dat daar eenduidige regels voor zijn. Dit maakt niet alleen het schrijven, maar ook het lezen eenvoudiger. Voor de vormgeving en verslaglegging van onderzoeksverslagen gebruiken veel opleidingen in Nederland de richtlijnen opgesteld door de American Psychological Association (de APA-richtlijnen).In De APA-richtlijnen komen naast regels voor literatuurverwijzingen in de tekst en titelomschrijvingen in de literatuurlijst, ook de regels omtrent de structuur van een verslag en het gebruik van tabellen en grafieken aan de orde. Ook wordt ingegaan op het uitvoeren van goed onderzoek. Aan de hand van veel voorbeelden laten de auteurs zien hoe studenten de regels in de praktijk kunnen toepassen.De richtlijnen zijn geactualiseerd volgens de zevende editie van de APA manual. De voorbeelden zijn geactualiseerd en er zijn bronnen toegevoegd zoals Netflix, Podcasts, Facebook en Twitter. Ook is aangegeven hoe je naar juridische documenten en wetten moet verwijzen.De APA-richtlijnen is een handzaam naslagwerk over ‘hoe het eigenlijk moet’ met de verslaglegging van onderzoek voor studenten in het hoger onderwijs. Het helpt hen om een helder en eenduidig onderzoeksrapport te schrijven. Studenten kunnen De APA-richtlijnen gebruiken vanaf het allereerste onderzoek in hun propedeuse en vanaf de eerste fase van het afstudeeronderzoek (de oriëntatie op het onderwerp). Voor professionals is het boek nuttig als naslagwerk.
Science --- Standardization --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- teksten schrijven --- refereren --- APA --- wetenschappelijke literatuur --- #KVHA:Teksttypologie --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven --- #KVHA:Onderzoeksrapportage --- #KVHA:Literatuurverwijzing
Choose an application
Documentation and information --- Bibliometrics --- Bibliometrie --- Bibliométrie --- Informatiewetenschappen--Wetenschappelijke literatuur --- Information science literature --- Literature [Information science ] --- Sciences de l'information--Littérature scientifique --- Information science --- Library science literature --- Bibliography --- Statistical bibliography --- Statistical methods --- Organisation documentation
Choose an application
History of civilization --- Art --- Science --- communicatie --- wetenschappen --- 5 (09) --- 5(09) --- CAD computer aided design --- afbeeldingen --- tekeningen --- wetenschappelijk onderzoek --- 506 --- Afbeeldingen --- Wetenschap --- 001.8 --- Wetenschappelijk onderzoek : beeldvorming --- beeldvorming --- natuurkunde (fysica) --- wetenschappelijke literatuur --- Grafische kunst: geschiedenis --- Wetenschappelijke afbeeldingen --- Geschiedenis van wiskunde en natuurwetenschappen --- geschiedenis van wiskunde en natuurwetenschappen --- Geschiedenis der natuurwetenschappen ; algemeen --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- 5 <09> Geschiedenis van wiskunde en natuurwetenschappen --- 5 <09>
Choose an application
Academisch Engels --- Essays --- Papers --- Scripties --- Wetenschappelijke artikels --- Wetenschappelijke rapporten --- Wetenschappelijke teksten --- Engelse taal --- 802.0-06 --- Engels --- communicatie --- schrijfvaardigheid --- spelling --- wetenschappelijke literatuur --- 808.1 --- Engels: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Contains audio-visual material --- 802.0-06 Engels: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Academisch Engels. --- Engelse taal.
Choose an application
Het maken van een goed opgebouwd en vormgegeven onderzoeksverslag is een van de vaardigheden die studenten onder de knie moeten krijgen. Om te voorkomen dat iedereen op geheel eigen wijze verslag doet van zijn onderzoek, bestaan er eenduidige regels over literatuurverwijzing en onderzoeksrapportage. Dit boek gaat over de verslaglegging van een onderzoek en over de vormgeving van een onderzoeksverslag aan de hand van de APA-richtlijnen. Deze richtlijnen - opgesteld door de American Psychological Association - zijn inmiddels wijdverspreid overgenomen, maar tot nu toe ontbrak het aan een versie die toegesneden was op de Nederlandse onderwijscontext. Naast regels voor literatuurverwijzingen in de tekst en titelomschrijvingen in de literatuurlijst, komen onder andere ook de regels omtrent de structuur van een verslag en het gebruik van tabellen en grafieken aan de orde. Ook wordt ingegaan op het uitvoeren van goed onderzoek. Aan de hand van veel voorbeelden laten de auteurs zien hoe studenten de regels in de praktijk kunnen toepassen. De APA-richtlijnen is een handzaam naslagwerk over 'hoe het eigenlijk moet' met de verslaglegging van onderzoek voor studenten in het hoger onderwijs. Het helpt hen om een helder en eenduidig onderzoeksrapport te schrijven. Waarom worden in dit boek de APA-richtlijnen opgevoerd? APA staat voor American Psychological Association. De richtlijnen van deze organisatie zijn al door veel opleidingen in Nederland overgenomen. Van die richtlijnen in de Engelse taal is nu een toegankelijke versie voor Nederlandstalige studenten in het hoger onderwijs gemaakt. Wat maken deze richtlijnen anders dan al bestaande handleidingen in Nederland? Het antwoord is: niet zoveel. Slechts op enkele punten worden Angelsaksische richtlijnen gevolgd. Zo wordt het jaar van uitgave niet, zoals in Nederland veelal gebruikelijk, op het einde van de titelbeschrijving gezet, maar na de naam van de auteur en dan tussen haakjes. Hoe te verwijzen naar websites is ook in deze handige schrijfwijzer opgenomen.
Science --- Standardization --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- teksten schrijven --- refereren --- Eindwerken. --- Hoger onderwijs ; Literatuuronderzoek. --- Hoger onderwijs ; bronvermelding. --- Hoger onderwijs ; onderzoeksvaardigheden. --- Hoger onderwijs ; schrijven. --- APA --- wetenschappelijke literatuur --- #KVHA:Teksttypologie --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven --- #KVHA:Onderzoeksrapportage --- #KVHA:Literatuurverwijzing --- Rapporteren --- Wetenschappelijke publicaties --- Literaire techniek
Choose an application
Door met een open en kritische blik te kijken naar de wereld om je heen, te signaleren wat beter kan, op zoek te gaan naar verklaringen, en kennis en ideeën te delen, draag je bij aan de ontwikkeling van je beroep. Praktijkgericht onderzoek in de (paramedische) zorg leert je problemen uit de praktijk gericht te onderzoeken, onderzoek te waarderen, wetenschappelijke artikelen kritisch te lezen en te komen tot oplossingen voor praktijkproblemen.In vier delen wordt het onderzoeksproces beschreven en volgt zo een student?s journey. Deel een gaat in op het waarom van onderzoek in de (paramedische) zorg, de ethische aspecten en de waarde van evidence-based practice. Deel twee leert hoe je van een praktijkprobleem tot een goede onderzoeksvraag komt en hoe je vervolgens een projectplan schrijft. Deel drie beschrijft hoe je eigen onderzoek uitvoert, tot en met de analyse en weergave van de resultaten. Kwantitatieve designs, kwalitatief onderzoek, actie-onderzoek, ontwerponderzoek en literatuuronderzoek worden uitgewerkt. In deel vier tenslotte wordt aandacht besteed aan de impact van onderzoek in de praktijk.https://www.coutinho.nl/nl/praktijkgericht-onderzoek-in-de-paramedische-zorg-9789046907825
Onderzoeksvaardigheden --- Paramedische beroepen --- Praktijkgericht onderzoek --- Verpleegkundig onderzoek --- Evidence based onderzoek --- Onderzoeksstrategieën --- Literatuuronderzoek --- Ethiek --- Onderzoeksmethoden --- Kritisch denken --- Kwaliteitscriteria --- Kwantitatief onderzoek --- Kwalitatief onderzoek --- Participatief onderzoek --- Actieonderzoek --- Valorisatie --- Presentaties --- Onderzoeksvaardigheid --- Paramedisch beroep --- Praktijkonderzoek --- Evidence-based medicine --- Onderzoeksstrategie --- Onderzoeksmethode --- Kwaliteitscriterium --- Presentatie --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- gezondheidszorg --- kwantitatief onderzoek --- kwalitatief onderzoek --- actieonderzoek --- literatuuronderzoek --- evidence-based practice --- onderzoek --- wetenschappelijke literatuur
Choose an application
Science news --- Communication in science --- 001.92 --- -Communication in science --- -Communication in research --- Science communication --- Science information --- Scientific communications --- Science --- News, Science --- Popularization of science --- Journalism --- Technical writing --- Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Popularization --- 001.92 Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- -Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- -001.92 Verbreiding van feitelijke kennis. Popularisering van de wetenschap --- Communication in research --- Wetenschap. Onderwijs. --- Wetenschappelijke literatuur --- Sciences. Textes. --- Sciences. Enseignement. --- Littérature scientifique --- Wetenschap. Teksten. --- Science news - France --- Communication in science - France --- Presse scientifique --- Sciences --- Vulgarisation
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|