Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Zinvol werk hebben en zin in je werk hebben, daar gaat het om. Die combinatie van zin en werkplezier is helaas niet vanzelfsprekend. Er zijn veel functies die ongetwijfeld zinvol zijn, maar die zoveel van professionals vergen dat zelfs die soms de zin en het plezier in het werk verliezen. Werken aan zin in werk beschrijft hoe zij die zin in hun werk - in beide betekenissen - weer kunnen beleven. Aan de hand van drie uiteenlopende projecten bespreken de auteurs de praktijk en geven zij bruikbare tips. Gaandeweg ontvouwen ze een theorie die gebaseerd is op praktische ervaring, theoretische reflectie en opvattingen over normatieve professionaliteit. Vanuit hun eigen voorkeuren en kwaliteiten kunnen coaches, raadslieden en begeleiders de geboden theorie en praktische uitwerkingen toespitsen op hun eigen praktijk.
Arbeidsmotivatie --- 316.1 --- Werken --- Werkplezier --- Professionals --- Begeleiden --- Arbeidsmotivatie. --- organisatiecultuur --- coaching --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie --- Didactic strategies --- arbeidstevredenheid
Choose an application
Betere prestaties voor de organisatie en tegelijkertijd meer werkplezier voor de medewerkers! Resultaatgericht Organiseren (RGO) doet wat Het Nieuwe Werken (HNW) wel beloofde maar niet wist waar te maken. De verwachtingen van HNW waren hooggespannen, maar de resultaten vielen in de praktijk vaak tegen. Dat komt omdat er teveel nadruk werd gelegd op thuiswerken, een goedkoiper kantoor of modieuze ICT-gadgets. Men 'vergat' daarbij de organisatie mee te veranderen. RGO ziet de organisatie, het kantoor en de ICT als dimensies die gezamenlijk een inspirereden werkomgeving bieden aan de medewerkers; die daardoor beter gaan presteren en tegelijk meer werkplezier beleven. Het stellen van heldere en uitdagende resultatdoelen is daarbij cruciaal
Human resources --- Human recources --- Human resources --- Resultaatgericht organiseren. --- Werkplezier. --- Het Nieuwe Werken.
Choose an application
Een handreiking voor alle leraren die de eigen bevlogenheid willen aanwakkerenWat zijn de grote pluspunten van werken in het onderwijs? De vakanties! Zo denkt de buitenwereld. Voorkom dat je dit zelf gaat geloven. Hoe bewaak je werkplezier en de idealen waarmee je in dit vak bent gestapt? Gelukkig voor de klas geeft op basis van de positieve psychologie een antwoord op deze vragen. Het aanboren van energiebronnen is nodig als je te maken hebt met (te) grote klassen, ouders die kritisch meekijken en leerlingen voor wie respect voor de docent niet vanzelfsprekend is. De hoge werkdruk kan ervoor zorgen dat de schoonheid van het vak op de achtergrond raakt: het bijdragen aan de zelfredzaamheid en het geluk van toekomstige generaties. Dit boek is een inspirerende handreiking voor alle docenten en docenten in opleiding die hun eigen bevlogenheid willen aanwakkeren en hun geluk willen vergroten. Want gelukkige docenten hebben leerlingen die beter meewerken en presteren. ________________________________________________
Onderwijskunde --- Leraren --- Werkplezier. --- Beeldvorming. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- Teaching --- leraren-leerling relatie --- lerarenopleiding --- lesgeven --- Teachers --- Job satisfaction --- 37.011.3 --- Onderwijs --- werkplezier --- Leraren ; beeldvorming --- 454.22 --- educatieve situaties --- PXL-Education 2015 --- Lerarenopleiding --- Empowerment --- Motivatie --- Levenslang leren --- Leraar --- Directie
Choose an application
arbeidsmotivatie --- loopbaan --- Werkplezier --- motivatie --- Werkhouding --- 331.101 --- Social psychology --- Industrial psychology --- Personnel management --- personeelsmanagement --- coaching --- HRM (human resource management)
Choose an application
Nederland valt massaal voor het nieuwe werken. Iedereen beseft inmiddels dat je slimme en hoogopgeleide kenniswerkers de ruimte moet geven. Maar hoe organiseer je dat? Roland Hameeteman, auteur van het succesvolle boek 'De kracht van mensen', geeft samen met Gonny Vink en Ben Kuiken 49 praktische recepten voor het nieuwe werken. Lees hoe je: - een missie bedenkt die iedereen bindt; - contact houdt met thuiswerkers; - de juiste tools kiest om efficiënt te telewerken; - beter brainstormt en vergadert; - verstandig omgaat met mail. Er is lang genoeg gepraat over het nieuwe werken. De keuken in, handen uit de mouwen en aan de slag!
Travail Arbeid --- Télétravail Telewerken --- Feedback Feedback --- Accueil du personnel Onthaal (personeel) --- Brainstorming Brainstorming --- Réunion Vergadering --- Human Resources --- Het Nieuwe Werken --- Het Nieuwe Werken. --- Werkplezier.
Choose an application
Met aansprekende praktijkvoorbeelden en heldere oefeningenWaar haal je als docent positieve energie uit?Hoe ga je om met spanning en stress?Wat kun je doen om goed voor jezelf te blijven zorgen?Als docent werk je in een turbulente omgeving. Naast de nodige positiviteit die het werk met zich meebrengt, krijg je ook te maken met situaties waar negatieve energie in gaat zitten. Langdurig blootgesteld worden aan stress kan gevolgen hebben voor de psychische- en fysieke gezondheid. Hoe ga je daar als docent mee om?Met plezier werken in het onderwijs stelt het positieve docentschap centraal. Het laat zien hoe je door proactief vorm te geven aan de inrichting van je eigen werk en loopbaanontwikkeling, het vak boeiend houdt. Dit boek biedt naast achtergrondinformatie, ook praktische handvatten als do's and dont's, casuïstiek en oefeningen in zelfzorg en empowerment aan. De kunst is om goed voor jezelf te zorgen zodat je gedurende je loopbaan elke dag met plezier aan het werk bent!Bron: uitgever
Hoger onderwijs ; motivatie. --- Onderwijs --- Stressmanagement --- 450.7 --- Onderwijsbeleid --- Kwaliteitszorg --- Stress --- Leraar --- Burn-out --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsmanagement --- stressmanagement --- onderwijsbeleid --- Lerarenberoep --- Werkplezier --- Mentale gezondheid --- Schoolmanagement --- Interactie --- Relatie leraar - leerling --- Empowerment --- stress --- leraren --- werkdruk --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Dit boek brengt weldoordachte tips bij elkaar, vanuit vragen van leraren en uit de ervaring van de auteurs als lerarenopleider. Sommige tips behoeven maar een korte overdenking, misschien op de fiets op weg naar de school. Andere vragen meer denkwerk en voor nog andere is enige voorstudie en overleg nodig. Een deel hiervan levert een specifieke bijdrage tot het zelfstandig leren van de leerlingen. De auteurs hebben heel wat zelfkritiek, getuige de vele cartoons. (Bron: www.maklu.be)
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- Onderwijskunde. --- Teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- Teachers --- Education (Continuing education) --- Belgium --- Education --- 450.7 --- 454 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lesgeven --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Relatie leraar-leerling --- Didactiek ; algemeen --- Didactiek --- Zelfstandig leren --- 120200.jpg --- Werkplezier --- Leraren --- Leerkrachten --- 371 --- Lerarenopleiding : CVO --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek; algemeen --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- 371.213 --- Leraar --- Directie
Choose an application
Leerkrachten die een goed beeld hebben over zichzelf en hun functioneren, staan veerkrachtiger voor de klas. Ze zijn minder snel uitgeblust, hebben meer zelfvertrouwen, energie en werkplezier. Door te reflecteren over de verschillende lagen van hun persoonlijkheid kunnen leerkrachten hun loopbaan waarderend in kaart brengen en achterhalen wat zij wensen voor hun toekomst in het onderwijs.In 'Veerkrachtig voor de klas' overloopt Annick Jehaes de diverse facetten van het leerkrachtenbestaan en pakt op een oplossingsgerichte wijze belemmeringen aan. Leerkrachten worden uitgenodigd om met een persoonlijk stappenplan en concrete acties te werken aan meer veerkracht.(Bron: http://www.politeia.be)
Lerarenbegeleiding --- Arbeidsmotivatie --- leraren --- arbeidsmotivatie --- lerarenbegeleiding --- 450.7 --- veerkracht --- onderwijs --- Opleiding en bijscholing --- 371.213 --- 750 Onderwijspersoneel --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- lerarenberoep --- talentontwikkeling --- Teacher education. Teacher's profession --- Teachers --- Leraren --- Veerkracht --- Motivatie --- Loopbaanbegeleiding --- lerarenopleiding --- lesgeven --- Leraar --- Veerkracht (fysica) --- Directie --- Veerkracht (weerbaarheid) --- Lerarenberoep --- Werkplezier
Choose an application
Medewerkers die regisseur zijn van hun leven zijn gelukkiger en presteren beter: dat is de leidraad die de auteurs hebben toegepast bij het transformeren van de FOD Sociale Zekerheid tot een moderne, efficiente organisatie. Voortaan kunnen medewerkers er kiezen wanneer en waar ze werken. Thuis, aan zee, op kantoor: het maakt niet uit. Als de resultaten er maar zijn. In dit boek lees je waarom tijd de nieuwe currency is, hoe je medewerkers triggert, hun betrokkenheid bevordert en hoe bevrijdend het kan zijn om je eigen kantoor op te geven, ook voor de baas. Beide auteurs vertellen hoe ze de FOD Sociale Zekerheid samen met hun medewerkers hebben omgevormd tot een voorbeeldorganisatie. Het boek wijst de weg naar een nieuwe werkcultuur die de mens centraal stelt en die steunt op respect, resultaten en vertrouwen
Human recources --- Thuiswerken. --- Werkplezier. --- Personnel management --- Organization theory --- arbeidssociologie --- organisatiepsychologie --- thuiswerk --- overheidsmanagement --- Belgium --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Thuiswerk --- #KVHB:Personeelsbeleid --- Thuiswerk 338.41 --- Personeelsbeleid 658.3 --- Travail à distance --- 097 Personeelsbeleid --- Arbeidssatisfactie (arbeidstevredenheid, arbeidsvreugde, personeelstevredenheid) --- Personeelsbeleid (personeelsmanagement, personeelswerk) --- Thuiswerk --- arbeid, motivatie --- human resources management --- personeelsbeleid --- Télétravail Telewerken --- Het nieuwe werken --- 65.012.4 --- BPB1212 --- Team personeel talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- 367.2 --- gestion du personnel --- management --- Werk op afstand --- travail a domicile --- Business management, administration. Commercial organization --- 658.3 --- Personeelsmanagement --- Arbeidsomstandigheden --- Werkgelegenheid --- Arbeidssociologie --- Telewerken --- teilea-oibriú --- távmunka --- etätyö --- praca na odległość --- distancearbejde --- muncă la distanță --- teleworking --- телеобработка --- distansarbete --- lavoro a distanza --- работа на далечина --- delo na daljavo --- telexogħol --- trabajo a distancia --- kaugtöö --- werk op afstand --- rad na daljinu --- attālināts darbs --- εργασία εξ αποστάσεως --- teletrabalho --- Fernarbeit --- práca na diaľku --- рад на даљину --- práce na dálku --- nuotolinis darbas --- punë në distancë --- elektronische Heimarbeit --- kodus töötamine --- attālināta nodarbošanās --- telelavoro --- работа на далечина со користење телекомуникациски средства --- teileachomaitéireacht --- diaľková práca --- telecommuting --- kotipäätetyöskentely --- Tele-Arbeit --- telemuncă --- telemunka --- telewerk --- rad na daljinu uz korištenje telekomunikacijskih sredstava --- muncă prin transmitere la distanță a informațiilor --- teletrabajo --- punë me anë të mjeteve të telekomunikacionit --- trabalho à distância --- τηλεργασία --- distansarbetare --- télétravail --- hjemmeterminalarbejde --- decentrale werkorganisatie --- të punuarit në distancë --- работење на далечина --- distance working --- tālsakaru darbs --- Telearbeit --- Arbeid, motivatie --- Human resources management --- Personeelsbeleid --- Telewerk --- Politiek --- Travail à distance
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|