Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
English literature --- Fiction --- Jeugdboeken --- Jodenvervolging --- Muziek --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog)
Choose an application
1943. De twaalfjarige Lily is zich nauwelijks bewust van de oorlog, tot haar vader besluit mee te vechten op het vasteland. Kort daarop wordt Lily's familie geëvacueerd, omdat de geallieerden op het strand van Slapton Sands voorbereidingen moeten treffen voor D-day. Lily, mama en opa verhuizen, maar Lily's geliefde kat Tips snapt niks van al dat prikkeldraad en de waarschuwingsborden. Als Tips ervandoor gaat, vreest Lily dat ze haar kat nooit meer zal zien, tot de Amerikaanse soldaat Adolphus T. Madison, alias Adie en zijn vriend Harry zich om het lot van het beest bekommeren, het begin van een mooie vriendschap...
English literature --- Dagboeken --- Fiction --- Jeugdboeken --- Vriendschap --- Vriendschap met dieren --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog)
Choose an application
Autobiografisch relaas van een Vlaamse jood die enkele Duitse concentratiekampen overleefde.Tobias Schiff, Toschek voor de vrienden, heeft de concentratiekampen van Hitler overleefd. Niet één, maar een hele reeks. Als jongen van 17 begon zijn tocht door de kampen, op zijn 20ste kwam hij eruit. Dankzij zijn jeugd, zijn schalkse humor, zijn slimme kneepjes, zijn branie, zijn moed, zijn overlevingsdrang, een flinke dosis geluk, zijn kennis van de Duitse taal, en omdat hij zelfs in het zwartste donker een klein lichtje zag branden. Dit boek is daarvan de ontroerende getuigenis.
Choose an application
In "De laatste getuigen uit concentratie- en vernietigingskampen" vertellen meer dan tachtig 'overlevenden' van het onbeschrijflijke geweld van de Tweede Wereldoorlog hun persoonlijke verhaal, 65 jaar na het einde van die oorlog en dit vaak voor de allereerste keer.
History of Belgium and Luxembourg --- anno 1940-1949 --- Concentratiekampen --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- Concentration camps --- Belgium --- Personal narratives
Choose an application
-1560-1
928 --- Wereldoorlog II --- Tweede Wereldoorlog --- geschiedenis --- wereldgeschiedenis --- België --- 935.3 --- geschiedenis België - 1940-1945, WOII : algemeen --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
History of Belgium and Luxembourg --- anno 1940-1949 --- #gsdb8 --- 935.3 --- 935.4 --- België --- Foto's --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- 1940-1945; 2e wereldoorlog; algemeen --- 1940-1945; 2e wereldoorlog; bijzondere onderwerpen --- World War, 1939-1945 --- Campaigns --- Belgium --- Pictorial works --- 1940 --- Photographs
Choose an application
adolescenten --- Tweede Wereldoorlog --- History of Belgium and Luxembourg --- anno 1940-1949 --- Flemish war stories --- Histoires de guerre flamandes --- Oorlogsverhalen [Vlaamse ] --- Pre-teens --- Preadolescents --- Preteenagers --- Preteens --- Préado --- Préadolescents --- Tweenagers --- Tweenies --- Tweens --- Vlaamse oorlogsverhalen --- War stories [Flemish ] --- Wereldoorlog II (Tweede wereldoorlog) --- Geschiedenis --- Roman de guerre flamand --- Récits de guerre flamands --- World War, 1939-1945 --- Belgium --- Personal narratives --- Youth. --- Youth --- 1939-1945. --- Belgium.
Choose an application
Wereldoorlog II --- Geschiedenis ; basisonderwijs --- 476.44 --- C5 --- kinderen --- 928 --- Jodenvervolging --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- wereldoorlog II (zie WO II ) --- 476.4 --- geschiedenis --- Tweede Wereldoorlog --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Didactics of social education --- WO (wereldoriëntatie) --- Belgium
Choose an application
Het Sint-Aloysiuscollege van Menen (SAM) is een actieve School Zonder Racisme. Toen hier het idee kwam aanwaaien om met de scholieren een boek te maken over de laatste overlevenden uit de concentratiekampen, was er meteen interesse. Toen de groep van SAM het secretariaat van School Zonder Racisme in Brussel bezocht, waren ze in het Centraal Station getuige van een schermutseling. Er werd een jongen neergestoken om een mp3-speler. Toen drie weken later de boekgroep van SAM voor het eerst bijeenkwam, liep het ontstellende bericht binnen van de racistische moordpartij in Antwerpen: een tweejarige peuter, haar Malinese oppas en een Turkse vrouw waren door een jongen van 18 neergeschoten. De wereld van vandaag drong zich aan het boek op. Het boek moest dan ook veel meer worden dan een verzameling kampenverhalen. Het zou de ontmoeting worden van twee generaties tieners: die van 1940 en die van vandaag. Het resultaat is een jong Niet Opnieuw dat tegenover fascisme en racisme de vrede plaatst, en de vriendschap, en de solidariteit.(Bron: www.epo.be)
Didactics of history --- Tweede Wereldoorlog (themawoord fictie) --- racisme --- History of Belgium and Luxembourg --- anno 1940-1949 --- 946 Tweede Wereldoorlog --- concentratiekampen --- 928.8 --- wereldoorlog 2 (ler) --- adolescenten (ler) --- 949.3.036 --- 323.12 <=924> --- 102789.jpg --- Overlevenden ; concentratiekampen --- School Zonder Racisme --- Concentratiekampen --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- 323.12 <=924> Antisemitisme. Jodenvervolging --- Antisemitisme. Jodenvervolging --- 949.3.036 Geschiedenis van België: 2de wereldoorlog; repressie (1940-1945) --- Geschiedenis van België: 2de wereldoorlog; repressie (1940-1945) --- Gevangenissen en concentratiekampen in Europa --- Herinneringseducatie --- Holocaust survivors --- Belgium --- Interviews
Choose an application
Kinderen vanaf 10 jaar duiken met dit boek de geschiedenis in en maken kennis met de Holocaust. Een omkeerboek met aan de ene kant een verhaal en aan de andere kant feitelijke informatie. Met het verhaal van Hannah vertelt Aline Sax een van de miljoenen verhalen van mensen die gedeporteerd werden. Dit boek begint waar de meeste verhalen voor kinderen ophouden, aan de poort van het concentratiekamp. Het verhaal van Hannah is niet alleen een verhaal over de kampen, maar ook een verhaal over niet opgeven en over hoop. Niet alleen de Joden, maar ook andere vervolgde groepen komen aan bod.
Dutch literature --- Tweede Wereldoorlog (themawoord fictie) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- holocaust (themawoord fictie) --- Holocaust --- Concentratiekampen --- Wereldoorlog II --- JAL (Jeugd- en adolescentenliteratuur) --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Holocaust. --- Wereldoorlog II. --- 433.7 --- Fiction --- Geschiedenis --- Jeugdboeken --- Jodenvervolging --- Oorlog --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- concentratiekampen --- jeugdboeken --- jodenvervolging --- nazisme --- 10+ --- Hitler --- Concentratiekampen ; Wereldoorlog II ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Joden ; verhalen --- Leesopvoeding --- Concentratiekamp --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- 880 --- kind en oorlog --- jeugdliteratuur --- littérature jeunesse --- History of Europe --- anno 1940-1949
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|