Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
welzijnswerk --- leidinggeven --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Social psychology --- innovaties --- gezondheidszorg --- gezondheid --- kwaliteit --- welzijn --- Sociology of social welfare --- Kwaliteitszorg --- Leidinggeven --- Management --- sociale welzijnszorg --- management in de welzijnsinstelling --- opleiding in organisaties --- organisatieontwikkeling --- management --- kwaliteitsbewaking --- 65.012.4:061.55 --- Leidinggeven : non-profit organisaties --- Welzijnswerk : veranderingsprocessen --- Welzijnszorg : kwaliteitszorg --- 361.03 --- 658.5 --- 658.37 --- 65.012.3 --- Leidinggeven. --- Gezondheidszorg. --- Sociale welzijnszorg. --- #gsdbP
Choose an application
Hoe kunnen professionals, vrijwilligers en studenten in de sociale beroepen worden getraind om besluitvorming door de cliënt zelf, in samenhang met zijn familie en sociale netwerk, een structurele plaats te geven in de methodiek? Dat is de vraag die centraal staat in dit boek. Om een antwoord te formuleren verkent het boek uiteenlopende onderwerpen als burgerschap, vraaggericht werken, empowerment, macht en zeggenschap, activering en professionalisering vanuit het perspectief van het welzijnswerk. In het denken over sociale vernieuwing zijn 'autonomie' en 'eigen verantwoordelijkheid' op dit moment de kernbegrippen. Hulp- en dienstverleners worden boek uitgedaagd om sociale kwesties op een andere manier te benaderen en op zoek te gaan naar de kracht en kennis die aanwezig zijn in de samenleving. Aan de hand van praktijkvoorbeelden op verschillende terreinen (als sociale vernieuwing, gezinnen in armoede, veilige school, cohesie in de buurt, opvang van ouderen, problemen in gezinnen) is er aandacht voor autonomie en ondersteuning vanuit empowerment
Social welfare methods --- Sociology of social welfare --- welzijnswerk --- hulpverlening --- zorgbeleid --- Maatschappelijk welzijn --- Zorg --- Methodiek --- Innovatie --- 321.1 --- empowerment --- sociaal werk --- 364.044 --- Hulpverlening : empowerment --- Welzijnswerk : veranderingsprocessen --- Burgerschap --- S2007345.JPG --- armoede --- bemoeizorg --- participatie, maatschappelijke --- verzorgingsstaat --- welzijnswerk, methoden --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- 339.1 --- 361.2 --- 301.17 --- 304 --- 361.1 --- Hulpverlening --- Sociale welzijnszorg --- Methodiek. --- Nederland. --- sociale ontwikkeling --- Nederland
Choose an application
Dit boek is bestemd voor mensen die beroepshalve veranderingsprocessen moeten begeleiden en veranderingsgesprekken moeten voeren. Het boek bestaat uit twee delen. Deel 1 bevat voor het veranderkundig-methodisch handelen relevante theoretische inzichten en interventies tijdens de verschillende veranderfasen. Deel 2 bevat gesprekstechnische theorie; richtlijnen en oefeningen voor de diverse gesprekstypen: het intakegesprek; het diagnosegesprek; het doelbepalingsgesprek; het strategiegesprek; het voortgangsgesprek en het evaluatiegesprek. Het boek is praktisch en modulair opgebouwd. Inhoud: Deel 1 Agogisch-methodisch handelen; Deel 2 Methodiek en vaardigheden per gespreksfase
Agogische beroepen. --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstechnieken. --- Omgangskunde --- Hulpverlening. --- Sociology of social care --- gesprekstechnieken --- welzijnswerk --- hulpverlening --- Social welfare methods --- Gesprekstechnieken ; agogische beroepen --- Welzijnswerk : veranderingsprocessen --- Hulpverlening : gespreksvoering --- 364.044 --- hulpverleningsproces --- communicatie in de hulpverlening --- #KVHB:Agogiek --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Veranderkunde --- communicatie --- 305.8 --- 499.4 --- agogisch handelen --- 364.04 --- Agologie (andragogie) --- Evaluatie --- Intake --- 361.2 --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Professionele houding --- Agogiek --- Hulpverlening --- Methodiek --- Gesprekstechniek
Choose an application
In het midden tussen sturen en volgen bevindt zich de gidsende stijl. Gidsen maakt zich sterk voor gezamenlijk zoeken naar richting, het is een samenkomen van expertise, waarbij gezamenlijk gezocht wordt naar de focus voor behandeling. De agendapunten van de cliënt zijn belangrijk, naast de beperkingen die de context met zich meebrengt worden meegenomen. Ook de expertise van de hulpverlener is een mogelijke bron van doelen. Het proces van focussen begint bij MGV meestal in dit midden tussen richting geven en volgen, waarbij de focus, de dynamiek en de inhoud gemeenschappelijk gevormd worden. Als je zo, met twee voeten stevig in het gidsende midden staand begint, kun je naar beide uiteinden bewegen, wanneer je daar de noodzaak voor voelt.(https://www.boompsychologie.nl/product/100-2193_Motiverende-gespreksvoering)
mondelinge communicatie --- coaching --- communicatievaardigheden --- Social psychology --- gespreksmodellen --- sociale psychologie --- cliënt-hulpverlener relatie --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- motivatie --- gesprekstechnieken --- 159.947 --- Gesprekstherapie --- #KVHB:Gesprekstherapie --- Welzijnswerk : veranderingsprocessen --- Hulpverlening : gespreksvoering --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- psychotherapie --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Veranderkunde --- 364.044 --- 607.2 --- hulpverlening --- geestelijke gezondheidszorg --- HRM --- 615.8 --- human resources management --- PXL-Healthcare 2017 --- communicatie --- zorgrelaties --- Gezondheidszorg --- Gedragstherapie --- Gesprekstechnieken --- Motivatie --- Coaching --- Gesprekstechniek --- gesprekstherapie --- veranderkunde
Choose an application
Psychologen, therapeuten, werkers in gezondheidszorg, gevangeniswezen, reclassering, maar ook in het onderwijs de kerk hebben gemeen dat ze proberen te werken aan verandering, aan groei van mensen. Zij weten uit hun praktijk dat verandering een weerbarstig thema is. De auteurs ontwikkelden hun boek om betere resultaten te verkrijgen op een terrein waar verandering niet eenvoudig is: de verslavingszorg. Motiverende gespreksvoering is een op de interactie gerichte gespreksmethode, waarvan inmiddels aangetoond is dat ze zeer succesvol is. Ze heeft in de afgelopen 10 jaar stormachtig haar intrede gedaan op tal van werkvelden. Veel hulpverleners zijn inmiddels sterk beïnvloed door het baanbrekende werk van Miller en Rollnick. Het werk heeft de respectvolle bejegening van cliënten - in de lijn van Carl Rogers - als basis. Ze is vernieuwend omdat deze gespreksmethode nadrukkelijk wel directief is: bewust gericht op verandering. De motivering van cliënten en het verminderen van weerstand zijn centrale thema?'. Deze motivatie en weerstand zijn binnen motiverende gespreksvoering niet allereerst eigenschappen van de cliënt, maar een afgeleide van de interactie tussen cliënt en hulpverlener. Dat geeft extra mogelijkheden om cliënten zo te begeleiden dat ze veranderen willen, erop vertrouwen dat ze veranderen kunnen en met het veranderwerk willen starten
Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Toxicology --- Ethics and addiction --- verslavingszorg --- sociale psychologie --- Social psychology --- mondelinge communicatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- motivatie --- 159.947 --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Motivatie --- Motivatie --- Gesprekstechnieken --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- #KVHB:Veranderkunde --- 364.044 --- Hulpverlening : gespreksvoering --- Welzijnswerk : veranderingsprocessen --- Gesprekstechnieken: gezondheidszorg --- S20110175.jpg --- Weerstand ; psychoanalyse --- communicatie in de hulpverlening --- hulpverleningsrelatie --- 361.2 --- 361.05 --- 499.4 --- gesprekstechnieken --- veranderingsmanagement --- Mondelinge communicatie --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Veranderingsmanagement --- gesprekstechnieken (gez) --- communicatievaardigheden (ler) --- 253*21 --- 159.9:3 --- 159.923.33*1 --- 159.98*1 --- 159.98*1 Industriële psychologie. Personeelsbeleid. Bedrijfsconsultant --- Industriële psychologie. Personeelsbeleid. Bedrijfsconsultant --- 159.923.33*1 Communicatie. Relatie --- Communicatie. Relatie --- 159.9:3 Sociale psychologie --- Sociale psychologie --- 253*21 Pastorale methodiek --- Pastorale methodiek --- Maatschappelijk werk --- Hulpverlening --- Professionalisering --- Gespreksvoering --- Veranderingsproces
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|