Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
vriendschap (themawoord fictie) --- assertiviteit (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Fiction --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Vriendschap --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Assertiviteit --- Buren --- Speelgoed --- Bible NT. Gospels
Choose an application
Zou jij ook graag een beetje stoerder willen zijn? Niet meer bij iedere situatie denken dat je het toch niet kan, of dat dingen toch weer gaan mislukken? Dan is dit een boek voor jou! Je leest hier hoe je positiever over jezelf en spannende situaties kunt denken en hoe je ontspannen en relaxed kunt blijven. Je leert ‘nee’ te zeggen en om te gaan met tegenslagen. Na het lezen van dit boek zul je anders over dingen gaan nadenken en met opgeheven hoofd nieuwe uitdagingen aangaan. Een echte Bikkel! Bikkels in de dop is een boek voor kinderen vanaf ongeveer 8 jaar, dat gericht is op het vergroten van de sociaal-emotionele weerbaarheid. Om zelf te lezen of samen met een ouder of begeleider. Met behulp van de principes uit de cognitieve gedragstherapie wordt het anders kijken naar gebeurtenissen stap voor stap uit de doeken gedaan. De handige stappenplannen en werkbladen kun je ook downloaden met een persoonlijke code. (Bron: covertekst)
Sociaal-emotionele opvoeding --- Emoties: kinderen --- opvoeding --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Kinderen --- weerbaarheid --- sociaal-emotionele vaardigheden --- 433.4 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- 37 --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- zelfbewustzijn --- ontwikkelingspsychologie --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- sociale weerbaarheid --- Ontwikkelingspsychologie
Choose an application
Annie Beullens, 22 januari 2015Een subtiel verhaal over kindermisbruik, om je kind weerbaarder te maken, staat er op de achterflap. Het verhaal gaat over een klein vogeltje dat liefdevol opgroeit bij haar ouders in een grote boom. Op een dag waagt ze zich buiten het nest en daar wordt ze lastiggevallen door Pek, een grote zwarte vogel. Hij doet haar pijn en dreigt ermee dat ze het tegen niemand mag vertellen want dat er anders iets heel ergs zal gebeuren met haar mama. Kleintje geeft zichzelf de schuld en verminkt zichzelf, ze is heel bang. Dan leert ze vliegen en ze beseft dat ze dan weg kan vliegen van Pek. Als hij weer komt opdagen begint Kleintje heel hard te roepen en dan vertelt ze thuis wat er [lees meer] gebeurd is. Het eindigt met tips van Kleintje voor kinderen. Die tips zijn in moeilijk leesbare letters gedrukt. Er staan ook telefoonnummers in van hulpdiensten in België en Nederland. De illustraties van de auteur zijn expressief en kleurrijk.Voor wie is dit boek en wanneer geef je het? Naar aanleiding van een geval van kindermisbruik of preventief en ga je in het laatste geval geen onnodige angsten kweken? Vragen die je je best stelt voor je het boek zomaar in handen van kinderen geeft. Doordat de feiten ingekleed zijn in een verhaal over een vogel zijn ze minder expliciet, wat maakt dat angsten minder waarschijnlijk worden. Het Kleintje is een meisje en de dader is mannelijk; dat kan een bezwaar zijn. Een waardevol boek dat best samen met het kind gelezen wordt.22 januari 2015© Pluizer36http://www.pluizer.be
Dutch literature --- seksuele mishandeling (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Seksueel misbruik --- Assertiviteit --- Vertrouwen --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- JB BERE --- prentenboeken --- kindermishandeling --- seksueel misbruik --- Fiction --- Geheimen --- Jeugdboeken --- Kindermishandeling --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Kindermishandeling ; verhalen --- 4+ --- Didactics of social education --- Primary education --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Relationele en seksuele vorming --- Seksueel bewustzijn
Choose an application
Dit boek helpt ouders, kleuterleid(st)ers of verzorgers om kinderen te leren nee en ja te zeggen op de juiste momenten. Het is een helder en licht humoristisch prentenboek dat kinderen weerbaarder helpt te zijn zonder ze bang te maken.
Educational sciences --- socio-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- assertiviteit --- seksuele vorming --- relationele vorming --- filosoferen met kinderen --- 433.4 --- Filosoferen met kinderen --- Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Sociale vaardigheden --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- ZIZO --- Seksuele opvoeding (seksuele voorlichting, voorlichting (seksuele)) --- Weerbaarheid --- JB VAND --- RSV basisonderwij --- prentenboeken --- sociaal-emotionele opvoeding --- grenzen stellen --- weerbaarheid --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Children's book --- Book
Choose an application
Niet alle kinderen zitten lekker in hun vel. Sommigen zijn onzeker, angstig, verdrietig of boos, sommigen zijn zich onvoldoende bewust van grenzen bij zichzelf en anderen, of reageren opstandig, geprikkeld, agressief. Welke oorzaak hier ook aan ten grondslag ligt: deze kinderen kunnen wij, samen met hun ouders, helpen.Psychosociale weerbaarheid ontstaat in een samenspel tussen fysiek, emotioneel, relationeel en cognitief functioneren, en omvat het vermogen om met stress, angst, hulpeloosheid en overweldiging om te gaan.De methode Ho, tot hier en niet verder...! is een integratieve en ontwikkelingsgerichte benadering om blokkades in de ontwikkeling van kinderen te voorkomen of tijdig te helpen oplossen. Of een kind met problemen zich terugtrekt in zichzelf (internaliserend) of zich naar buiten toe manifesteert en afreageert (externaliserend), in de grond lijden deze kinderen aan dezelfde tekorten of onvermogens.
Assertiviteit ; kinderen --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- 467 --- assertiviteit --- 416.5 --- 433.4 --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Pedagogiek --- sociale weerbaarheid --- beweging --- opvoedingsproblemen --- Educational sciences --- PXL-Social Work 2017 --- kinderen, weerbaar --- psychosociale problemen --- psychodidactiek --- psychosociale hulpverlening --- bewegingstherapie --- Assertiviteit --- Kinderen --- Sociale opvoeding --- Assertiviteitstraining --- Zelfbeeld --- Grenzen --- Zelfstandigheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Grens
Choose an application
Veel scholen, veel jongeren, veel leerkrachten, veel klasactiviteiten, veel omgaan met elkaar,. . Scholen zijn een veelkleurig verhaal van menselijke verhoudingen, interactie en innerlijke beleving. Evenveel aspecten waarmee iets fout kan lopen, evenveel wegen om ermee om te gaan. Peter Adriaenssens, Gie Deboutte, Johan Deklerck, Chico Detrez, Wim D'haese, Anne Hermans, Hilde Leonard, Pat Patfoort en Willy Vandamme: een keure van de grootste experten uit de wetenschap en de praktijk belichten in dit boek de psychologische, pedagogische, criminologische en antropologische aspecten van probleemgedrag in het onderwijs. Een veelkleurig verhaal vraagt om een breed spectrum van preventie en aanpak. Leerlinggedrag is niet alleen oorzaak, maar kan ook als symptoom beschouwd worden van een breder functioneren van een school en van de samenleving. Dit boek wil de multi-aspectualiteit van probleemgedrag en de preventie en aanpak ervan in kaart brengen en naast theoretische inzichten ook praktische handvatten aanreiken, zodat leerkrachten, directies, CLB-medewerkers, hulpverleners en iedereen die actief is in het onderwijs inspiratie kan opdoen voor zijn concrete praktijk. Het boek is een goed gefundeerd, praktijkgericht boek met een schat aan informatie voor iedereen die met probleemgedrag in het onderwijs begaan is: leerkrachten, directies, CLB-medewerkers, hulpverleners, academici en studenten.
Gedragsstoornissen --- Preventieve jeugdzorg. --- Onderwijs. --- gedragsstoornissen --- schoolproblemen --- Educational psychology --- Personality development --- Gedragsproblemen --- probleemjongeren --- #PBIB:+107.21 --- Academic collection --- #KVHB:Probleemgedrag --- #KVHB:Schoolpsychologie --- adolescentie --- pesten --- preventie --- probleemgedrag --- weerbaarheid --- 467 --- gedragsproblemen --- orthopedagogiek --- zorgverbreding --- 465 --- Adolescentie --- Conflicten --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Pesten --- Preventie --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- conflicten --- jeugdzorg --- straffen --- Sociale vaardigheden --- 37.064 --- 120132.jpg --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- gedragsproblemen (ler) --- sociale vaardigheden (ler) --- jongeren --- onderwijs --- 362.7 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Problem children --- Education --- Belgium --- Behavior disorders in children --- PXL-Education 2015 --- probleemhantering --- onderwijsbegeleiding --- Onderwijs --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek leert hoe je kleuters kunt helpen om te gaan met hun emoties. Door goed te kijken naar kinderen en het spel dat ze spelen, kunnen we namelijk veel afleiden over hun sociaalemotionele welzijn. Van daaruit kunnen we onze kleuters spelenderwijs sociale vaardigheden bijbrengen. Dit boek introduceert daarvoor onder meer het spel 'Het toverbos'. Met deze methode, die dierenpoppen en verhalend materiaal gebruikt, worden kleuters weerbaar, gaan ze verhalend materiaal gebruiken, gaan ze zelf op zoek naar oplossingen en winnen ze aan zelfvertrouwen. (Bron: covertekst)
Sociale vaardigheden --- Kleuteronderwijs. --- emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- emotionele ontwikkeling --- Didactics of Kindergarten --- Emotions in children --- Psychological aspects --- Handbooks, manuals, etc. --- Academic collection --- C6 --- kleuters (x) --- pedagogiek --- emoties --- kleuters --- sociale vaardigheden --- weerbaarheid --- zelfvertrouwen --- 416.23 --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Spelen(Kinderspelen) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Welzijn --- Zelfvertrouwen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Emoties (Gevoelens) --- Gedragsproblemen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spelen --- 37.032 --- Emoties ; kinderen --- Emoties --- Handboek/cursus --- Rollenspel --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- Sociale vaardigheden ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Toverbos --- 472.9 --- Gevoelens --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- gevoelens --- Sociale en emotionele opvoeding --- 093991.jpg --- Kleuter --- Emotie
Choose an application
Hoe ga je op een constructieve manier met elkaars verschillen om? Een boek vol praktische oefeningen, lesmateriaal en spelvormen. Deze zijn bruikbaar voor al wie met kinderen en jongeren leeft en/of werkt. Na een korte uiteenzetting van het gedachtegoed, geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk en het leven, volgt een uitgebreid activiteitenpakket dat naar believen gebruikt kan worden. Om de praktische toepasbaarheid te vergroten, werden vele concrete materialen op een bijhorende cd-rom gezet.
092668.jpg --- Conflicthantering --- Vredesopvoeding ; basisonderwijs --- 862 Vredesopvoeding --- conflicthantering --- geweldloosheid --- vredesopvoeding --- weerbaarheid --- 478.1 --- didactiek --- 433.1 --- Conflicten --- Geweld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Vredesopvoeding --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- communicatie --- geweld --- kinderen --- opvoeding --- Geweldloze opvoeding --- 433.4 --- CD-R 422 --- geweldloos opvoeden (ler) --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- vredesopvoeding (ler) --- Conflicthantering ; onderwijs --- Geweldloosheid --- Sociale vaardigheden --- Vredesopvoeding ; onderwijs --- Weerbaarheid --- Werkvormen --- Vredesopvoeding; ba.o. --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Opvoedingsstijlen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Contains audio-visual material --- Vredesopvoeding; ba.o --- geweldloze opvoeding --- #PBIB:+108.31 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Assertiviteit --- Opvoeding en onderwijs --- Communicatie --- Kinderen --- Patfoort, Pat --- Rosenberg, Marshall --- Conflict --- Opvoeding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- 305.8
Choose an application
1. Wie ben ik? - 2. Au, dat doet pijn - 3. Verstopt - 4. Een eigen plekje - 5. Licht en donker - 6. Ik laat mijn tanden zien - 7. Ik ben sterk - 8. Ik kom al piepen - 9. Hmm, lekker - 10. Ik geniet - 11. Wat een weertje.
Wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 371.67 --- 373.3 --- Bodemdieren (Kriebeldieren) --- Bomen --- Brood --- Buizen --- Dag en nacht --- Dieren --- Dierenartsen --- Dierentuinen --- Dood(Kinderen en dood) --- Emoties(Gevoelens) --- Fotosynthese --- Gemeenten --- Geneesmiddelen --- Huisdieren --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kamerplanten --- Kompassen --- Lichamelijke conditie --- Melk --- Mensen --- Mieren --- Nachtdieren --- Opgroeien --- Oriëntatie --- Parken --- Pesten --- Planten --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Schoolboeken --- Techniek --- Verstoppertje --- Vissen --- Voeding --- Weer (Metereologie) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Winterslaap --- Wonen --- Ziek zijn --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Handboek/cursus --- Wero --- wereldorientatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476 --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie: handboek lagere school --- wereldoriëntatie: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie. --- 476. --- Bodemdieren (Kriebeldieren). --- Bomen. --- Brood. --- Buizen. --- Dag en nacht. --- Dieren. --- Dierenartsen. --- Dierentuinen. --- Dood(Kinderen en dood). --- Emoties(Gevoelens). --- Fotosynthese. --- Gemeenten. --- Geneesmiddelen. --- Huisdieren. --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis). --- Kamerplanten. --- Kompassen. --- Lager onderwijs. --- Lichamelijke conditie. --- Melk. --- Mensen. --- Mieren. --- Nachtdieren. --- Opgroeien. --- Oriëntatie. --- Parken. --- Pesten. --- Planten. --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven). --- Schoolboeken. --- Techniek. --- Verstoppertje. --- Vissen. --- Voeding. --- Weer (Metereologie). --- Weerbaar zijn(Assertiviteit). --- Wereldoriëntatie. --- Winterslaap. --- Wonen. --- Ziek zijn. --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen. --- Lager en basisonderwijs.
Choose an application
Hoe ga je goed om met leerlingen in de klas? Een vraag die voor leerkrachten, van primair of kleuteronderwijs tot het hoger onderwijs, een hele loopbaan relevant blijft. Opvoeden in de klas wil iedere lesgever helpen bij zijn of haar dagelijkse job. Het boek beschrijft principes en technieken waarmee leerkrachten kunnen werken om hun eigen aanpak verder uit te bouwen, en besteedt ook de nodige aandacht aan een goede samenwerking met collega's binnen de typische schoolomgeving.
Leerlingbegeleiding. --- Lerarenopleiding --- Onderwijs en opvoeding. --- Pedagogie. --- Algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijspsychologie --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Didactic strategies --- didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs en opvoeding --- Education --- Child rearing --- Teachers --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc. --- 371.3 --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- Schoolcultuur --- Straffen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Leerkrachten-leerlingen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pesten --- 454 --- opvoeden (ler) --- Onderwijsstijlen ; basisonderwijs --- Denken --- Didactiek --- Emoties --- Feedback --- Interactie --- Klasklimaat --- communicatie --- Onderwijsstijlen --- 454.22 --- 37.02 --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- (zie ook: teleonderwijs) --- departement Lerarenopleiding 10 --- onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Klassenmanagement --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Communicatie --- Gedrag --- Kinderen --- Communicatietechnieken --- Provincie West-Vlaanderen --- Straf --- Kind --- Communicatietechniek --- Emotie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|