Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Weer Samen Naar School --- Nederland --- Samenwerkingsverband --- Lager onderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Inclusief onderwijs --- Samenwerking gewoon - buitengewoon onderwijs --- Zorgverbreding --- Zorgbeleid --- Onderwijsbeleid
Choose an application
Meer dan gewoon is in de eerste plaats een praktische handleiding voor leerkrachten in het regulier basisonderwijs die een leerling met het downsyndroom begeleiden. Zij zijn de spil waar het allemaal om draait. Maar ook interessant voor ouders, orthopedagogen, intern begeleiders, ambulante begeleiders en onderwijsassistent.
Choose an application
Als er - mede door 'Passend onderwijs' - meer leerlingen met andere onderwijsbehoeften in de klas komen en de diversiteit toeneemt, kun je niet vast blijven houden aan klassikale instructie. Laat dan de diversiteit doorgroeien en kies voor een klas waarin meerdere leerjaren in één klas worden begeleid door twee leerkrachten, co-teachers. In dit boek wordt ingegaan op de mogelijkheden, de voorwaarden, de kansen en de uitdagingen van de leeftijdsheterogene klas.
Graadklassen --- Didactische principes --- Onderwijsstijlen --- 474.22 --- Geïntegreerde onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Diversiteit --- Team-teaching --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- School management --- onderwijsmethoden --- onderwijsorganisatie --- inclusief onderwijs --- intercultureel onderwijs
Choose an application
Leraren --- Lager onderwijs --- Beginnende leraren --- Zij-instromers --- Begeleiding --- Schoolmanagement --- Klassenmanagement --- Beroepsprofielen --- Onderwijsstijlen --- Pesten --- Relatie ouder - school --- Schoolrapporten --- Allochtonen --- Functioneringsgesprekken --- Zorgverbreding --- Vergadertechnieken --- Teamvorming --- Weer Samen Naar School-projecten --- Stress --- Tucht --- leraren lager onderwijs --- basisonderwijs --- 472.7 --- de onderwijzer en zijn opleiding --- Beginnende onderwijsgevenden --- Communicatie --- Functioneringsgesprek --- Ordeproblemen --- Oudercontact --- Probleemsituaties --- Rapport --- Vergaderingen --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Leraar --- Beginnende leraar --- Zij-instromer --- Beroepsprofiel --- Onderwijsstijl --- Relatie school - ouder --- Schoolrapport --- Allochtoon --- Teamontwikkeling --- Weer Samen Naar School --- Autochtoon --- Directie --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Beschrijving van een onderwijsmethode (basis- en voortgezet onderwijs) waarbij twee samenwerkende professionals gedifferentieerd lesgeven aan een klas van 25 leerlingen, inclusief vier met een speciale onderwijsbehoefte.
onderwijsbeleid --- integratiebeleid --- Didactic strategies --- schoolorganisatie --- diversiteit --- Leraren ; samenwerking --- Lerarenbegeleiding --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland --- Handelingsgericht werken --- Lager onderwijs --- Differentiatie --- Diversiteit --- Geïntegreerd onderwijs --- 474.23 --- Didactische principes --- 454.23 --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- Didactische werkvormen --- Co-teaching --- Samenwerking gewoon - buitengewoon onderwijs --- Passend onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Didactische werkvorm --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland
Choose an application
De professionalisering van de interne begeleider staat volop in de belangstelling. Het Praktijkboek interne begeleiding biedt bouwstenen aan bij het opzetten en uitbouwen van de interne begeleiding in de basisschool. De intern begeleider is primus inter pares op het terrein van de leerlingenzorg: alle leerkrachten zijn deskundig op dit terrein, maar de intern begeleider onderscheidt zich door extra vakkennis, inzicht en vaardigheden. De IB-er is inspirator en ondersteuner van het schoolteam in een gezamenlijk streven naar onderwijs-op-maat voor alle leerlingen. Aan de orde komen: de positie van de intern begeleider; vaardigheden en competenties; visie en zorgbeleid van de school; structuur van het systeem van interne begeleiding; planmatig werken; communicatie met team, kind en ouders; pedagogisch klimaat; begeleiding van leerkrachten bij concrete vakgebieden. (Bron: covertekst)
#PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- basisonderwijs --- interne begeleiding --- 474.23 --- Begeleiding(Coaching) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Basisonderwijs --- Begeleiding (Coaching) --- Gedragsproblemen --- Handelingsplannen --- Interactief onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsystemen --- Pedagogisch klimaat --- Rekenen --- Taalonderwijs --- Weer Samen Naar School --- Werkhoudingsproblemen --- Wiskunde --- Zelfstandig werk --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 024947.jpg --- Leerlingbegeleiding ; basisonderwijs --- Didactische principes --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Interne pedagogische begeleiding --- Pedagogische begeleiding
Choose an application
Passend onderwijs plaatst leerkrachten basisonderwijs voor een grote uitdaging. In de praktijk betekent het meer kinderen met een (leer)beperking in de klas. Je wilt al deze leerlingen wel passend onderwijzen, maar hoe? IB'er en AB'er Loek Mak-Peters geeft je in dit boek het antwoord: Teamprofessionalisering. Stap voor stap en op zeer praktische wijze legt ze uit hoe je samen met je team binnen school heel eenvoudig een kennisnetwerk opzet. Als ieder teamlid zich specialiseert in één (leer)beperking of schoolvak, kun je elkáár verder helpen. (Bron: www.pica.nl)
Professionalisering --- Kennismanagement --- Geïntegreerd onderwijs --- Teamwerk --- 472.7 --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Passend onderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Zorgbeleid --- Teamgerichte bijscholing --- Nederland --- Leerproblemen --- Lerarenbegeleiding --- Zorgverbreding --- Team --- Leerprobleem --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Aansprekende verhalen rechtstreeks uit de klasOnderwijs is iets anders dan volwassenen produceren. Er is veel invoelingsvermogen voor nodig, vermogen om relaties op te bouwen en contacten te leggen. Onderwijs kan alleen passend genoemd worden als elk kind het onderwijs geniet dat noodzakelijk is om als gezonde en tevreden volwassene te kunnen opgroeien. Of zoals Peter Mol het stelt: 'Je moet worteltjes niet telkens uit de grond trekken om te controleren of ze groeien. Kinderen ook niet.' 'Peter Mol is een onderwijsman in hart en nieren die aanstekelijk vertelt over zijn vak. Met zijn verhalen geeft hij de lezer een vaak intiem inkijkje in de klas. Zijn verhalen raken je in het hart en zetten aan tot nadenken.' - Paul Rosenmöller, voorzitter VO-raad. Dit boek is een aanrader voor elke onderwijsgevende die soms het gevoel heeft dat zijn vak meer en meer door een keurslijf van voorschriften, regels en protocollen wordt ingeperkt. De zeer herkenbare en vaak humoristische verhalen bieden inspiratie voor leraren, praktische kennis, do's en don'ts en ruimte voor reflectie. 'Lees het boek van Peter Mol en geniet van het mooiste vak dat er is. Met zijn fantastische vocabulaire als leerling-achtervolgsysteem en opeepee scherpt Peter dezaag en zorgt voor stof tot nadenken en inspiratie.' - Wouter Siebers, leraar, Master SEN, gedragsspecialist, Leraar van het jaar 2015-2016 PO.
Teaching --- lerarenopleiding --- pedagogiek --- lerarenberoep --- Leraren ; professionalisering --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Leraren --- differentiatie --- #PBIB:+110.10 --- 474.23 --- Passend onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouder - school --- Differentiatie --- Ouderparticipatie --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Didactische principes --- Professionalisering --- Gedragsproblemen --- Onderwijs --- Leraar --- Gedragsprobleem --- Hoger onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Geïntegreerd onderwijs
Choose an application
Het is van belang dat de leerkrachten bewegingsonderwijs op reguliere scholen die een blinde of slechtziende leerling in de groep hebben, enige kennis hebben van de implicaties van de beperking van deze leerlingen. In dit boek staat het bewegingsonderwijs aan kinderen met een visuele beperking (visus <0,3) op reguliere scholen centraal. Er komen zoveel mogelijk aspecten van het bewegingsonderwijs aan de orde. Het boek biedt handreikingen die zijn gebaseerd op een brede ervaring in het werken met deze kinderen. De schrijver houdt een pleidooi voor meer aandacht voor de ontwikkeling van veilige en goede bewegingsmogelijkheden bij blinde en slechtziende kinderen. Blindelings Bewegen is een boek vol voorbeelden hoe de bewegingslessen voor deze kinderen aangepast kunnen worden. De duidelijke grafieken geven inzicht hoe de ruimte ingedeeld kan worden. De toepassing van deze voorbeelden draagt bij aan plezier in het bewegen van het kind dat blind of slechtziend is.
477.8 --- 463.1 --- Slechtzienden --- Geïntegreerd onderwijs --- 796.034 --- Personen met een visuele handicap --- Bewegingsopvoeding --- Atletiek --- Turnen --- Spelen --- Zwemmen --- Blinden en slechtzienden --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- Lichamelijke opvoeding --- Visueel gehandicapten --- Blinden --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Persoon met een visuele handicap --- Slechtziende --- Blinde
Choose an application
Ontwikkeling van kinderen en adolescenten. Deel 1 van Ontwikkelingspsychologie en psychopathologie van kinderen.
Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie. --- Adolescenten. --- Kinderen. --- Developmental psychology --- 416 --- Adaptief onderwijs --- Adolescenten --- Baby's --- Daltononderwijs --- Freinetonderwijs --- Fröbel, Friedrich --- Jenaplanonderwijs --- Kinderen --- Kleuters --- Montessorionderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ontwikkeling van kinderen --- Peuters --- Steineronderwijs / Steinerscholen (Vrije scholen) --- Weer Samen Naar School --- 416.1 --- adolescentiepsychologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Psychology --- Life cycle, Human --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- adolescenten --- basisonderwijs --- diagnose --- kinderen --- lichamelijke ontwikkeling --- ontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- 159.922 --- Puberteit --- Theorieën
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|