Narrow your search

Library

ULiège (2)

KBR (1)

KU Leuven (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLouvain (1)

UCLL (1)

UGent (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

English (2)

French (2)


Year
From To Submit

2020 (1)

2018 (1)

2011 (1)

2010 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Disney ou l'avenir en couleur
Authors: ---
ISBN: 9782874496363 2874496367 Year: 2018 Publisher: Bruxelles Les Impressions Nouvelles

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quoi de neuf chez Disney ? Quel avenir nous prépare le géant de Burbank ? Balayant les clichés sur l'usine à rêves, Christian Chelebourg nous invite à plonger dans l'ensemble des spectacles les plus récents produits par les multiples filiales de la Walt Disney Company pour comprendre les valeurs et les causes qu'elle défend dans un monde en pleine mutation. À travers plus de 500 titres de dessins animés, de films, de séries télévisées, d'attractions, de comédies musicales, de comics ou de jeux vidéo, il nous fait découvrir comment les productions Disney encouragent les jeunes et les moins jeunes à retrouver la foi dans le progrès. Loin du conservatisme qu'on leur reproche si souvent, les studios soutiennent les courants les plus en pointe de l'opinion publique sur les questions du féminisme, de l'inclusivité, du multiculturalisme. Ils profilent une société respectueuse de toutes les identités, afin que chacun puisse avoir l'opportunité de s'épanouir en réalisant ses voeux. Face aux dangers qui menacent la démocratie, ils en appellent à un sursaut citoyen digne des superhéros pour rétablir le pouvoir du peuple, par le peuple, pour le peuple, prôné par les Pères Fondateurs de l'Amérique. Le Disneyverse - l'univers que forge la marque Disney - n'occulte pas la réalité de notre époque. Il n'ignore ni les inégalités, ni le terrorisme, ni la crise écologique, il compose avec la mondialisation, mais il se refuse au ressassement des drames pour poser les bases d'un nouvel optimisme. La place qu'il occupe dans l'économie du divertissement exige qu'on y soit attentif si l'on veut comprendre les enjeux du contemporain


Book
Learning from Mickey, Donald and Walt : essays on Disney's edutainment films.
Author:
ISBN: 9780786459575 Year: 2011 Publisher: Jefferson McFarland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Throughout its long and colorful history, Walt Disney Studios has produced scores of films designed to educate moviegoers as well as entertain them. Each of the essays in this volume focuses on a different type of Disney "edutainment" film. Together they provide the first comprehensive look at Walt Disney's ongoing mission to inform and enlighten his worldwide audience"--Provided by publisher.


Book
Disney : un capitalisme mondial du rêve
Author:
ISBN: 9782296113107 Year: 2010 Publisher: Paris : Harmattan,


Book
A cultural history of the Disney fairy tale : once upon an American dream
Author:
ISBN: 3030501493 3030501485 9783030501488 Year: 2020 Publisher: Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book charts the complex history of the relationship between the Disney fairy tale and the American Dream, demonstrating the ways in which the Disney fairy tale has been reconstructed and renegotiated alongside, and in response to important changes within American society. In all of its fairy tales of the twentieth and twenty-first centuries, the Walt Disney studios works to sell its audiences the national myth of the United States at any one historical moment. With analyses of films and television programmes such as The Little Mermaid (1989), Frozen (2013), Beauty and the Beast (2017) and Once Upon a Time (2011-2018), Mollet argues that by giving its fairy tale protagonists characteristics associated with ‘good’ Americans, and even by situating their fairy tales within America itself, Disney constructs a vision of America as a utopian space.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by