Listing 1 - 10 of 134 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Waarde (ethiek) --- Waardevorming --- Evaluatie --- Onderwijsonderzoek --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
'n kwestie van scrupules is een uniek conversatiespel voor volwassenen, dat u uitdaagt om uw mening te geven over intrigerende morele dilemma's. 259 verschillende en provocerende situaties, die zullen uitmaken of u en uw vrienden scrupules hebben.(speldoos)
Communicatie --- Opinie --- Waardevorming --- Meningsvorming --- Argumenteren --- Discussie
Choose an application
Het Grote Deugdenboek voor het onderwijs geeft een heldere uitleg van de vijf strategieën van The Virtues Project™, eenvoudige manieren om actief en bewust aandacht te schenken aan de positieve eigenschappen waarover iedereen beschikt. Het is een must have voor leerkrachten die de positieve basis(houding) zuiver willen leren kennen en toepassen. Hoewel het boek primair gericht is op het basisonderwijs, kan het vanzelfsprekend ook goed gebruikt worden op alle plaatsen waar men te maken heeft met opgroeiende kinderen. Deel één is gewijd aan de vijf strategieën. Deze worden stuk voor stuk toegelicht, ook met praktijkvoorbeelden. Aan het eind van elk hoofdstuk staan activiteiten voor leerlingen en activiteiten voor de hele school. In het tweede deel staan 52 deugden beschreven, volgens een vast patroon, bijvoorbeeld: Wat is geduld? Waarom is geduld belangrijk? Hoe pas je geduld toe? (met aantal herkenbare situaties) Reflectievragen Tekens van succes Activiteiten met de betreffende deugd en citaten (bron: covertekst)
Onderwijs ; lesmethode ; lesmaterialen --- Opvoeding --- Waardevorming --- Onderwijs --- Eigenschap --- Basisonderwijs --- Opgroeien --- Deugd
Choose an application
Waardevorming --- Schoolcultuur --- Conflictbeheersing --- Verbondenheid --- Schoolmanagement --- Herstelrecht --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
Godsdienst --- Mysterie --- Muziek --- Eten --- Seksualiteit --- Bewustzijn --- Dood --- Liefde --- Filosofie --- Waardevorming
Choose an application
Meervoudige intelligentie --- Didactische werkvorm --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Creatieve vorming --- Waardevorming
Choose an application
AI voor iedereen is een baanbrekend boek dat de ethische en maatschappelijke uitdagingen van kunstmatige intelligentie blootlegt. Het maakt duidelijk hoe AI zonder zorgvuldige ontwerpprincipes kan leiden tot discriminatie en ongelijkheid.Aan de hand van historische en hedendaagse voorbeelden, nationale en internationale casussen, illustreert het de dringende noodzaak van inclusieve en eerlijke technologie. Het biedt niet alleen een diepgaande analyse, maar ook praktische richtlijnen voor de ontwikkeling van ethische AI-systemen.In het boek komen meer dan 60 deskundigen uit diverse disciplines aan het woord. Zij delen hun inzichten en ervaringen over de kansen en risico?s van AI en laten zien hoe we kunnen bouwen aan een toekomst waarin technologie wordt ingezet voor het oplossen van maatschappelijke problemen en het bevorderen van duurzame ontwikkeling.https://www.vanduurenmedia.nl/EAN/9789463563802/AI_voor_iedereen
Artificiële intelligentie --- Technologie --- Klimaat --- Natuur --- Bedrijfsleven --- Algoritme --- Transparantie --- Privacy --- Waardevorming
Choose an application
Wat hebben kinderen en jongeren nodig om op een waardige en vaardige manier aan hun volwassenheid te beginnen en wie heeft daarin welke verantwoordelijkheid? Deze vraag vormt het onderwerp van Waardig en vaardig in het leven. Uitgangspunt van de auteurs is de opvatting dat opvoeding eerst en vooral een waardevolle aangelegenheid is en moet zijn en dat de vaardigheden waarmee kinderen en jongeren voor hun levensweg worden uitgerust daaraan hun vorm en inhoud dienen te ontlenen. Vandaar dat in het boek - heel concreet en helder gellustreerd - wordt beschreven wat de waarden zijn die centraal moeten staan in de opvoeding. Vandaar ook dat concreet wordt gemaakt welke vaardigheden kinderen en jongeren daarbij nodig hebben. Aan de twee belangrijkste opvoeders, ouders en leerkrachten, worden in afzonderlijke hoofdstukken zeer praktische, in het leven van alledag bruikbare, handreikingen en methoden voor een waardige en vaardige opvoeding geboden. Wat dat betreft bevat dit boek een unicum, namelijk Een doe-het-als-ouder-zelf-programma voor de opvoeding. Voor leerkrachten worden afzonderlijk programma's geboden voor het basis- en het voortgezet onderwijs. Het eerste is ontleend aan het werk van de Amerikaanse onderwijspsycholoog William B. Knaus. Het programma voor het voortgezet onderwijs, getiteld Levensvaardigheden, bouwt mede op zijn werk voort en is in opdracht van de gemeente en de GGD Rotterdam door de auteurs ontwikkeld en gedurende een aantal jaren aan duizenden leerlingen door honderden leerkrachten op tientallen Rotterdamse scholen gegeven en op zijn effecten onderzocht. Uit het goed gecontroleerde onderzoek komt naar voren dat Levensvaardigheden voor wat betreft houding en gedrag van jongeren de nodige waardige en vaardige zoden aan de dijk zet Inhoudsopgave : 1 Wat is dat, ontwikkeling? 2 Levenswaarden en levensvaardigheden in opvoeding en onderwijs 3 Naar een levenswaardige en vaardige opvoeding 4 Opvoeden: de weg naar zelfredzaamheid 5 Over het opvoeden van opvoeders 6 Trainingsprogramma Voor ouders als opvoeders 7 Levensvaardigheden voor basisschoolkinderen 8 Levensvaardigheden voor leerlingen van het voortgezet onderwijs 9 De module 'Omgaan met ernstige emotionele problemen en sucidaliteit'
#KVHB:Jeugdpsychologie --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Waarden --- Sociale vaardigheden --- Waardevorming --- kinderen --- Waardevorming. --- kinderen. --- Kinderen. --- Age group sociology --- socio-emotionele opvoeding
Choose an application
Als kind bracht samenwerken aan een project ons in een opgewonden, creatieve stemming. Denk aan het samen bouwen van een boomhut: dat maakte een enorme voorraad aan fantasie en positieve energie los. Tegenwoordig heeft het werken aan projecten zelden dit effect. Projecten zijn er vooral om op een gecontroleerde manier een specifiek resultaat te boeken. Een project is een productiviteitstool geworden, met een strikte set spelregels, ongeacht hoe 'agile' er wordt gewerkt. Betrokkenen heten 'stakeholder' of 'resource' en die moeten 'gemanaged' worden. Niet zo vreemd dat het kinderlijke enthousiasme verdwijnt en steeds meer professionals aangeven projectmoe te zijn. Toch neemt het aantal projecten alleen maar toe en het ziet er niet naar uit dat dit gaat veranderen. Petra Kuipers vindt dat de tijd rijp is voor een andere benadering. Een project kan volgens haar een laboratorium en een speeltuin tegelijk zijn. Bovendien is de energie ervan verrassend besmettelijk voor de omgeving. Het effect van een positief project werkt door, zelfs nadat een project is afgerond. In 'Het boomhutgevoel' laat Kuipers zien hoe je een volwassen versie van diezelfde positieve energie creëert. Door traditionele denkwijzen te doorbreken kunnen we projecten organiseren waarin mensen tot bloei komen en beter presteren, zonder het resultaat uit het oog te verliezen. (https://www.thema.nl/boek-het-boomhutgevoel)
Leidinggeven --- Projectmanagement --- Veranderingsmanagement --- Teams --- Coaching --- Creativiteit --- Samenwerken --- Organisatiecultuur --- Waardevorming --- Cocreatie --- Betrokkenheid --- Verbondenheid --- Leiderschap --- Team --- Samenwerking --- Musiceren
Choose an application
Lager onderwijs --- Relatie school - ouder --- Pedagogisch klimaat --- Schoolwerkplan --- Pedagogisch project --- Morele opvoeding --- Waardevorming
Listing 1 - 10 of 134 | << page >> |
Sort by
|