Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
gezondheidszorg --- patiënt-therapeut relatie --- vraaggestuurde zorg --- patiëntenbegeleiding --- #A0003A --- 672 Gezondheidszorg. Behandeling
Choose an application
Ieder mens wil de zeggenschap hebben over zijn eigen leven. Hij wil zelf de beslissingen nemen over waar hij woont, wat hij doet, met wie hij omgaat, hoe hij zijn dag besteedt enzovoort. Sommige mensen in de samenleving zijn hiervoor aangewezen op langdurige hulp en ondersteuning. Bijvoorbeeld mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, langverblijf psychiatrische cliënten en ouderen. Zij hebben anderen nodig om hun leven in te richten zoals zij dat willen. Dit boek is geschreven voor (aankomend) social workers die hulp en ondersteuning bieden aan deze mensen. De ondersteuning die een social worker biedt, wordt vastgelegd in een ondersteuningsplan. Wat er wél en niet in dat plan komt, bepaalt de cliënt. De social worker biedt vraaggestuurde ondersteuning, maar de vragen van de cliënt staan centraal. Zo maak je een ondersteuningsplan leert (aankomend) social workers in acht stappen een ondersteuningsplan te schrijven voor een cliënt. Die acht stappen zijn: Stap 1: ben jij competent? Stap 2: oriënteer je op de situatie van de cliënt, Stap 3: bepaal de vraag, Stap 4: formuleer de doelen, Stap 5: verwerk de verzamelde informatie, Stap 6: maak een plan van aanpak, Stap 7: voer het plan uit, Stap 8: evalueer het plan. De inhoud van deze tweede editie van Zo maak je een ondersteuningsplan is aangepast aan de huidige wet- en regelgeving en de casuïstiek is geactualiseerd. Deze uitgave richt zich niet alleen op (aankomend) social workers, maar op ondersteuners in de breedste zin van het woord. De rol van de ondersteuner in het schrijfproces krijgt dan ook ruime aandacht. Verder is in het inleidende hoofdstuk een stuk over inclusie en participatie opgenomen. Zo maak je een ondersteuningsplan is geschreven voor de opleidingen Social Work, Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Maatschappelijk Werk en Dienstverlening.
ondersteuningsplan --- cliëntgericht werken --- Methodiek --- vraaggestuurde zorg --- Hulpverlening : methodiek --- Sociaal werk --- 364.04
Choose an application
Door de omslag naar vraagsturing en outputfinanciering wordt een bedrijfsmatig aangestuurde en uitgevoerde zorgverlening steeds belangrijker. Het kunnen beheersen van zowel kwaliteit van zorg als de kostprijs daarvan vraagt een andere zienswijze en nieuwe vaardigheden van zorgmanagers en professionals. De vraag is: hoe kunnen vraaggestuurde zorgprocessen zo worden ingericht, gemanaged en uitgevoerd dat kwaliteit en efficiency in balans zijn en beide worden gegarandeerd?In dit boek beschrijft de auteur de implementatie van Planning en Control als besturingssysteem in de zorgsector. De sleutelbegrippen hierbij zijn: bedrijfsmatig benaderen en concretiseren van zorgprocessen. Het blijft niet bij theorie: de auteur beschrijft juist ook concrete instrumenten om de productiviteit van de zorginstelling of de zorgprocessen te onderzoeken en te managen.
Social policy and particular groups --- Nursing --- Business management --- geïntegreerde software --- vraaggestuurde zorg --- zorgprocessen --- bedrijfskunde --- zorgbeleid
Choose an application
Social policy and particular groups --- Nursing --- Business management --- geïntegreerde software --- vraaggestuurde zorg --- zorgprocessen --- bedrijfskunde --- zorgbeleid
Choose an application
Werken met een zorgleefplan, als zorgverlener kan je er eigenlijk niet meer omheen. Het zorgleefplan, ook wel zorgplan, leefplan of begeleidingsplan genoemd, geeft je veel mogelijkheden om de zorg rondom de cliënt/zorgvrager te plannen, uit te voeren en te evalueren.Werken met een zorgleefplan is niet vrijblijvend: de overheid stelt eisen aan goede kwaliteit van zorg, de beroepsgroep zelf heeft deze kwaliteit ingevuld met Normen voor Verantwoorde Zorg, waaronder het verplicht werken met een zorgleefplan. Dit zakboek geeft achtergrondinformatie, voorbeelden en stappenplannen om het zorgleefplan samen met je collega’s in de praktijk te brengen.
Hygiene. Public health. Protection --- vraaggestuurde zorg --- zorgprocessen --- competenties --- levenskwaliteit --- gerontagogie --- Netherlands
Choose an application
Hoe kun je ouderen ondersteunen met diverse culturele achtergronden en hoe ga je om met voor jou nieuwe zorgvragen? Dit boek is speciaal geschreven voor helpenden, verzorgenden en teamleiders in de thuiszorg en in verzorgings- en verpleeghuizen die hiermee te maken hebben. Het bevat tips en praktijkvoorbeelden. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een paar oefeningen waarmee een team van verzorgenden aan de slag kan.
Social policy and particular groups --- Geriatrics --- vraaggestuurde zorg --- verpleegplannen --- interculturele verpleegkunde --- gerontagogie
Choose an application
Intervisie --- Gezondheidszorg --- Casestudies --- Supervisie --- Functioneringsgesprekken --- Leidinggeven --- Vaardigheidstraining --- 321.4 --- beroepsuitoefening --- casuïstiekmethode --- gezondheidszorg --- intervisie --- maatschappelijk werk --- vraaggestuurde zorg --- Opleiding en beroep --- Casestudy --- Functioneringsgesprek --- Leiderschap
Choose an application
613.3 --- 613.44 --- 613.47 --- 613.8 --- feedback --- gezondheidszorg --- kwaliteitszorg --- thuiszorg --- trainingen --- verpleegkunde --- vraaggestuurde zorg --- Beroep en opleiding --- Interne organisatie --- De patiënt in het ziekenhuis --- Thuisverpleging
Choose an application
coachen --- hulpverlening --- methodiek --- vraaggericht handelen --- 321.3 --- coaching --- zorg --- 601.5 --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- management --- vraaggestuurde zorg --- Methodiek --- Social medicine --- Sociology of health --- Organization theory
Choose an application
OmschrijvingDe kracht van de kenniseconomie ontstaat uit samenwerking en kennis delen. Men bereikt samen meer dan alleen. Maar hoe gaat dat in praktijk? Wat is er voor nodig om samenwerking tot een succes te maken? Nieuwerwets verbindend werken ondersteunt professionals hierin. Het boek biedt handvatten en inspiratie voor hedendaagse professionals om vernieuwing in de zorg en zekerheidswereld vorm te geven. In Nieuwerwets - verbindend werken doen de pioniers op dit gebied vele interessante cases uit de doeken. Het boek gaat o.a. in op de volgende onderwerpen:· Verhoudingen veranderen, nieuwe rollen ontstaan· Vraaggestuurd werken en presteren· Vraaggestuurd werken en presteren· Samenwerken met cliënten en patiëntenBent u werkzaam in de zorg, de sociale zekerheid of in gemeenteland en geïnteresseerd in klantgericht werken?
Sociology of organization --- Hygiene. Public health. Protection --- organisatiemanagement --- vraaggestuurde zorg --- zorgsector --- patiënt-verpleegkundige relatie --- case management --- ervaringsleren --- participatie --- cliënt-hulpverlener relatie
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|