Listing 1 - 10 of 295 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- 456.8 --- Onderwijs --- Vaardigheden --- Curriculum --- Vormingsgebieden --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
Wat is de zin van het leven ... als we toch doodgaan? Wat is vrijheid? Waarom moet er iemand de baas zijn? Denken we altijd wat we willen? Heb je ook wel eens dit soort vragen over het leven en de wereld om je heen? Het zijn moeilijke vragen die niet zo makkelijk te beantwoorden zijn, vaak ook niet voor volwassenen! Dit boek helpt je op weg om zelf na te denken over deze vragen en je eigen mening te vormen.
Philosophy --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
456.8 --- Jongeren --- Secundair onderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- Volwassenened --- Vormingsgebieden --- sociaal-emotionele opvoeding
Choose an application
Geloofsdingen biedt een handvat om prikkelende filosofische gesprekken te voeren met kinderen. Aan de hand van een tiental verhaaltjes roept hoofdpersoon Joris vragen op over God en over wat ‘geloven’ nu eigenlijk inhoudt. Dit boek is niet alleen geschikt voor de huiskamer, maar leent zich ook goed voor gebruik in de klas. Elk hoofdstukje snijdt een ander aspect of thema aan. Met respect voor de diverse geloofsrichtingen en -opvattingen kunnen volwassenen al vragend ontdekken welke kwesties er bij kinderen leven, wat zij logisch vinden of waar zij juist niet gauw bij stilstaan.
478.9 --- Filosoferen met kinderen --- God --- Geloof --- Overige vormingsgebieden --- Filosofie --- Geloofsleven --- filosoferen met kinderen --- filosofie
Choose an application
Vragenspel voor kinderen van het vijfde en zesde leerjaar waarin alle aspecten voor seksualiteit en relaties aan bod komen. Het is een aanzet om in spelvorm op een leuke manier te praten over seksualiteit en relaties.
478.9 --- Seksuele en relationele opvoeding --- Seksualiteit --- Relaties --- Overige vormingsgebieden --- Games
Choose an application
Pesten neemt op veel scholen steeds ernstiger vormen aan. Voor de slachtoffers kan het ingrijpende - zelfs desastreuze - gevolgen hebben. Wat zijn de oorzaken van pestgedrag? Wat kunnen ouders, leraren en schoolleiders ertegen doen? Om die vragen te beantwoorden, heeft Zeger Wijnands een uitgebreide literatuurstudie gedaan. Daaruit blijkt dat hoogsensitieve leerlingen vaak het slachtoffer zijn, terwijl bij notoire pesters meestal sprake is van een verstoorde hechting met de ouders. Oorzaken van pestgedrag zijn frustratie, jaloezie en een onveilige sfeer in de klas. Vanuit deze inzichten biedt de auteur praktische adviezen om pesten tegen te gaan. Het proces van groepsvorming in de klas moet goed begeleid worden, en pesten moet tijdig worden gesignaleerd. Dat vraagt om alerte leraren, maar zeker ook om betrokken ouders. Samen kunnen zij ervoor zorgen dat de school een veilige plek wordt voor iedere leerling.
478.9 --- Pesten op school --- Overige vormingsgebieden --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
177.8 --- Hulpverlening --- Pesten --- Signalen --- Brochure --- #PBIB:+107.22 --- 455.1 --- 478.9 --- Vredesopvoeding --- pedagogiek --- pesten --- 1e graad s.o. --- 456.8 --- Basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden
Choose an application
Therapeuten willen nogal eens de nadruk leggen op ontspannen en loslaten, terwijl het om inspannen en vasthouden gaat. Als u zich leeg voelt, stop er wat in. Als u uzelf wilt vinden, neem een ander in u op.’ In Hoe word ik gelukkig? geeft Guus Kuijer een simpel antwoord op de vraag die in de titel wordt gesteld: wie leert van een ander, over een ander of met een ander, heeft een rijk leven. Wie zoekt naar de ziel van onze fascinerende wereld en niet al te zeer naar zijn eigen ik, heeft een goede kans op geluk. God is daarbij niet nodig: de sleutelwoorden zijn interesse en passie. Het is van geen belang of die hartstocht Goya en Van Gogh geldt, een zeldzame paddensoort of voetbal, als zij maar welgemeend is. En wie zich werkelijk verdiept in een ander is niet langer vatbaar voor xenofobie, waardoor ook de wereld wat gelukkiger wordt.
Philosophical anthropology --- geluk --- 060 Filosofie --- 478.9 --- Geluk --- Filosofie --- Overige vormingsgebieden --- 110 --- wijsbegeerte overige werken --- philosophie autres ouvrages
Choose an application
305.8 --- 478.9 --- Communicatievaardigheden --- Emoties(Gevoelens) --- Expressie --- Sociale vaardigheden --- Emoties --- communicatie --- sociale vaardigheden --- emoties --- Communicatie ; algemeen --- Overige vormingsgebieden
Choose an application
456.8 --- Basisonderwijs --- Groep --- Groepsregels --- Pesten --- Probleemgedrag --- School --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Vormingsgebieden --- Schoolcultuur --- Pedagogisch klimaat --- Lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 295 | << page >> |
Sort by
|