Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dit basisboek bevat de kernelementen van een ervaringsgerichte aanpak binnen de (voorschoolse) kinderopvang. Hiermee wil men pedagogische medewerkers in kinderopvangvoorzieningen zo helpen toerusten dat ze - met de ouders als partners - een omgeving kunnen scheppen waar kinderen op hun gaven en talenten worden aangesproken en zich als unieke persoon kunnen ontplooien. De publicatie gaat uitgebreid in op de kenmerken van welbevinden en betrokkenheid, brengt de beschikbare knowhow over een aanpak die voor hoge niveaus van welbevinden en betrokkenheid kan zorgen, geeft een zicht op de effecten van welbevinden en betrokkenheid en op hoe je die output kunt observeren en toont hoe welbevinden en betrokkenheid de spil kunnen zijn van een efficiënt kindvolgsysteem en van een zelf-evaluatie-instrument voor de kinderopvang.
kinderopvang --- ervaringsleren --- Social policy and particular groups --- Ervaringsleren ; kinderopvang --- Kinderdagverblijven ; opvoeding --- Day care centers --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Education 2013 --- opvoedingsondersteuning --- Ervaringsgericht werken --- Kinderopvang --- Voorschoolse opvang --- kleuteronderwijs --- didactische werkvormen
Choose an application
Begeleiders en pedagogisch medewerkers die kijken vanuit het perspectief van het kind, hebben een streepje voor. Aandacht hebben voor de leefwereld van de allerjongsten leidt tot een aanpak waarin kinderen zich thuis voelen in de opvang en geboeid bezig zijn.Ervaringsgericht werken in de voorschoolse kinderopvang is een gids voor (toekomstige) begeleiders in de kinderopvang. Vertrekkend vanuit het aanpakproces- effect-model zet dit boek begeleiders op weg in het scheppen van een optimale omgeving: een positieve sfeer en relaties, een rijk aanbod aan materialen en activiteiten, ruimte voor initiatief en zoveel meer.Behalve voor opleidingen is dit boek een werkinstrument om begeleiders te inspireren in hun dagelijkse praktijk met jonge kinderen. Het bevat talrijke voorbeelden, tips voor optimale communicatie en suggesties om de kinderopvang levendig en op maat in te richten.https://www.lannoo.be/nl/ervaringsgericht-werken-de-voorschoolse-kinderopvang
Kindergarten --- Educational sciences --- kinderopvang --- Ervaringsgericht begeleiden --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- Ervaringsleren --- Kinderopvang --- Voorschoolse opvang --- Speelomgeving --- Groepsdynamiek --- Welbevinden --- Betrokkenheid --- Speelruimten --- Ontwikkeling --- Pedagogiek --- Beleving --- Kwaliteit --- Kwaliteitsbewaking --- Kwaliteitsverbetering --- ervaringsgericht werken --- Ervaringsleren ; kinderopvang --- Speelruimte --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Buurt --- Patiënt --- Buitenschoolse opvang
Choose an application
Voorliggende is het resultaat van een kortlopend onderzoeksproject.
kinderopvang --- Primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- Research on teaching --- voorschoolse opvang --- basisonderwijs --- lager onderwijs --- bijzonder basisonderwijs --- Nederland --- België --- red. Fea Janssen-Vos & Ferre Laevers --- onderwijs --- pedagogie --- lerarenopleiding --- vakdidactiek --- basisschool --- 373.3 --- Vlaanderen --- organisatie --- 471.2 --- 441 --- 471 --- B.O. --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Inspectie --- Kinderopvang --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Onderwijs-jonge kinderen --- Opvang-jonge kinderen --- Peuters --- Speciaal onderwijs --- 450.4 ) Onderwijskunde --- jonge kinderen --- peuterspeelzalen --- 371 --- Basisonderwijs ; Nederland --- Basisonderwijs ; Vlaanderen --- Kleuteronderwijs --- Onderwijssystemen --- Opleidingen --- Opvoeding --- Personeel --- 450.2 --- 37.014.5 --- Kinderdagverblijven --- Peuterspeelzalen --- kleuterschool --- peuters --- kleuteronderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- didactiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- didactiek. --- Didactiek. --- B.O --- 370
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|