Listing 1 - 10 of 104 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Schrijfatelier is een voorbereidende schrijfmethode met een goede balans tussen motorische oefeningen enerzijds en voorbereidende schrijfactiviteiten anderzijds. Uitgedaagd door het brede scala aan activiteiten, oefenen jonge kinderen belangrijke psychomotorische vaardigheden.
Choose an application
Dit INFOpakket voor groep 2-3, bevat een selectie van de oefenkaarten uit de volgende sets: Voorloper Algemeen, Voorloper Waarneming, Voorloper Ruimtelijk Inzicht, Voorloper Oog-handcoördinatie, Voorloper Integratie, Voorloper Volgorde herkennen, Voorloper Hoeveelheidsbegrip Dit INFOpakket geeft een indruk van de verschillende oefeningen die in deze sets te vinden zijn. Voor het maken van de oefeningen is het niet noodzakelijk dat de leerlingen kunnen lezen. De eerste opgave op iedere kaart dient steeds als voorbeeld. Oefenen op: Auditieve waarneming, Basisvaardigheden, Visuele waarneming en Zelfstandig werken!
Choose an application
Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- voorbereidend schrijven
Choose an application
Choose an application
#BSCH: vak: Nederlands --- kleuteronderwijs --- voorbereidend schrijven --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
kleuteronderwijs (doelgroep) --- taalverwerving --- motorische ontwikkeling --- voorbereidend schrijven --- voorbereidend rekenen
Choose an application
Over de handschriftvaardigheid van Nederlandse basisschoolleerlingen zijn weinig recente cijfers bekend, maar uit de praktijk komen duidelijke signalen naar voren dat leerlingen steeds slechter schrijven. Dit is een probleem, omdat het handschrift van belang is voor het leren lezen, spellen, rekenen en het opbouwen van algemene kennis. Een functioneel handschrift is dus nog steeds een belangrijke leervoorwaarde. Volgens de auteurs bieden de gangbare handschriftmethodes in het basisonderwijs te weinig kennis over lettervormgeving om effectief te zijn. Handschriftproblemen hebben dan ook niets te maken met de motoriek - zoals vaak wordt gedacht - maar zijn het gevolg van tekortschietende instructie. In dit boek staat een vernieuwende, vakinhoudelijke methodiek centraal, waarmee je iedere basisschoolleerling een functioneel handschrift kunt aanleren. Het biedt daartoe praktische aanwijzingen om handschriftlessen van de kleuterklas tot en met groep 8 effectief in te richten. (bron: covertekst)
Didactics of Dutch --- schrijven --- aanvankelijk schrijven --- motorische ontwikkeling --- voorbereidend schrijven
Choose an application
l --- Voorbereidend schrijven ; kleuteronderwijs --- voorbereidend schrijven --- Low German language --- taalspelletjes --- taalbewustzijn --- talenonderwijs --- taalverwerving --- kleuteronderwijs --- kleuters --- aanvankelijk schrijven --- taalopvoeding --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs
Choose an application
Het schrijfbeestje oefent en differentieert voorbereidend schrijven.
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- 5-jarige --- Ontluikend schrijven --- Educatieve spellen --- Voorbereidend schrijven. --- Motoriek --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- 471.41 --- aanvankelijk schrijven --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- kleuteronderwijs --- schrijven --- 472.13 --- voorbereidend schrijven --- Voorbereidend schrijven --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie
Choose an application
De taalontwikkeling van peuters en kleuters stimuleren is een essentiële opdracht voor leerkrachten in het kleuteronderwijs. De nieuwe taalontwikkelingsmethode TOK! biedt daarvoor aantrekkelijk, gebruiksvriendelijk materiaal en de nodige ondersteuning. TOK! is opgebouwd rond 25 thema's, zowel de klassieke thema's van de jaarkring als een aantal alternatieve thema's. Per thema is voor elke leeftijdsgroep een streefwoordenschat of dominante woordenschat bepaald op basis van wetenschappelijke gegevens en praktijkervaringen van Vlaamse ervaringsdeskundigen. Voor taalzwakkere en anderstalige kinderen is daaruit nog een superdominante woordenschat geselecteerd. Dat is een minimum basiswoordenschat die vooral gericht is op school- en instructietaal. Naast Nederlands komen ook andere leergebieden aan bod, zoals lichamelijke opvoeding, wereldoriëntatie, wiskundige initiatie en muzische vorming. Die woordenschat wordt verwerkt en spelenderwijs geoefend in verhalen, poppen(kast)spelen, dramatisaties, versjes, liedjes, taalspellen ... Het aanbod is vooral gericht op spreken en luisteren, en omvat zowel stimulerende als remediërende activiteiten. Het basismateriaal van de methode wordt aangeboden in één of twee mappen per leeftijdsgroep. Daarnaast zijn er nog een aantal aanvullende materialen en leermiddelen die de ideale ondersteuning bieden bij het gebruik van de methode. Uitgave bevat: - Een map per leeftijdsgroep (peuters, 1e, 2e en 3e kleuterklas) - Handleiding - Streefwoordenschat en activiteiten per thema - CD-rom - Volledige verticale leerlijn, van onthaalklas t.e.m. 3e kleuterklas - Ook bruikbaar bij kinderen met een taalachterstand - Gevarieerde activiteiten met nadruk op communicatie - Compacte, gebruiksvriendelijke methode - Ruime keuze aan aanvullende materialen - Stevig wetenschappelijk en pedagogisch onderbouwd
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- taalverwerving --- taalvaardigheid --- kleuterdidactiek --- taalopvoeding --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven
Listing 1 - 10 of 104 | << page >> |
Sort by
|