Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
From Birth to Five Years, based on the pioneering work of Mary Sheridan, is widely regarded as the go-to reference for health, education and social care professionals, or anyone concerned with the developmental progress of pre-school children.In this new fourth edition, the text has been developed to further align it with current child development philosophies and practices, and to support the wider group of professionals that are now required to take steps for promoting childrens development as part of their assessment and management plans. This book aims to improve the clinical management of children with developmental disorders, through providing the full range of developmental attainments, methods of observation, and advice about when to seek help.Features of this completely revised edition include:For students and tutors information on theoretical aspects of development, with further reading suggestions and references including the most recent international studies in the fieldA new section on the development of attention and self-regulationContemporary case studies with guidance on when to raise concerns for students and teachersDiscussion points to stimulate class debateFrom Birth to Five Years, based on the pioneering work of Mary Sheridan, is widely regarded as the go-to reference for health, education and social care professionals, or anyone concerned with the developmental progress of pre-school children.In this new fourth edition, the text has been developed to further align it with current child development philosophies and practices, and to support the wider group of professionals that are now required to take steps for promoting childrens development as part of their assessment and management plans. This book aims to improve the clinical management of children with developmental disorders, through providing the full range of developmental attainments, methods of observation, and advice about when to seek help.Features of this completely revised edition include:For students and tutors information on theoretical aspects of development, with further reading suggestions and references including the most recent international studies in the fieldA new section on the development of attention and self-regulationContemporary case studies with guidance on when to raise concerns for students and teachersDiscussion points to stimulate class debate
Ontwikkeling van het kind --- Motorische ontwikkeling --- Cognitieve ontwikkeling --- Taalverwerving --- Sociale ontwikkeling --- Emotionele ontwikkeling --- Denkontwikkeling --- Auditieve ontwikkeling --- Visuele ontwikkeling --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Kind
Choose an application
Denk je in beelden, in plaatjes en filmpjes? Heb je een duidelijk beeld nodig om iets te begrijpen? Lijk je vaak te dromen? Vergeet je regelmatig de tijd? Leer je makkelijker door iets te doen en te ervaren? Herken je jezelf in deze kenmerken? Dan kun je in dit boek ontdekken of je een beelddenker bent en hoe je daarmee kunt omgaan. De Survivalgidsen zijn bedoeld voor kinderen zelf. In deze reeks worden volwassen onderwerpen speciaal en duidelijk aan kinderen uitgelegd.
Orthopedagogics --- Beelddenken --- Visuele ontwikkeling --- Leerprocessen --- Visueel ruimtelijk inzicht --- 464 --- 415.4 --- Kinderen met leerproblemen --- Hogere geestelijke functies --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Leerproces --- Ruimtelijk inzicht --- Primary education --- Leermoeilijkheden
Choose an application
Met dit spel moet het kind de plaatjes in een goede volgorde leggen, zodat een logisch en samenhangend verhaal ontstaat. Het spel stimuleert het visueel organiseren, logisch redeneren en het kunnen interpreteren van sociale situaties. Na het leggen van de plaatjes, is het de bedoeling het verhaal op een duidelijke manier na te vertellen. (https://spadt.be/nl/webshop/spadt/175/plaatjes-ordenen-kleine-verhalen)
Logisch denken --- Vertellen --- Verhaal --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Seriëren --- Communicatie --- Taal --- Tijd --- Tijdsbesteding --- Spreken --- Mondelinge taalvaardigheid
Choose an application
Seriëren --- Herkenning --- Associëren --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Vorm (fysiek) --- Kleur (kleur) --- Conjunctiespel --- Sorteren --- Zien
Choose an application
Magneetboek Beroepen. Welke kleding hoort bij welk beroep? Bevestig de magneetjes op het juiste poppetje op het bijgeleverde magneetbord en creëer het juist uniform van een politieagent, brandweerman, enz.
Beroep --- Puzzel --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Taalverwerving --- Kleding --- Uniform
Choose an application
Wie maakt de meeste combinaties van dezelfde slakken en scoort de meeste punten? Het Slakkenspel stimuleert het visueel geheugen, de waarneming, het optellen en oefent het tactisch inzicht en handelen van de spelers.
Conjunctiespel --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Waarneming --- Wiskundige initiatie --- Optellen --- Executieve functies --- Rekenen tot 10 --- Rekenen tot 20 --- Kleur (kleur)
Choose an application
Smart cities, smart homes, het 'internet of things'... Het zijn wellicht geen nieuwe of vreemde begrippen meer. Maar wat betekent het voor ons, en meer specifiek, wat betekent het in onze technologische netwerkmaatschappij op het gebied van visualisering ? Hoe zullen visuele impulsen via technologische netwerken ons leven en werk beïnvloeden? Wat als de spiegel, de ijskast of de werktafel gestuurd wordt door sensoren die niet alleen op ieder moment van de dag visuele informatie kunnen tonen, maar ook ons, als gebruiker, gaan lezen en interpreteren, zodat we zelf een onderdeel worden van de infrastructuur van ons eigen visuele netwerk ? En vooral, wat betekent het voor alle organisaties en ondernemingen die hun diensten, merken en producten onder de aandacht van de burger, klant of consument willen brengen ? Dat is het uitgangspunt van '2020 / Het Visuele Netwerk'.Bron : http://www.bol.com
Organisaties ; technologische innovaties. --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren agile agility wendbaarheid veerkracht --- 468 Innovatie --- Technologie en maatschappij --- Technologie ; toekomst --- PXL-Central Office 2018 --- automatisering --- maatschappij --- sociale media --- digitale communicatie --- netwerkmarketing --- Technologische vooruitgang --- Trendwatching --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Visuele ontwikkeling --- Trends --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Trend
Choose an application
Konijntje Mie speelt met haar vriendjes dat ze een stoere piraat is, maar als het donker wordt, durft ze niet meer buiten te spelen. Prentenboek met grote illustraties in kleur en beknopte informatie over infraroodcamera's. Vanaf ca. 4 jaar.Claudine Vandendriessche, 22 januari 2015Mie doet altijd stoer en speelt dat zij een piraat is. Zij is voor niemand of niets bang, behalve voor het donker. Een nachtspel met haar vrienden ziet ze echt niet zitten. In het donker kan zij niets zien, maar papa Vleermuis helpt haar: zij krijgt een speciale nachtbril. Mooi geschreven kleuterboek over stoer zijn, maar ook over het kleine hartje dat daar vaak mee gepaard gaat. Een verhaal waar kleuters zich in kunnen terugvinden. Het taalgebruik is duidelijk, kleurrijk en fantasierijk. Ook de tekeningen in zachte tinten zitten vol beweging en expressie. Ze vertellen vaak meer dan de tekst. Op de prent van Mie achterop de fiets bij haar papa zie je bijvoorbeeld met welke ingenieuze verlichtingsapparaten ze het donker overwinnen. Op het einde van het boekje is er een informatief gedeelte over infraroodcamera's en een uitleg over de nachtbril van Mie. Het boek kwam tot stand in samenwerking met het Leuvense nano- elektronica onderzoekscentrum IMEC en de RVO-Society. In de reeks rond technologie en zintuigen is dit het tweede boek. Leuk prentenboek dat niet alleen een mooi verhaaltje brengt, maar ook informatief is voor kleuters.22 januari 2015© Pluizer30http://www.pluizer.be
Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- beeldverwerking --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- audiovisuele technologie --- visualisatie --- ogen --- kleuters --- motorische ontwikkeling --- gezichtsvermogen --- Zeerover --- Technologie --- Technologische opvoeding --- Bang zijn --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- Zien --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Beeld --- beelden --- kijken --- prentenboeken --- zien --- zintuigen --- zintuiglijk spel --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- Licht --- Ogen --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Techniek --- Verrekijkers --- Waarneming --- Zeerovers (Piraten) --- Zien(Gezicht) --- Donker --- Kijken --- Zintuigen --- wereldoriëntatie --- Beelden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Waarneming ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Zintuigen ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Contains audio-visual material --- D100392.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Dutch literature --- piraten --- infraroodcamera's --- nachtzien --- prentenboeken (genre) --- angst --- Fiction --- Jeugdboeken --- bang zijn --- verhalen + 5 jaar --- zeerovers --- Bang zijn ; verhalen --- Piraten; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Blindheid. --- Slechtziendheid. --- Zien. --- Kleuteronderwijs. --- Bang zijn. --- Zeerovers. --- D100395.jpg --- Piraten --- Leesboeken ; kleuters. --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of technology. --- Physiology of nerves and sense organs. --- audiovisuele technologie. --- beeldverwerking. --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs. --- gezichtsvermogen. --- kleuters. --- ogen. --- vakoverschrijdende thema's. --- Beeld (afbeelding) --- Spel --- Speelgoed --- Infrarood --- Camera --- Zintuiglijke ontwikkeling
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|