Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Healthcare 2014 --- angsten --- verwerkingsproces --- vanaf 8 jaar
Choose an application
#GBIB:IDGP --- Z393.7 --- Z++93/03 --- 418.7 --- verwerkingsproces dood --- dood
Choose an application
Hersenen --- Hersentrauma --- Hersenschudding --- departement Gezondheidszorg 07 --- hersenletsels --- hersenbeschadiging --- revalidatie,hersenletsels --- verwerkingsproces --- NAH - Niet Aangeboren Hersenletsel --- graduaat orthopedagogie
Choose an application
613.3 --- 613.9 --- depressie --- gezondheidszorg --- nazorg --- posttraumatische stress-stoornis --- psychotrauma --- verpleegkundige --- verwerkingsproces --- zelfhulp --- zorgsector --- 603.4 --- Psychotrauma --- Trauma's ; verpleegkundigen --- Verpleegkundigen --- Beroep en opleiding --- Overige onderwerpen
Choose an application
Effectief omgaan met agressie en zinloos geweld leert je wat agressie is en hoe je er het beste mee kunt omgaan om calamiteiten te voorkomen. Mocht zich toch een calamiteit voordoen, dan biedt dit boek hulp bij het verwerken ervan en leert het je hoe je anderen daarbij kunt helpen. De theorie die wordt besproken, wordt toegelicht met herkenbare voorbeelden. Dit is een unieke combinatie van boek en website. Het boek bespreekt de theorie, aangevuld met actualiteit op www.agressieindegezondheidszorg.nl. Het boek is verdeeld in drie delen: Deel 1 leert je hoe je professioneel kunt omgaan met agressie en geweld. Hierdoor neemt de kans af dat je slachtoffer wordt van de situatie. In dit deel wordt ingegaan op het ontstaan en de oorzaken van agressie, evenals de invloed van stress en emoties op agressie. Het thema 'zinloos geweld' wordt uitvoerig besproken. Deel 2 geeft uitleg over calamiteiten in een instelling en de verwerking daarvan door het slachtoffer. Onbegrip, frustratie en stress zijn Factoren die agressie in de hand kunnen werken. Hoe kun je deze factoren op je werk benvloeden? Wat gebeurt er met je na een ingrijpende gebeurtenis en hoe kun je dit een plaats geven in je leven? Deel 3 behandelt de rol van de omgeving na een ingrijpende gebeurtenis. De opvang, de sociale steun en de communicatie na een ingrijpende gebeurtenis zijn van groot belang. Je leert hoe je iemand anders het best kunt begeleiden als hij slachtoffer is geworden van agressie, (zinloos) geweld of een andere calamiteit. Dit boek is bestemd voor iedereen die in de zorgverlening met agressie in aanraking kan komen, bijvoorbeeld verpleegkundigen en baliemedewerkers. Daarnaast is het ook geschikt om te gebruiken in het onderwijs, als zelfstudiemateriaal en bij trainingen in het bedrijfsleven Inhoudsopgave : Deel 1 De gebeurtenis 1. Conflicten en agressie 2. Stressreacties 3. Omgaan met conflicten en agressie 4. Omgaan met geweldssituaties 5. Zinloos geweld 6. Calamiteiten Deel 2 De verwerking 7. Gevolgen Van calamiteiten 8. Verwerking Deel 3 De omgeving 9. Opvang 10. Sociale steun 11. Slechtnieuwsgesprek
Agressie --- hulpverlening --- 415.3 --- 613.21 --- agressiviteit --- conflicten --- geweld --- preventie --- stress --- verpleegkunde --- verwerkingsproces --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- coping --- posttraumatische stressstoornis --- rampen --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Uitvoerende functies --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- (zie ook: criminaliteit) --- hulpverlening. --- Hulpverlening. --- geweldbeheersing --- agressie --- Psychology
Choose an application
Een echtscheiding is voor veel kinderen heel zwaar om te verwerken. Hun vertrouwde omgeving verandert en soms hebben ze verlatingsangst of voelen ze zich onzeker. Alle kinderen in een scheiding voelen zich verdrietig en benadeeld. Elk kind vindt het fundamenteel onrechtvaardig dat zijn ouders uit elkaar zijn. Maar als kinderen een betekenis kunnen geven aan die scheiding, wordt het gemakkelijker. Kinderen zijn zeer loyaal naar hun ouders toe en ze zeggen daarom niet altijd wat ze denken of voelen. Ze willen immers niemand kwetsen. In dit boekje kunnen ze hun gevoelens en gedachten kwijt.
#PBIB:+105.96 --- 418.2 --- psychologie --- echtscheidingen --- kinderen --- gezinsproblematiek --- 323 --- Echtscheiding --- Verlies (emotie) --- Kinderen --- echtscheiding --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Problemen thuis --- psychologie van huwelijk en gezin --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- PXL-Healthcare 2014 --- angsten --- verwerkingsproces --- vanaf 8 jaar --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Traumapsycholoog Erik De Soir begeleidt al vele jaren mensen die aan de zijlijn van het leven terechtkomen door een groot verlies of trauma. Zijn ervaring leert dat meditatie een verrijkende aanvulling kan zijn op traditionele vormen van rouwtherapie.Aan de hand van achttien meditaties, gebaseerd op kernbegrippen als sereniteit, regelmaat, eenvoud, vasthoudendheid en eerlijkheid, toont hij in dit inspirerende boek hoe omgaan met verlies en trauma op vele verschillende manieren kan.
Trauma's --- Verlies (emotie) --- Rouwproces --- Meditatieteksten --- Trauma --- Meditatie --- 606. --- 606.323 --- verwerkingsproces --- Posttraumatische stresstoornissen --- PXL-Healthcare 2016 --- trauma --- traumazorg --- meditatie --- psychotherapie --- slachtofferbegeleiding --- Verlies --- 606 --- Psychic trauma --- Therapeutics --- Disaster victims --- Psychology --- Victimes d'accidents de la route --- Psychological debriefing --- Wounds and injuries --- Disaster medicine --- Post-traumatic stress disorder --- Treatment --- Traumatic neuroses --- Psychotrauma --- Muziek --- Trauma's
Choose an application
In dit boek komen negen deskundigen aan het woord die praktische adviezen en tips geven aan pedagogisch medewerkers, leerkrachten, maar ook ouders. Orthopedagogen, rouwtherapeuten, maar ook een kinderoncoloog en een moeder die ervaringsdeskundige werd nadat haar tienjarige dochter werd vermoord.Hun boodschap: verliesverwerking gaat niet vanzelf. Daarom vind je in elk hoofdstuk ook een aantal denk- en doe-opdrachten die je kunt doen in de groep. Met rouw moet je aan de slag.
418.7 --- dood --- kinderen --- rouw --- verdriet --- verdriet bij kinderen --- verwerkingsproces --- 478.9 --- Dood --- Kinderen en dood --- Kinderen --- Ongevallen --- Rouwproces --- Verdriet om verlies --- Zelfdoding --- Ziek zijn --- 393.7 --- Afscheid nemen --- Zelfmoord --- Dood; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Psychologie van leven en dood --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Rouwprocessen --- Rouwproces ; kinderen. --- Philosophical anthropology --- rouwverwerking --- Filosofische antropologie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
In het eerste deel van dit boek komen 12 verkeersslachtoffers aan het woord waarin ze het ongeluk, de gevolgen en de psychische nasleep ervan beschrijven. Het lezen van dit deel kan voor degene die hetzelfde is overkomen, een vorm van zelfhulp zijn: het levert gevoelens van gedeelde ervaring, (h)erkenning en bevestiging. Ze kunnen er ook hoop uit putten, want de verhalen laten ook zien over welke enorme veerkracht mensen beschikken. Bovendien kunnen ze uit de verhalen van andere slachtoffers tips en strategieën halen die hen kunnen helpen met de eigen situatie om te gaan.Het tweede deel bevat een handreiking voor zelfhulp na een verkeersongeval. De auteurs beschrijven welke psychische reacties kunnen optreden na een ongeluk, hoe de verwerking meestal verloopt en wanneer het raadzaam is professionele hulp in te roepen.
12.04.b --- Provincie West-Vlaanderen --- 377.3 --- psychologie --- rouw (verdriet) --- verkeersongevallen --- zelfhulp --- ziektebeleving --- 321 --- 418.7 --- psychische problemen --- verkeer --- verwerkingsproces --- 364.4 --- 364.4 Hulpverlening. Bijstand --- Hulpverlening. Bijstand --- Preventie ; Verkeersongevallen --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- (zie ook: dood) --- (zie ook: verkeer) --- (zie ook: Oremtheorie, Van den Brink-Tjebbestheorie) --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- Psychologie van leven en dood --- Transport. Traffic
Choose an application
Te horen krijgen dat iemand kanker heeft, zet je hele wereld op zijn kop. Niets staat nog op zijn plaats. Voor jong en oud is het een overdonderende ervaring! Je weet helemaal niet wat er je te wachten staat. Je moet doorheen perioden van angst en onzekerheid. Ook veel vanzelfsprekendheden vallen ineens weg en de dagelijkse gang van zaken in het gezin raakt verstoord : vergaderingen, trainingen, familiebezoeken, uitstapjes ... Veel daarvan komt in het gedrang. Als binnen het gezin iemand kanker heeft, heeft dat een grote impact op een kind. Een onbekende angst is de veilige leefwereld binnengedrongen. Angst en onzekerheid, verdriet, boosheid en schuldgevoelens kunnen het functioneren beheersen. Om dat te voorkomen, is het belangrijk dat kinderen de crisis een plek leren geven in hun leven.
#PBIB:+105.96 --- 416.5 --- kinderpsychologie --- kinderen --- ziek zijn --- 613.47 --- Kanker (Leukemie) --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- 605.91 --- Kanker --- Kinderen --- 606.8 --- kanker --- omgaan met kanker --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Problemen thuis --- kinder- en jeugdpsychologie - overige onderwerpen --- De patiënt in het ziekenhuis --- Kanker (Oncologie) --- PXL-Healthcare 2014 --- angsten --- verwerkingsproces --- vanaf 8 jaar --- Ziekten --- Ziekte --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|