Listing 1 - 10 of 44 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De dubbele betekenis zal niemand ontgaan. Verhalen maken en geven aan elkaar is een vrolijke en vaak ook geraakte manier om iets te duiden wat anders moeilijk gezegd kan worden. Met verhalen geven wij uitdrukking aan wat onder de oppervlakte speelt. Bij onszelf of tussen mensen.In mijn trainingen en begeleiding krijgen verhalen steeds vaker een plek en daarmee worden beelden, belevingen en ervaringen opgeroepen waar we mee werken. De kunst van het vertellen krijgen we niet allemaal meer mee in onze opgroei en kan in een zakelijke context juist zo goed helpen als middel om gevoelige onderwerpen bespreekbaar te maken. Metaforen geven toegang tot een ander deel van onze belevingswereld en geven soms afstand aan een onderwerp, werpen er een ander licht op, geven een ernstige kwestie lucht en een glimlach. En voor ieder die denkt, dit is niets voor mij, ik heb geen fantasie is er de techniek van het vertellen als aanmoediging en hulpmiddel Een goed verhaal ken een duidelijk stramien met opening, overgangen, knelpunten, verleidingen heel worden en de terugkeer naar het begin.Het boek is een uitnodiging om verhalen te vertellen en er mee te werken. De figuurlijke betekenis zegt meer iets over de rust die verhalen veroorzaken in ons drukke bestaan. Luisteren naar een verhaal is letterlijk een verademing
Neurolinguïstiek. --- Psychotherapie. --- Vertelkunst. --- Metafoor --- Neurolinguïstisch programmeren --- Vertelkunst
Choose an application
Literary rhetorics --- didactiek --- vertellen --- handleiding --- vertelkunst (x)
Choose an application
evangelie. --- vertelkunst (x). --- volksliteratuur. --- Bijbelse geschiedenis.
Choose an application
Didactics of Dutch --- storytelling --- vertellen --- #KVHA:Media --- #KVHA:Narratieve journalistiek --- #KVHA:Verteltechnieken --- 815.3 --- Voorlezen --- verhalen --- vertelkunst --- Communicatie in organisaties --- Verhalen --- Vertellen --- 398.2 --- Storytelling --- C3 --- literatuur --- verhaal --- vertelkunst (x) --- Epiek --- Kunst en cultuur --- Narration (Rhetoric)
Choose an application
#KUPV:EC --- Vertelkunst: Vlaamse: Nederlandse --- Dutch literature --- Kortverhalen --- C6 --- literatuur --- literatuuronderzoek --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education
Choose an application
Technique. --- Simultan (Bachmann) --- Malina (Bachmann) --- Vertelkunst. --- Erzähltechnik. --- Bachmann, Ingeborg, --- Bachmann, Ingeborg. --- Drei�igste Jahr. --- Malina. --- Simultan. --- Simultan (Bachmann). --- Malina (Bachmann).
Choose an application
Narrative and Media, first published in 2006, applies narrative theory to media texts, including film, television, radio, advertising, and print journalism. Drawing on research in structuralist and post-structuralist theory, as well as functional grammar and image analysis, the book explains the narrative techniques which shape media texts and offers interpretive tools for analysing meaning and ideology. Each section looks at particular media forms and shows how elements such as chronology, character, and focalization are realized in specific texts. As the boundaries between entertainment and information in the mass media continue to dissolve, understanding the ways in which modes of story-telling are seamlessly transferred from one medium to another, and the ideological implications of these strategies, is an essential aspect of media studies.
Fiction --- Literary rhetorics --- Mass communications --- Discourse analysis, Narrative. --- Mass media. --- MAD-faculty 12 --- mediakunst --- beeldkunst --- vertelkunst --- Narration (Rhetoric) --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication
Choose an application
Art de conter en litterature --- Storytelling in literature --- Vertelkunst in de literatuur --- Gray, Spalding --- Dramatists [American ] --- 20th century --- American drama --- History and criticism
Choose an application
"What distinguishes folklorists from representatives of related disciplines who do similar things - go to the field, collect intentional data and subject them to rigorous analysis and interpretation - for diverse disciplinary purposes? Folklorists are unique in their study of folklore for its own sake, as the folk creates, adapts, recreates stories, songs, dances and proverbs. The folklorist observes personal creativity as individuals shape traditional materials, assisted by a critical audience and sanctioned by a tradition-minded community." "The twenty essays in this book, divided into four sections, represent the author's ideas, theories and methodological approaches to folk narrative. The first makes the case for narrator-orientation as a field-ethnography-based humanistic approach; the second introduces the narrator's personality and Weltanschauung as key to his/her motivation and art; the third discusses the intricacies and dynamics of story-transmission and dissemination; and the fourth presents case studies that illustrate Linda Degh's method of analysis of narrative performance. She focuses on individual creators of variants that link up in processes of narrative development leading to dissemination, and the formation of types and subtypes. She shows how much more this method can reveal of the nature of folklore."--Jacket.
Art de conter. --- Contes. --- Conteurs. --- Folklore --- Folklore. --- Mondelinge literatuur. --- Narration --- Storytellers. --- Storytelling. --- Tales --- Tales. --- Vertelkunst. --- Performance. --- Aspect social. --- History and criticism. --- Storytelling --- Storytellers --- History and criticism --- Performance
Choose an application
Vertelkunst --- Vertellen --- Didactische werkvormen --- Communicatie --- 433.75 --- Lichaamstaal --- 030878.jpg --- Activiteiten met het jeugdboek --- Study methods --- Didactic strategies --- Acting --- didactiek --- vertellen --- creatief taalgebruik --- Didactische werkvorm
Listing 1 - 10 of 44 | << page >> |
Sort by
|