Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Het lessenpakket 'Auditieve discriminatie voor anderstaligen', als onderdeel van 'Verstaanbaarheid in de praktijk', is opgesteld door 4 logopedisten die binnen het vakgebied Nederlands als tweede taal (NT2) actief zijn. Hun doelstelling is de verstaanbaarheid bij anderstaligen te verbeteren. Uit de praktijk blijkt dat het aspect verstaanbaarheid bij de NT2 cursisten onvoldoende spontaan evolueert. Vanuit het uitgangspunt dat auditieve discriminatie één van de vereisten is om tot een goede verstaanbaarheid te komen, is er gekozen om hiervoor een lessenpakket te ontwikkelen voor lesgevers NT2 of individuele remediëring. De lessen zijn gebruiksklaar, nemen niet veel tijd in beslag (± 15 minuten) en zijn meermaals uitgetest met positief resultaat. De handleiding bevat uitgewerkte lessen, aangevuld met bijbehorende klankplaten en grafeemkaartjes (op de Acco-website). Met het oefenboek kunnen klankreeksen uit het Nederlands geoefend worden die moeilijk zijn voor veel anderstaligen. Hierbij hoort de audio-cd waarmee men aan de uitspraak kan werken. Ook bevat het oefenboek veel invul- en leesoefeningen voor in de klas.
anderstaligen --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- fonetiek --- Adult education. Lifelong learning --- Didactics of Dutch --- uitspraak --- Nederlands als tweede taal ( NT2 ) --- schoolmethoden NT2 --- 841 --- Anderstalige nieuwkomers --- Auditieve discriminatie --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Nederlands --- Uitspraak --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- 838.5 --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- verstaanbaarheid --- Uitspraak * --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands als tweede taal --- Taalvaardigheid --- Anderstaligen --- Anderstalige --- Oefening
Choose an application
Wat betekent het om ouder te worden in een samenleving waar je niet geboren bent? Kijken migranten op dezelfde manier naar hun laatste levensfase als Belgen? En bestaat er voor autochtone ouderen ook niet zoiets als een migratie doorheen de tijd?Het Steunpunt Cultuursensitieve Zorg van het CGG Brussel heeft een bevraging gedaan bij een 60-tal ouderen met een verschillende etnisch culturele achtergrond. Via hun levensverhalen krijgt de lezer een genuanceerd beeld over de verschillende manieren waarop ouder worden beleefd wordt. De verzamelde verhalen en visies van oudere allochtonen helpen hulpverleners meer oog te hebben voor cultuurgevoeligheden in de hulpverlening zonder in stereotypen te vervallen. De bijbehorende DVD bevat de documentaire Migranten in Tijd en Ruimte waarin acht ouderen zelf aan het woord komen.
Spraakontwikkeling. --- Verstaanbaarheid. --- Spraakverstaanbaarheid --- Tests. --- Metingen. --- Kinderen. --- Test. --- gerontagogie --- Age group sociology --- culturele diversiteit --- migranten --- Sociology of minorities --- multiculturele samenleving --- bejaarden --- Psycholinguistics --- Allochtonen --- Bejaardenpsychologie --- Spraakstoornissen --- Logopedie --- Multiculturele samenleving --- Bejaarden --- Cultuurverschillen --- Etniciteit --- Leeftijd --- Identiteit --- Zelfbeeld --- Ouderenzorg --- Gerontologie --- Ouderen --- #KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Spraakverstaanbaarheid --- #KVHB:Spraakstoornissen; diagnostiek --- logopedie --- testmateriaal --- spraakverstaanbaarheid --- kinderen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Multiculturalism --- Belgium --- Older immigrants --- #SBIB:314H320 --- #SBIB:39A6 --- S20120047.jpg --- Migranten ; België --- 316.6 --- Migranten --- Ouder worden --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: ouderen: algemeen --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- 325 --- S20120052.jpg --- Allochtoon --- Ouderenpsychologie --- Autochtoon --- Spraakstoornis --- Oudere --- Cultuurverschil --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Didactics of Kindergarten --- Social welfare methods --- Flanders --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|