Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Kennismaking met de Sherborne Bewegingspedagogiek. Naast de achtergrond en filosofie van de methode worden tips en adviezen gegeven wat betreft begeleidingsstijl en het observeren tijdens bewegingsmomenten. Het meest inspirerende in dit werk zijn de talloze beschrijvingen van bewegingsspelen, die telkens worden voorzien van illustraties, randbemerkingen en suggesties.
Sherborne bewegingsmethode. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- bewegingsspelen --- Sherborne, Veronica --- Bewegingsopvoeding --- Sherborne bewegingsmethode --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Psychomotoriek --- Sherborne --- motoriek --- psychomotoriek --- 477.8 --- 612.3 --- Bewegingstherapie --- kinderen --- lichamelijke opvoeding --- 456.78 --- 471.47 --- 607.52 --- Bewegingsspelen --- Motoriek --- 615.853 --- Bewegen --- Bewustzijn --- 477.83 --- Bewegingsopvoeding; algemeen --- Bewegingswetenschappen --- Psychomotoriek --- 111544.jpg --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Fysiotherapie - Kinesitherapie --- Lichamelijke opvoeding --- Exercise --- Handbooks, manuals, etc. --- Movement therapy --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek --- Veronica Sherborne --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Psychomotorische therapie --- Sherborne-therapie --- Bewegingsspel
Choose an application
‘Sherborne Bewegingspedagogiek’ is gericht op het stimuleren van de ontwikkelingsmogelijkheden van zowel kinderen als volwassenen door middel van beweging. De bewegingspedagogiek streeft, naast de klassieke motorische en de cognitieve ontwikkeling, vooral doelstellingen op sociaal-emotioneel vlak na. Het ontwikkelen van een positief zelfwaardegevoel en het ontwikkelen van de bekwaamheid om relaties aan te gaan en met anderen te communiceren staan daarbij centraal. Het boek wil zowel de ervaren als de onervaren Sherborne-begeleider prikkelen om de methode op diverse manieren uit te proberen.
Ontwikkeling --- Bewegingsopvoeding. --- Sherborne. --- Beweging. --- Educational sciences --- bewegingsspelen --- motorische ontwikkeling --- bewegingsopvoeding --- Affective and dynamic functions --- psychomotoriek --- Sherborne, Veronica --- Bewegingsopvoeding --- Sherborne bewegingsmethode --- Sherborne --- bewegingspedagogiek --- ergotherapie --- lichamelijke opvoeding --- 477.8 --- Veronica Sherborne --- didactiek --- 612.3 --- Bewegingstherapie --- Sherborne movement --- Motorische ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Bewegingsonderwijs --- 615.853 --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Motoriek --- 159.94 --- 456.78 --- 477.83 --- Bewegingsopvoeding; ba.o. --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- orthopedagogiek --- Sherborne Veronica --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- motoriek --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Fysiotherapie - Kinesitherapie --- 376 --- Movement therapy for children --- Handbooks, manuals, etc. --- Motor ability in chidren --- PXL-Education 2013 --- basisonderwijs --- bewegingsexpressie --- Bewegingsopvoeding; ba.o --- Ontspanningsoefeningen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsgerichte activiteiten --- Sherborne-therapie --- Ontspanningsoefening --- Ontwikkelingsgerichte activiteit
Choose an application
Feedback en zelfgestuurd leren (Daniel Behets) Zelfstandig leren - leren samenwerken in de Lichamelijke Opvoeding (Erik Van Assche) Groepsontwikkeling in de L.O. klas (Yves Vanden Auweele) Van samenwerkend leren tot zelfstandig leren (Reginald Leper, Malté Schiepers en Etienne Dehaene) Zelfstandig (samen)werken tijdens de zwemlessen in het secundair onderwijs. Enkele voorbeelden uit de praktijk voor crawl en schoolslag (Yannick Noppe en Nathalie Hens) Rope skipping (Greta Coene en Nadine De Ridder) Zelfstandig leren en samenwerken in toestelturnen (Willy Schroven en Jimi Gantois) Veronica Sherborne pedagogiek (Paul Thys en Rika Taeymans) Zelfstandig leren en leren samenwerken in een gymnastiekperiode moet men plannen (Piet Flour en Erik Van Assche) Spelen drie tegen drie. Spelend leren ontdekken in basketbal (Jan Boutmans) Handbal - van basisspelvorm 4 tegen 4 tot sportspelvorm 7 tegen 7 (Eddy Thomassen) Evaluatie van atletiekdisciplines als basis voor zelfstandig werken (Mia Van der Speeten en Christophe Delecluse) Jiujitsu (Magda De Sutter) Spel- en oefenvormen voor hockey op school (Joeri Beunen) Basistechniek badminton (Hervé Van der Aerschot)
372.879.6 --- #SMV:000001 --- #SMV:België --- #SMV:agogiek --- #SMV:algemeen sport --- Academic collection --- 486.881 --- 616 --- Leren --- Lichamelijke opvoeding --- Zelfstandig leren --- 477.8 --- Onderwijs --- Samenwerkend leren --- secundair onderwijs --- 796 --- Basisonderwijs --- Samenwerking --- Secundair onderwijs --- Atletiek: zelfstandig leren --- Badminton --- Basketbal: zelfstandig leren --- Gymnastiek: zelfstandigheid: samenwerking --- Handbal --- Hockey: zelfstandig leren --- Jiu jitsu --- Lichamelijke opvoeding: zelfstandig leren --- Lichamelijke opvoeding: zelfstandig leren: groepsontwikkeling --- Rope skipping --- Toestelturnen: zelfstandig leren --- Veronica Sherborne pedagogiek --- Zwemmen: zelfstandig leren: samenwerken --- zelfstandig leren --- 456.78 --- lichamelijke opvoeding --- sport --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - schoolboeken --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Bewegingsopvoeding --- Coöperatief leren --- Lager onderwijs --- Turnen --- Toestelturnen --- Pedagogiek --- Gymnastiek --- Spelend leren --- Basketbal --- Atletiek --- Jiujitsu --- Hockey
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|