Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Regisseur Schöller wilde met zijn film een maatschappelijk probleem aan de kaak stellen. Hij focust op de bureaucratische regelgeving, maar ook op de motieven van mensen om buiten de samenleving te willen leven. Zijn boodschap lijkt te zijn dat je er met goede wil wel komt in de maatschappij, maar dat die goede wil niet atijd betekent dat het leven er beter op wordt en al helemaal niet dat een plek in de maatschappij voor iedereen is weggelegd. De cynische lokatie, daklozen die hun eigen hutje bouwen in het bos naast Versailles, is ontleend aan de werkelijkheid, Schöller kreeg het idee voor de film toen na een storm in 2000 een jongen was overleden pal naast het kasteel Versailles. Als hoofdpersoon is Guillaume Depardieu de juiste man op de juiste plaats. Zijn ruwe uiterlijk vormt een schril contrast met de disney-achtige uitstraling van Enzo en de protserige omgeving van Versailles. De film is dan ook op zijn best op de momenten dat Damien gedwongen wordt om iets van een opvoedkundige rol te spelen. Ook de sfeertekening rond het hutje in het bos is goed gedaan: door gebruik te maken van weinig licht en weinig woorden komt alles aan op het spel van de acteurs, die niet teleurstellen (bron: website fransefilms.nl)
Choose an application
Mama stond in de schuur, haar koffer aan haar voeten. "Ik zal geld sturen", zei ze."Voor Kat en Tim"."Dat is niet voldoende Liddie," zei grootvader."Ik kom terug, Tim" zei mijn moeder zacht.Maar ik keek omhoog en zag hoe het licht trilde in haar haren waardoor ze net een engel leek, iemand die niet van deze wereld is. Zelfs op dat moment was ze al vertrokken. "Nee, jongen," zei grootvader tegen mij, zijn stem klonk hard in de schuur. "Ze komt niet terug."En toen sloeg ik hem.
American literature --- C3 --- jeugdliteratuur --- verhaal --- verlaten kinderen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Verlaten kinderen ; verhalen --- Verlaten kinderen --- 970425.jpg --- Jeugdboeken --- Kunst en cultuur
Choose an application
Enfants abandonnés --- Europa --- Europe --- Verlaten kinderen --- 362.74 (4) " 1940 : 1954 "
Choose an application
1923. Het gezin De Belser is arm en hoopt in Canada een beter leven te vinden. Er is evenwel niet genoeg geld om alle kinderen mee te nemen. Drie zussen en een broer moeten achterblijven. Voor even ... of voor altijd?
Dutch literature --- familie (themawoord fictie) --- migranten (themawoord fictie) --- AVI M7 --- Canada --- Canada ; verhalen --- Familie ; verhalen --- Historische verhalen --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Verlaten kinderen ; verhalen --- Waar gebeurde verhalen
Choose an application
Rijk geïllustreerde jubileumuitgave, beperkte oplage, exemplaar genummerd A18
gelegenheidspublicatie --- instellingsgeschiedenis --- onderwijsinstellingen --- verlaten kinderen --- gehandicapten --- buitengewoon onderwijs (x) --- Congregatie van de Broeders van Liefde (1807-heden) --- Lummen [gemeente in arrondissement Hasselt - BE] --- iconografisch materiaal --- 20ste eeuw (x)
Choose an application
Inger BosEekhoorn vindt bij zijn huisje een vreemde stekelige groene bol. Er komt een klein, wit, harig wezen uit dat hem direct mama noemt. Eekhoorn is daar niet van gediend, maar laat het wezen toch in zijn huisje slapen. De dag erna blijkt het wezentje flink gegroeid te zijn. Eekhoorn gaat snel op zoek naar zijn moeder. Waar Marianne Dubuc in het sfeervolle ?De leeuw en het vogeltje?* vertelt over een vrijwillige vriendschap en elkaar loslaten, gaat het hier over accepteren en aanpassen. De schrijfster heeft in dit prentenboek twee spanningsbogen met elkaar vervlochten. Zal de moeder gevonden worden? En wat gebeurt er als het wezen te groot wordt voor Eekhoorns huis? Eekhoorn vindt het duidelijk vervelend dat zijn grote gast de spullen in huis vernielt, maar hij geniet ook van de warme soep die zijn gast maakt. De titel past vooral goed bij het begin van het verhaal, maar wringt naarmate het verhaal vordert en Eekhoorns gast niet alleen groter, maar ook gelijkwaardiger wordt. De fijnlijnige illustraties zijn zoals altijd van grootse kwaliteit. De afwisseling tussen paginagrote en kleinere prenten zorgt voor vaart. De fraaie verstilde prenten van de boom in de nacht zijn rustpunten. Dubucs oeuvre wordt met dit boek nog weer mooier. Vanaf ca. 4 jaar.© NBD Biblion
French literature (outside France) --- vriendschap (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- anders zijn (themawoord fictie) --- Moeders --- Ouderschap --- Houden van --- Vriendschap --- Familie --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Prentenboeken ; verhalen --- Vriendschap ; verhalen --- Verlaten kinderen ; verhalen --- Moeder --- Mama --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Choose an application
Dutch literature --- Brazilië --- Straatkinderen --- Drugs --- Amerika --- JAL (Jeugd- en adolescentenliteratuur) --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- jeugdliteratuur --- verhaal --- drugs --- verlaten kinderen --- Brazilië [land in werelddeel Amerika] --- drugsdealers --- drugsmaffia --- straatkinderen --- verhalen ; +12 jaar --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Vlaamse jeugdliteratuur --- Brazilië [land in werelddeel Amerika] --- Brazilië --- Straatkind --- Kunst --- Azië --- Nederland --- China --- Young adultliteratuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
A décliner les "fantômes" enfantins de la séparation - le divorce, le pensionnat, la mort, la prison, le placement, l'abandon encore -, on s'aperçoit vite que le mal est profond. Ballotté quelquefois de services juridiques en institutions sociales, trop jeune, l'enfant n'a pas la possibilité de dire sa détresse, ou seulement ses voeux. Alors, comment "panser" l'oubli, la disparition? Quelle part donner au coeur? et à l'esprit? Face à des situations complexes et parfois inextricables, le droit tente de répondre aux difficultés d'ordre privé. La machine publique s'est vue à son tour sollicitée face à la maltraitance, à la violence, au refus d'un droit de visite: le remède intial fut la séparation temporaire, voire radicale, du parent "fautif". Mais l'inaction sociale repart aujourd'hui dans la bataille avec des idées bien plus nuancées: les enfants ont besoin de leur histoire, et la présence du père comme celle de la mère sont plus nécessaires que jamais dans la construction de leur identité. Même douloureux, le lien est désormais préférable au manque.
Abandoned children --- Adopted children --- Adult children of divorced parents --- Bashege --- Children [Abandoned ] --- Children [Adopted] --- Children of divorced parents --- Children of single parents --- Children of the streets --- Enfants abandonnés --- Enfants adoptés --- Enfants de la rue --- Enfants de parents divorcés --- Enfants des rues --- Enfants en situation de rue --- Enfants sans-abri --- Exposed children --- Homeless children --- Kinderen [Aangenomen ] --- Kinderen [Straat] --- Kinderen [Thuisloze ] --- Kinderen [Verlaten ] --- Kinderen van gescheiden ouders --- Straatkinderen --- Street children --- Thuisloze kinderen --- Verlaten kinderen --- Séparation chez l'enfant --- Enfants de divorcés --- Enfants de parents separes --- Parents et enfants --- Attachement chez l'enfant --- kinderen --- enfants --- Enfants abandonnes
Choose an application
Abandoned children in literature --- Betrayal in literature --- Enfants abandonnés dans la littérature --- Loss (Psychology) in literature --- Perte (Psychologie) dans la littérature --- Trahison dans la littérature --- Verlaten kinderen in de literatuur --- Verlies (Psychologie) in de literatuur --- Verraad in de literatuur --- Abandoned children in literature. --- African American women in literature. --- African American women --- American literature --- Betrayal in literature. --- Caribbean literature (English) --- English literature --- Loss (Psychology) in literature. --- Women and literature --- Women, Black, in literature. --- Intellectual life. --- African American authors --- History and criticism. --- African influences. --- Women authors --- Black authors --- History and criticism --- African influences --- United States --- Authors [Black ] --- English-speaking countries --- Women and literature - English-speaking countries.
Choose an application
Thematology --- Euripides --- Abandoned children in literature --- Enfants abandonnés dans la littérature --- Euripide --- Griekse letterkunde --- Helden in de literatuur --- Heldendom in de literatuur --- Heldhaftigheid in de literatuur --- Heroes in literature --- Heroism in literature --- Héros dans la littérature --- Héroïsme dans la littérature --- Littérature grecque --- Verlaten kinderen in de literatuur --- Criticism and interpretation --- Critique et interprétation --- Greek drama (Tragedy) --- Abandoned children in literature. --- Mythology, Greek, in literature. --- Heroes in literature. --- Themes, motives. --- 875 EURIPIDES --- -Heroes in literature --- Mythology, Greek, in literature --- Academic collection --- Griekse literatuur--EURIPIDES --- Themes, motives --- -Characters --- -Heroes --- 875 EURIPIDES Griekse literatuur--EURIPIDES --- -Euripides --- Characters --- Critique et interprétation --- Ėvripid --- Yūrībīdīs --- Euripedes --- Eŭripido --- Eurypides --- Euripidesu --- אוריפידס --- エウリーピデース --- Εὐριπίδης --- Heroes. --- Heroes --- Abandoned children --- Criticism and interpretation. --- Greek drama (Tragedy) - Themes, motives. --- Euripide, poete tragique grec, 480-406 av. j.c. --- Critique et interpretation
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|