Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
159.922.8 --- #GBIB:IDGP --- adolescentiepsychologie --- hulpverlening --- jeugdpsychologie --- psychologie --- 416.25 --- Psychologie van de adolescent --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar --- Ontwikkelingspsychologie --- pubertijd en adolescentie --- pubertijd en adolescentie. --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent
Choose an application
Levenslooppsychologie beschrijft de ontwikkeling van jongvolwassenen, volwassenen en ouderen. Deze levensfasen worden besproken aan de hand van vier ontwikkelingslijnen: de fysiologische ontwikkeling, de cognitieve ontwikkeling, de ontwikkeling van de persoonlijkheid en de sociale ontwikkeling.Het boek bestaat uit vier delen. Het eerste deel schetst het theoretisch kader van waaruit het is geschreven: de levenslooppsychologie. Het tweede, derde en vierde deel beschrijven de ontwikkeling per levensfase. Voor elke levensfase worden twee specifieke leeftijdsgebonden thema's nader uitgewerkt. In de jongvolwassenheid staan ouderschap en echtscheiding centraal. De overgang en het grootouderschap zijn de thema's voor de volwassenheid. Voor de laatste levensfase bespreekt de auteur pensionering en zingeving.
Ergotherapie --- Ontwikkelingspsychologie. --- #KVHB:Levensfasen --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 416.25 --- adolescentenpsychologie --- echtscheiding --- grootouders --- levensloop --- levenslooppsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- ouderschap --- pensioen --- psychologie --- 159.922 --- Cognitieve ontwikkeling --- Echtscheiding --- Fysiologie --- Grootouders --- Ontwikkelingspsychologie --- Ouderen --- Ouders --- Persoonlijkheid --- Sociale vaardigheden --- Zingeving --- Vanaf c. 13 jaar --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Inleidend studieboek.
middelbare leeftijd --- 416.25 --- cognitieve ontwikkeling --- lichamelijke ontwikkeling --- ontwikkelingspsychologie --- ouderdom --- psychologie --- relaties --- sociale ontwikkeling --- Vanaf c. 13 jaar --- dood --- Developmental psychology --- levensloop --- jeugd --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale ontwikkeling --- Psychologie --- Lichamelijke ontwikkeling --- Cognitieve ontwikkeling --- Ouderdom --- 159.92
Choose an application
0-06-95142-4
Adolescentie. --- Psychologie. --- ontwikkelingspsychologie --- adolescenten --- Developmental psychology --- Age group sociology --- #PBIB:+101.10 --- 416.25 --- psychologie --- adolescentenpsychologie --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar --- Psychologie --- Adolescenten --- Adolescent --- Man --- Volwassene
Choose an application
Opvoeding en onderwijs --- Adolescenten --- Tieners --- Ontwikkelingspsychologie --- 37.013 --- Adolescentie --- Gezin --- Jeugd --- Ontwikkeling --- Opvoeding --- Relaties --- Samenleving --- Scholen --- 416.25 --- jeugdpsychologie --- adolescentiepsychologie --- adolescenten --- psychologie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar
Choose an application
Deze editie besteedt meer aandacht aan de invloed van de omgeving op de ontwikkeling van de adolescent. Ook komt "het gezin in bredere zin" aan het woord: ouder-kindrelaties, relaties tussen broers en zussen, het gezin als systeem. Verder is er in vergelijking met eerdere edities meer aandacht voor biologische en erfelijke factoren en komen sekseverschillen en culturere invloeden regelmatig aan de orde. (Bron: covertekst)
Adolescentie --- #KVHB:Adolescentie --- adolescentiepsychologie --- psychologie --- 416.25 --- 159.922 --- Criminaliteit --- Gezin --- Hulpverlening --- Jeugd --- Ontwikkeling --- Persoonlijkheid --- Psychologie --- Reclame --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar --- 061123.jpg --- Ontwikkelingspsychologie --- Adolescenten. --- ontwikkelingspsychologie --- adolescenten --- Developmental psychology --- Age group sociology --- pubertijd en adolescentie.
Choose an application
Waarom verslapen pubers zich zo vaak? Waarom zijn zij het ene moment zo volwassen en het volgende moment zo onmogelijk? Waar komt die tegenstrijdigheid vandaan tussen verantwoordelijk gedrag en ondoordachte en risicovolle keuzes? Kunnen zij eigenlijk wel zelfstandig plannen? En hoe komt het dat juist adolescenten vaak uitblinken in sport, kunst en creativiteit? De adolescentie is een unieke periode waarin de hersenen zich nog volop ontwikkelen. In haar boek brein beschrijft Eveline Crone wat er de laatste jaren is ontdekt over de hersenen van adolescenten. Zij legt op basis van deze recente inzichten uit waar de emotionele stormen vandaan komen, waarom de mening van vrienden opeens veel belangrijker wordt dan die van ouders, en wat we van adolescenten kunnen verwachten op school. De adolescentie is niet alleen een tijd van risico's en grenzen, maar ook van unieke mogelijkheden. Het puberende brein is interessant voor iedereen die kinderen in de adolescentenleeftijd heeft of zich nog goed kan herinneren hoe het was om adolescent te zijn
Hersenen --- Hersenontwikkeling. --- Adolescentie. --- Fysiologie. --- Psychologie. --- puberteit --- hersenonderzoek --- Developmental psychology --- emoties --- #SBIB:15G --- adolescenten --- adolescentie --- ontwikkelingspsychologie --- pubers --- 416.25 --- adolescentiepsychologie --- psychologie --- hersenen --- ontwikkelingspsychologie adolescenten --- 090230.jpg --- Adolescentie --- Hersenen ; fysiologie --- Hersenen ; psychologie --- Hersentontwikkeling --- Psychologie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar --- Vanaf c. 13 jaar --- Adolescenten --- Fysiologie --- 159.922.8 --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- Adolescent --- Man --- Volwassene --- Secondary education --- Orthopedagogics --- 420 --- neurologie --- opvoeding --- pédagogie
Choose an application
Wat zijn binnen onze cultuur de meest voorkomende kenmerken van de adolescentiefase? Waarmee zijn jongeren vooral begaan? Wat zijn hun mogelijkheden op relationeel, moreel, cognitief en emotioneel gebied? Hoe komen deze mogelijkheden tot uiting in de zogenaamde 'identiteitscrisis' en de relaties met ouders, vrienden en in de (vaak speelse maar toch ernstige) liefdesrelaties?Op deze en andere vragen wordt hier een concreet antwoord gegeven. Een cruciaal punt daarbij is hoe de adolescentiefase doorwerkt op de verdere psychosociale ontwikkeling. Inzichten in de fundamentele transitie van de adolescentie naar de jong-volwassenheid zijn immers noodzakelijk om jongeren beter te begrijpen en te begeleiden.
Lerarenopleiding --- Ontwikkelingspsychologie --- Algemeen. --- Pubertijd en adolescentie. --- adolescenten --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- 159.922.8 --- #GBIB:IDGP --- KVH-BOM --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- adolescentie --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- adolescentiepsychologie --- psychologie --- 416.25 --- Ontwikkelingspsychologie: adolescenten --- Psychologie --- 159.987 --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar --- #gsdbP --- adolescentenpsychologie --- denkprocessen --- emotionele ontwikkeling --- moraalontwikkeling --- ontwikkelingspsychologie --- seksualiteit --- sociale ontwikkeling --- 416.1 --- kinderpsychiatrie (gez) --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- psychologie (gez) --- volwassenenpsychologie (gez) --- Vanaf c. 13 jaar --- Adolescenten --- Jeugd --- Lerarenopleiding : CVO --- Adolescent --- Man --- Volwassene --- Jongere --- Adolescentiepsychologie
Choose an application
Waarom luistert mijn puber niet meer naar mij? Wat doet hij toch de hele tijd op zijn kamer? Waarom kan ik zo moeilijk hoogte van hem krijgen? Waarom zijn pubers zo gevoelig voor groepsdruk en zoeken ze de grenzen op, bijvoorbeeld met drinken? Waarom maken ze zich zo druk over precies de goede kleren, maar zijn ze zo laks in het nakomen van afspraken en het maken van schoolwerk? Kunnen ouders of leraren daar enige invloed op hebben?In de puberteit zorgt een tornado van hormonale processen ervoor dat jongeren grote uiterlijke veranderingen doormaken en dat ze, ook romantisch, in elkaar ge?nteresseerd raken. Maar dat is natuurlijk niet het enige. Jongeren gaan zich ook losmaken van hun ouders en zich meer richten op hun leeftijdsgenoten, en dat is waarschijnlijk een van de grootste uitdagingen van de adolescentie. Maar hoe verloopt die sociale ontwikkeling op weg naar zelfstandige volwassenheid dan precies?Daarover gaat Het sociale brein van de puber van Eveline Crone - over de allesbepalende vriendschappen, de veranderende relaties met ouders en leeftijdsgenoten, het immense belang van erbij horen en het grote verdriet wanneer je buiten de groep valt.
ontwikkelingspsychologie --- puberteit --- Developmental psychology --- Age group sociology --- 416.25 --- adolescenten --- hersenen --- jongeren --- relaties --- vriendschap --- zelfbeeld --- Hersenen --- Puberteit --- Relatie --- Vriendschap --- Zelfbeeld --- 159.922 --- Jongeren --- Sociale vaardigheden --- Vanaf c. 13 jaar --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- Fysiologie --- Psychologie --- Hersenontwikkeling --- Adolescenten --- Provincie West-Vlaanderen --- Adolescent --- Man --- Volwassene
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie II biedt een actueel overzicht van de stand van zaken van de ontwikkelingspsychologie vanaf de jongvolwassenheid tot aan het einde van het leven. De fysieke, cognitieve, sociale en persoonlijkheidsontwikkeling in deze fasen komen uitgebreid aan de orde. Feldman benadert deze aspecten in chronologische volgorde. Het boek combineert en integreert theorie, onderzoek en praktijk op een aantrekkelijke manier. Deze nieuwe editie belicht actuele ontwikkelingen in het vakgebied wereldwijd en toegespitst op Nederland en Vlaanderen. De traditionele kerngebieden en historische ontwikkelingen worden besproken. Daarbij wordt steeds een link gelegd naar nieuwe ontwikkelingsgebieden, onderzoeksbevindingen en trends. Het boek onderstreept bovendien dat maatschappelijke en culturele factoren van grote invloed zijn. De auteur leidt de lezer door het boek via aansprekende voorbeelden en oefeningen.Verkorte inhoudsopgaveDeel 1 Jongvolwassenheid1 Lichamelijk en cognitieve ontwikkeling tijdens de vroege volwassenheid2 Sociale en persoonlijke ontwikkeling tijdens de vroege volwassenheidDeel 2 Middelbare leeftijd3 Lichamelijke en cognitieve ontwikkeling tijdens de middelbare leeftijd 4 Sociale en persoonlijke ontwikkeling tijdens de middelbare leeftijd Deel 3 Ouderdom5 Lichamelijk en cognitieve ontwikkeling tijdes de ouderdom6 Sociale en persoonlijke ontwikkeling tijdens de ouderdomDeel 4 Het Einde7 Het einde : dood en sterven
ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- levensloop --- psychology --- psychologie --- 416.25 --- cognitieve ontwikkeling --- diversiteit --- lichamelijke ontwikkeling --- ouderdom --- relaties --- sociale ontwikkeling --- sterven --- vriendschap --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Vanaf c. 13 jaar --- PHL-Healthcare 12 --- volwassenen --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen en jeugd --- Psychologie --- Adolescenten --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Adolescent --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|