Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Voor Kapoen en Poe is het tijd om op te staan, maar ze blijven liever nog wat langer in bed. Pinky, Twinky en Ted zijn er als de kippen bij om de twee hondjes wakker te kakelen, maar wat ze ook proberen, niets lukt. Of toch ... ?
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- opstaan (themawoord fictie) --- Slapen --- Opstaan --- Wekken --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Dieren. --- Opstaan. --- #PBIB:+111.13 --- Luisteren --- Voorlezen --- JB VERE --- dieren --- honden --- opstaan --- prentenboeken --- Kap --- Kleuters --- Peuters --- Prentenboek 3+ --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs
Choose an application
Het taalbeestje oefent en differentieert rijmen, samengestelde woorden maken, woorden met dezelfde beginletter zoeken en splitsen van woorden in woordstukken.
#PBIB:+111.13 --- leerboeken --- kleuteronderwijs --- taal --- 471.41 --- Taalontwikkeling --- Nederlands --- Taal --- 472.1 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Educatieve spellen --- kleuters --- kleuters. --- kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
Woordenschatjes zijn mondige kleuters die goed in hun vel zitten, die graag met anderen samen zijn, die vlot bewegen, die voortdurend uitdaging vinden in het ontdekken van de wereld, die deze wereld structureren en hem muzisch verwerken door zich uit te drukken met muziek, beeld, woord, drama en/of dans.In dit boek lees je hoe leerkrachten talenten van kleuters en taalvaardigheid hand in hand kunnen laten gaan. Je hernieuwt je inzichten over taalverwerving, woordenschatverwerving en talentontwikkeling. Je leest over evaluatiemogelijkheden waarmee de leerkracht kan nagaan hoe de kleuter zich ontwikkelt binnen de verschillende talenten en hoe hij zich hierbij uitdrukt.Je krijgt 14 uitdagende praktijkvoorbeelden aangereikt vanuit een thematische aanpak of met een prentenboek als uitgangspunt of gewoon vertrekkend vanuit interesse en inbreng van kleuters. De praktijkvoorbeelden volgen een structuur die optimaal inzet op woordenschatverwerving.Een handig uitneembaar kaartensysteem met de zeven talenten en de bijhorende basiswoorden en leerervaringen, helpt de leerkracht bij het creëren van talige en uitdagende leersituaties.Deze publicatie richt zich in eerste instantie tot kleuterleerkrachten. We hopen ook anderen die geïnteresseerd zijn in taalverwerving en talentgericht werken in de kleuterschool inspiratie te bieden: studenten en docenten van de lerarenopleiding, nascholers, pedagogisch begeleiders, zorgcoördinatoren, leerkrachten lager onderwijs, ...'Woordenschatjes ' werd geschreven door de Pedagogische Begeleidingsdienst van het GO! in nauwe samenwerking met VBB (Voorrangsbeleid Brussel).
#PBIB:+111.13 --- 472.11 --- kleuteronderwijs --- taal --- Nederlands --- talenten --- Kleuteronderwijs --- Taal --- woordenschat --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- talenonderwijs --- taalverwerving --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- Kleuters. --- Taalverwerving ; kinderen --- Woordenschatontwikkeling ; kinderen --- taalvaardigheid --- taalopvoeding --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- socio-emotionele ontwikkeling
Choose an application
TipTop Kleuters is spelen en leren tegelijk, want kleuters oefenen er ongemerkt hun reken- en taalvaardigheid mee. Elk kind kan met TipTop Kleuters zelfstandig aan de slag en antwoorden zelf controleren. Het enige wat ze hoeven te doen, is aan de veer onder aan de kaart trekken. Verdwijnen alle balletjes? Dan zijn alle opdrachten goed. De 80 spelkaarten bevatten steeds twee opdrachten : een taal-leesopdracht en een rekenopdracht. De opdrachten zijn verdeeld over acht thema's : vakantie, feest, nieuw in de groep, speelgoed, ziek zijn, tijd, uitstapjes maken en dierentuin. TipTop Kleuters biedt opdrachten op drie niveaus : er zijn kaarten voor jonge kleuters, kleuters die al wat verder zijn én kleuters die klaar zijn voor een uitdaging.
Educatieve spellen --- Rekenen --- Taal --- Kleuteronderwijs. --- #PBIB:+110.40 --- #PBIB:+111.13 --- #PBIB:+111.53 --- Spel --- Nederlands --- 471.4 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- wiskunde --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Games --- Vakantie. --- Feesten. --- Speelgoed.
Choose an application
De map structureert het leerplan taal en biedt ondersteuning bij het realiseren van alle doelen. Opgebouwd aan de hand van acht rubrieken: Essentie taal - Spreektechnische vaardigheden - Communicatieve vaardigheden - Schrijfstrategische vaardigheden - Niet-talige boodschappen - Talige boodschappen - Taalsysteem - Taalbeschouwing Deze map biedt ondersteuning in de klas bij de taalontwikkeling van kleuters. De map biedt een structuur aan die u helpt bij het realiseren van alle doelen uit het leerplan taal voor de jongste kleuters (peuters en de 1e kleuterklas) en de oudste kleuters (2e en 3e kleuterklas)
taalvaardigheid --- taalopvoeding --- taalverwerving --- Kindergarten --- Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- C6 --- taalonderwijs (x) --- taalontwikkeling --- Taalonderwijs : kleuters --- anderstaligen --- 472.1 --- Taalonderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Nederlands --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- kleuteronderwijs --- taaldidactiek --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Taalverwerving --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven
Choose an application
Audio-cd bevat: 1. Annet de marionet - 2. Babu de beer - 3. Cio de auto - 4. Dop de lappenpop - 5. Emmet de raket - 6. Fins de prins - 7. Goeroe de kangoeroe en Uikje de uil - 8. Hollie het hobbelpaard - 9. Ilseline de trampoline - 10. Joos de muziekdoos - 11. Kaat de tinnen soldaat - 12. Lommel de trommel - 13. Mien de mol - 14. Pepijn de houten trein - 15. Qaddang de plastic slang - 16. Ronnie de rat - 17. Stijntje het zwijntje - 18. Torot de robot - 19. Ureka het uurwerk - 20. Vera de verrekijker - 21. Wiebel de windmuis - 22. Xee de toverfee - 23. Yaleen de dobbelsteen - 24. Zwans de gans
ontluikende geletterdheid --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Didactiek van het lager onderwijs --- #PBIB:+111.13 --- 471.41 --- Aanvankelijk lezen --- Differentiatie --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Ontluikende geletterdheid --- Taal --- Nederlands --- voorbereidend lezen --- alfabet --- eerste leerjaar --- verhalen --- Ontluikende geletterdheid ; kleuteronderwijs --- Taal ; kleuteronderwijs --- Verbale expressie ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Verhalen --- klankleer --- taalverwerving --- Verhaal
Choose an application
Met de totale aanpak van Schrijfatelier worden de jonge kinderen van groep 1 en 2 spelenderwijs voorbereid op het leren schrijven. De gevarieerde activiteiten stimuleren belangrijke psychomotorische vaardigheden en laten veel ruimte voor een eigen creatieve inbreng. Schrijfatelier is de ideale voorloper op elke schrijfmethode.
Motoriek --- Voorbereidend schrijven. --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of Dutch --- kleuterdidactiek --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend schrijven --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+111.13 --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- schrijfmotoriek --- 471.41 --- Nederlands --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- taalonderwijs --- Motorische ontwikkeling --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Psychomotoriek --- Schrijfmotoriek --- 471.4 --- 475.24 --- Schrift --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Didactiek; algemeen --- Schrijven --- Ontluikend schrijven --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- psychomotoriek --- schrijftechniek
Choose an application
Taal kom je overal tegen. Het is daarom niet vreemd dat er op veel scholen in de kleutergroepen al aandacht wordt geschonken aan leesonderwijs. Zo bereid je de kinderen spelenderwijs voor op het 'echte' leren lezen in groep 3. Dit gebeurt op heel verschillende manieren; er zijn geen richtlijnen voor.Met het boek Letter van de week kun je kinderen op speelse wijze in aanraking laten komen met letters. Kinderen onderzoeken de letters door middel van al hun zintuigen, wat het leren leuk en spannend maakt. Bij de introductie van een letter vind je bijvoorbeeld een buitenactiviteit, een kookactiviteit, een motorische activiteit of een knutselactiviteit. Verder staan er bij elke letter tips en suggesties die leerkrachten aan ouders kunnen meegeven, om thuis de 'letter van de week' te oefenen.
aanvankelijk lezen --- alfabetten --- taalverwerving --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- #PBIB:+111.13 --- 471.41 --- Ontluikende geletterdheid --- Aanvankelijk lezen --- Letters --- Aanvankelijke lezen --- letters --- Letters : kleuteronderwijs --- Lezen : kleuteronderwijs --- Taalonderwijs : kleuters --- 472.12 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 5-jarigen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Ontluikend lezen --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- Didactics of Dutch --- 5-jarige --- Letter --- Didactics of languages
Choose an application
Met deze werkmap kunnen leerkrachten gestructureerd en didactisch verantwoord werken aan het fonemisch bewustzijn van kinderen in groep 1 en 2. Fonemisch bewustzijn staat voor 'het bewustzijn van klanken in woorden' en bestaat onder meer uit analyseren (hakken), synthetiseren (plakken) en vaardigheden rondom letters. Fonemisch bewustzijn is een belangrijk onderdeel van beginnende geletterdheid, die bijdraagt aan een goede leesstart in groep 3.
Schoolbooks - Didactic material --- Taalverwerving ; kleuters --- Ontluikende geletterdheid --- Aanvankelijk lezen --- lezen --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 472.12 --- 471.41 --- 475.1 --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- ontluikende geletterdheid --- Klankleer --- Letters --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- ontluikende geletterheid --- taalontwikkeling --- fonemisch bewustzijn --- klanken --- letters --- rijmen --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Taal en verbale expressie --- taalverwerving --- taalbewustzijn --- luisteroefeningen --- Didactics of Kindergarten --- klankleer --- auditieve waarneming --- Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Voorbereidend lezen. --- Taalonderwijs --- Taal --- Didactiek. --- Kleuteronderwijs. --- #PBIB:+111.13 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs
Choose an application
Het boek bevat 22 activiteitenfiches voor in de klas met jonge kinderen van 2,5 tot 7 jaar, uitgetest door leerkrachten en een stevig achtergrondluik om geletterdheid in te bedden in het taalbeleid van je school en inspiratie voor het evalueren van geletterdheid. De activiteitenfiches bestaan uit gevarieerde dagelijkse activiteiten met een 'geletterde bril' op. Met de activiteiten kan je geletterdheid de hele dag door stimuleren, binnen leersituaties die betekenisvol, relevant, en interessant zijn voor de kinderen. Kinderen achterhalen zo geleidelijk aan wat de rol is van geschreven taal en hoe geschreven communicatie werkt.
#PBIB:+111.13 --- 471.41 --- didactiek --- geletterdheid --- kleuters --- taalverwerving --- taalontwikkeling --- ontluikende geletterdheid --- peuters --- Kleuteronderwijs --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Ontluikende geletterdheid --- Taalverwerving --- Geletterdheid --- Peuters --- kleuteronderwijs --- taalstimulering --- 472.1 --- Taalontwikkeling --- Taalstimulering --- Taal --- Taalvaardigheid --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Taalverwerving ; kinderen --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Alfabetisering --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Nederlands --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek --- Ontluikend schrijven --- Basisonderwijs --- woordverwerving --- woordenschat --- Peuter --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- Geletterdheid. --- Leesbevordering.
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|