Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
#PBIB:+101.10 --- Taal --- Nederlands --- #PBIB:+111.18 --- 472.17 --- Taalverwerving --- Taal: kleuters --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Vakdidactiek : Nederlands : Andere --- mondelinge expressie --- Psycholinguistics --- taalverwerving --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- kleuterdidactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep)
Choose an application
Inspiratiebron voor het voeren van denkgesprekken met kinderen, gebaseerd op DGM van Marion Blank. Het boek bevat uitgeschreven activiteiten waarbij telkens suggesties worden gegeven voor denkvragen, die prikkelen tot nadenken en praten. Er zijn denkvragen op vier niveaus. De vragen op de hogere niveaus doen een beroep op de taal-denkontwikkeling. Voorop staat dat de kinderen plezier beleven aan de activiteiten.
Cognitive psychology --- stemvorming --- mondelinge communicatie --- Psycholinguistics --- spreken in het openbaar --- Didactics of languages --- Mass communications --- #PBIB:+105.61 --- #PBIB:+111.18 --- Spreken --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Cognitieve ontwikkeling --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Vakdidactiek : Nederlands : Andere --- 454.21 --- didactiek --- Filosoferen met kinderen --- Denkgesprekken --- Kleuteronderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Communicatie --- Kinderen --- Gesprekstechnieken --- Taalverwerving --- Kind --- Gesprekstechniek --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- taal-denkontwikkeling
Choose an application
Plustaak is bestemd voor de 10 tot 25% beste leerlingen van elkeklas. Ook voor hoogbegaafde leerlingen. De werkboekjes bevattenleuke gevarieerde opdrachten, die juist voor deze kinderen een uitdaging zijn. Plustaak kan naast iedere methode gebruikt worden.De werkboekjes bieden een verbreding en verrijking van het aanbod in de methode. De opdrachten zijn zo samengesteld dat de kinderen ze zelfstandig kunnen maken.Als ze klaar zijn, kunnen ze met het antwoordenboekje hun werk ook zelf controleren.Met Plustaak is het mogelijk de betere leerlingen van uw klas werk te geven dat is afgestemd op hun eigen niveau.
#PBIB:+105.70 --- #PBIB:+111.14 --- #PBIB:+111.18 --- Hoogbegaafdheid --- Nederlands --- 475.2 --- hoogbegaafdheid --- lezen --- schoolboeken --- Differentiatie --- Hoogbegaafde kinderen --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Taal --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Andere --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalbeschouwing --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: Nederlands --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Plustaak is bestemd voor de 10 tot 25% beste leerlingen van elkeklas. Ook voor hoogbegaafde leerlingen. De werkboekjes bevattenleuke gevarieerde opdrachten, die juist voor deze kinderen een uitdaging zijn. Plustaak kan naast iedere methode gebruikt worden.De werkboekjes bieden een verbreding en verrijking van het aanbod in de methode. De opdrachten zijn zo samengesteld dat de kinderen ze zelfstandig kunnen maken.Als ze klaar zijn, kunnen ze met het antwoordenboekje hun werk ook zelf controleren.Met Plustaak is het mogelijk de betere leerlingen van uw klas werk te geven dat is afgestemd op hun eigen niveau.
#PBIB:+105.70 --- #PBIB:+111.14 --- #PBIB:+111.18 --- Hoogbegaafdheid --- 475.2 --- Nederlands --- hoogbegaafdheid --- lezen --- schoolboeken --- Differentiatie --- Hoogbegaafde kinderen --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Taal --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Andere --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalbeschouwing --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: Nederlands --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Plustaak is bestemd voor de 10 tot 25% beste leerlingen van elkeklas. Ook voor hoogbegaafde leerlingen. De werkboekjes bevattenleuke gevarieerde opdrachten, die juist voor deze kinderen een uitdaging zijn. Plustaak kan naast iedere methode gebruikt worden.De werkboekjes bieden een verbreding en verrijking van het aanbod in de methode. De opdrachten zijn zo samengesteld dat de kinderen ze zelfstandig kunnen maken.Als ze klaar zijn, kunnen ze met het antwoordenboekje hun werk ook zelf controleren.Met Plustaak is het mogelijk de betere leerlingen van uw klas werk te geven dat is afgestemd op hun eigen niveau.
#PBIB:+105.70 --- #PBIB:+111.14 --- #PBIB:+111.18 --- Hoogbegaafdheid --- 475.2 --- Nederlands --- hoogbegaafdheid --- lezen --- schoolboeken --- Differentiatie --- Hoogbegaafde kinderen --- Lager onderwijs --- Schoolboeken --- Taal --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hoogbegaafdheid --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Andere --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalbeschouwing --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- #BSCH: vak: Nederlands --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Babbeldoos is bestemd voor kinderen die taalzwakker zijn, zowel autochtone als allochtone. Ondanks de grote inspanningen die het onderwijs levert met taalmethodes, blijven een aantal kinderen problemen hebben. De bedoeling van Babbeldoos is via spel taal uit te lokken - in interactie - bij de kinderen zonder dat zij zich ervan bewust zijn met taal bezig te zijn. Alle activiteiten ervaren de kinderen als spel en niet als taal leren.
Taalstoornissen --- Kinderen. --- taalvaardigheid --- spelen --- kinderopvang --- taalspelletjes --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- remediërend onderwijs --- Taalstoornissen ; kinderen --- #PBIB:+111.18 --- #PBIB:+111.28 --- Buurtwerk --- Nederlands --- Spel --- Spreken --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Taalontwikkeling --- 477.2 --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- taalontwikkeling --- taalproblemen --- taalspellen --- 475.2 --- Boeken --- Geluid --- Kunst --- Media(Communicatiemedia) --- Natuur --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Taal --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- Vervoer --- Voeding --- Vuur --- Water --- Wonen --- Woonomgeving --- Taalonderwijs --- Taalproblemen --- 456.1 --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- anderstalige kinderen --- boeken --- kunst --- linguïstiek --- media --- natuur --- sprookjes --- taalachterstand --- taalspelen (ler) --- taalzwakke kinderen --- vervoer --- voeding --- vuur --- water --- woonomgeving --- Kinderen met taalproblemen --- Spelen --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Taalverwerving --- 475.1 --- 004021.jpg --- Denkontwikkeling: taal --- Leermoeilijkheden: taal --- NT2 --- didactische set --- Kinderen met lees-en schrijfmoeilijkheden --- Vakdidactiek : Nederlands : Andere --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Games --- Taalactiveringsprogramma's --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Allochtonen --- Spraaktherapie --- Taalopvoeding --- Taalstimulering --- Allochtoon --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Autochtoon --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalontwikkelingsstoornis --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|