Listing 1 - 10 of 84 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
VRkeer is een Virtual Reality pakket over verkeersveiligheid voor leerlingen uit de 3de graad lager- en 1ste graad middelbaar onderwijs. In een veilige klasomgeving oefenen leerlingen verkeerssituaties op de fiets in een virtuele omgeving. Daarmee ontwikkelen ze meer verkeersinzicht voor ze effectief de fiets op stappen. Praktisch: Het pakket bestaat uit 2 koffers met 4 sets VR-brillen VR-fietsstuurtjes. Het leertraject bestaat uit 8 keer 3 oefeningen en 2 totaaloefeningen. Leerkrachten kunnen de voortgang van de leerlingen volgen op een dashboard.
Choose an application
Choose an application
"Home After War" is een interactieve virtual reality-ervaring op kamerschaal die je meeneemt naar Fallujah, een stad die tot voor kort onder controle stond van de Islamitische Staat (IS). De oorlog tegen IS is voorbij, maar de stad is nog steeds onveilig. Er is één dreigende angst voor terugkerende vluchtelingen: huizen met boobytraps en geïmproviseerde explosieven (IED's) in de wijken. Ahmaied Hamad Khalaf en zijn gezin keerden terug naar huis nadat de gevechten waren geluwd. Verken het huis van Ahmaied door ofwel fysiek te lopen of door de ruimte te teleporteren terwijl hij je zijn verhaal vertelt over het terugkeren naar een huis waar mogelijk boobytraps zijn. Wees getuige van het leven buiten de vier muren van zijn huis door middel van 360°-video's die in de ruimte zijn ingebed. Hoor Ahmaied spreken over zijn verlies en zijn hoop. Leer hoe het is om bang te zijn voor het huis waar je ooit van hield. De app kan enkel gebruikt worden in combinatie met een VR-bril. Bij docAtlas kan je daarvoor de [VR-koffer](https://anet.be/record/opacdoca/c:lvd:15305203/N) ontlenen met 4 zo'n VR-brillen en toebehoren.
Migration. Refugees --- Secondary education --- VR (virtual reality)
Choose an application
Computer. Automation --- 3D computertoepassingen --- VR (virtual reality) --- netwerken (informatica)
Choose an application
This Brief presents the overarching framework in which each nation is developing its own cyber-security policy, and the unique position adopted by France. Modern informational crises have penetrated most societal arenas, from healthcare, politics, economics to the conduct of business and welfare. Witnessing a convergence between information warfare and the use of “fake news”, info-destabilization, cognitive warfare and cyberwar, this book brings a unique perspective on modern cyberwarfare campaigns, escalation and de-escalation of cyber-conflicts. As organizations are more and more dependent on information for the continuity and stability of their operations, they also become more vulnerable to cyber-destabilization, either genuine, or deliberate for the purpose of gaining geopolitical advantage, waging wars, conducting intellectual theft and a wide range of crimes. Subsequently, the regulation of cyberspace has grown into an international effort where public, private and sovereign interests often collide. By analyzing the particular case of France national strategy and capabilities, the authors investigate the difficulty of obtaining a global agreement on the regulation of cyber-warfare. A review of the motives for disagreement between parties suggests that the current regulation framework is not adapted to the current technological change in the cybersecurity domain. This book suggests a paradigm shift in handling and anchoring cyber-regulation into a new realm of behavioral and cognitive sciences, and their application to machine learning and cyber-defense.
Computer. Automation --- VR (virtual reality) --- machine learning --- informatica --- computercriminaliteit --- France
Choose an application
Didactic strategies --- Nursing --- VR (virtual reality) --- beroepsopleiding --- verpleegkunde --- didactische werkvormen
Choose an application
Met deze app verken je de onderduikplek van Anne Frank en haar familie in virtual reality. De app geeft een bijzondere inkijk in de onderduikplaats van Anne Frank en de zeven andere onderduikers van het Achterhuis. Hoewel het echte Achterhuis in het museum helemaal leeg is naar de wens van Otto Frank, Anne's vader, zijn in de VR-app alle kamers van het Achterhuis ingericht in de stijl van de onderduikperiode tussen 1942 en 1944. De virtual reality tour duurt circa 25 minuten, biedt achtergrondinformatie en is beschikbaar in zeven talen: Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Portugees en Hebreeuws. De app kan enkel gebruikt worden in combinatie met een VR-bril. Bij docAtlas kan je daarvoor de [VR-koffer](https://anet.be/record/opacdoca/c:lvd:15305203/N) ontlenen met 4 zo'n VR-brillen en toebehoren.
Didactics of history --- Secondary education --- VR (virtual reality)
Choose an application
Choose an application
Storytelling for Virtual Reality serves as a bridge between students of new media and professionals working between the emerging world of VR technology and the art form of classical storytelling. Rather than examining purely the technical, the text focuses on the narrative and how stories can best be structured, created, and then told in virtual immersive spaces. Author John Bucher examines the timeless principles of storytelling and how they are being applied, transformed, and transcended in Virtual Reality. Interviews, conversations, and case studies with both pioneers and innovators in VR storytelling are featured, including industry leaders at LucasFilm, 20th Century Fox, Oculus, Insomniac Games, and Google.
Mass media --- Virtual reality. --- Authorship. --- Mass communications --- VR (virtual reality) --- storytelling --- massacommunicatie
Choose an application
VR (virtual reality) --- sociale netwerken --- web 2.0 --- sociale media --- criminologie --- politie --- sociale controle --- Belgium
Listing 1 - 10 of 84 | << page >> |
Sort by
|