Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
378.014.2 --- Universities and colleges --- -Management by objectives --- -Management --- Colleges --- Degree-granting institutions --- Higher education institutions --- Higher education providers --- Institutions of higher education --- Postsecondary institutions --- Public institutions --- Schools --- Education, Higher --- Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- Administration --- -Congresses --- Congresses --- -Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- 378.014.2 Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- -378.014.2 Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- Management by objectives --- Management --- Administration&delete&
Choose an application
Didactics of sciences --- 378.4 <4> --- 378.014.2 --- Universiteiten--Europa --- Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- Onderwijs --- Wetenschappen --- geschiedenis --- geschiedenis. --- 378.014.2 Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- 378.4 <4> Universiteiten--Europa --- Geschiedenis. --- Historiography --- Congresses --- Science --- History --- Science. --- Didactics of sciences. --- History. --- Study and teaching.
Choose an application
Nederland is een kenniseconomie en een informatiemaatschappij. Kennis en informatie zijn van groot belang voor economische voorspoed en maatschappelijk welzijn, wetenschap is een cruciale productiefactor. Dit heeft grote gevolgen voor de universiteiten, die meer en meer betrokken raken in een internationale concurrentieslag en steeds bedrijfsmatiger gaan functioneren. Niet al die gevolgen pakken even gunstig uit voor het wetenschappelijk onderwijs en onderzoek zelf. De aloude onafhankelijkheid van het academisch onderzoek staat onder druk, de publieke, intellectuele rol en aanwezigheid van wetenschappers wordt bedreigd, sociale en vooral geesteswetenschappen raken in het gedrang, en het onderwijs en onderzoek worden met een beroep op internationalisering in een knellend keurslijf gedrongen. In zijn werk bekritiseert cultuurfilosoof René Boomkens deze vooral voor de sociale en geesteswetenschappen funeste bedrijfsmatige disciplinering van wetenschap en wetenschappers en houdt hij een pleidooi voor de kritische rol van de wetenschapper, een taak die door de bedrijfsmatige universiteit wordt ondermijnd
Psychoanalyse --- cultuur en religie. --- Philosophy and psychology of culture --- Informatie --- Kenniseconomie --- Kritiek --- Universiteiten --- Nederland --- 378.014.2 --- 378.014:65 --- 790.1 Universitair wetenschapsbeleid --- 378.014.2 Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- 378.014:65 Universiteit- bedrijfsleven --- Universiteit- bedrijfsleven --- Universiteit --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Universities and colleges --- Universités --- History --- Histoire --- 378.4 <4> --- 378.014.2 --- Universiteiten--Europa --- Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- 378.014.2 Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- 378.4 <4> Universiteiten--Europa --- Universités --- Universités - Europe - Histoire
Choose an application
37.001 --- 378.014.2 --- 378.14:5/6 --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- Studieprogramma's exacte en toegepaste wetenschappen --- 378.14:5/6 Studieprogramma's exacte en toegepaste wetenschappen --- 378.014.2 Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs
Choose an application
Higher education --- Belgium --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.1O130 --- #SBIB:316.334.1O145 --- #SBIB:316.334.1O325 --- #SBIB:316.334.1O326 --- 378.014.2 --- 371.014.5 --- Onderwijs en economie --- Methoden van onderwijsonderzoek --- Onderwijsstatistieken: universitair onderwijs --- Doelen en functies van hoger niet-universitair onderwijs --- Doelen en functies van de universiteit --- Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- Onderwijspolitiek --- Educational planning --- Mathematical models. --- 371.014.5 Onderwijspolitiek --- 378.014.2 Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- 378 --- hoger onderwijs
Choose an application
378.014.2 --- 378.4 <4/9> --- Education, Higher --- -Higher education and state --- University autonomy --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O326 --- Autonomy, University --- College autonomy --- Academic freedom --- School autonomy --- Universities and colleges --- State and higher education --- Education and state --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- Universiteiten--?<4/9> --- Social aspects --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Doelen en functies van de universiteit --- Law and legislation --- Administration --- Government policy --- Education --- 378.4 <4/9> Universiteiten--?<4/9> --- 378.014.2 Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- Higher education and state --- Autonomy, College
Choose an application
This book contains an innovative and important series of studies of the complex relations of major cities associated with key moments in the history of higher learning in the West. By exploring the interplay of university learning and civic culture over the centuries, Bender provides a novel perspective on the history of both universities and cities. The theme is pursued in studies of Bologna, Paris, Florence, Leiden, Geneva, Edinburgh, London, Berlin, Frankfurt, Chicago, and New York by several distinguished scholars, including Gene Brucker, Carl Schorske, Edward Shils, Martin Jay, and Nathan Glazer.
Urban universities and colleges --- City and town life --- Education, Medieval --- History --- Congresses. --- 378 <09> --- 378.014.2 --- 930 --- 378.4 --- -Urban universities and colleges --- -Education, Medieval --- -#SBIB:93H3 --- Education --- Medieval education --- Seven liberal arts --- Civilization, Medieval --- Learning and scholarship --- Universities and colleges --- Urban schools --- City life --- Town life --- Urban life --- Sociology, Urban --- Geschiedenis van het hoger onderwijs. Geschiedenis van het universitair onderwijs --- Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- Geschiedwetenschap. Hulpwetenschappen der geschiedenis --- Universiteiten --- -Congresses --- Congresses --- Thematische geschiedenis --- 378.4 Universiteiten --- 930 Geschiedwetenschap. Hulpwetenschappen der geschiedenis --- 378.014.2 Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit --- 378 <09> Geschiedenis van het hoger onderwijs. Geschiedenis van het universitair onderwijs --- #SBIB:93H3 --- History&delete& --- Urban universities and colleges - History - Congresses. --- City and town life - History - Congresses. --- Education, Medieval - Congresses.
Choose an application
331.5 <485> --- 331.103 <485> --- 378.014.2 <485> --- College graduates --- -Labor supply --- -Labor force --- Labor force participation --- Labor pool --- Work force --- Workforce --- Labor market --- Human capital --- Labor mobility --- Manpower --- Manpower policy --- Graduates, College --- University graduates --- Universities and colleges --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen)--Zweden --- Organisatie van de arbeid. Rationalisatie van de arbeid --(algemeen)--Zweden --- Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit--Zweden --- Employment --- -Effect of education on --- -Alumni and alumnae --- Labor supply --- Effect of education on --- -Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen)--Zweden --- -331.5 <485> --- 378.014.2 <485> Universiteit-maatschappij. Maatschappelijke betekenis van de universiteit--Zweden --- 331.103 <485> Organisatie van de arbeid. Rationalisatie van de arbeid --(algemeen)--Zweden --- 331.5 <485> Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen)--Zweden --- -College graduates --- Labor force --- Alumni and alumnae
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|