Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (2)

ULB (2)

UCLouvain (1)

UGent (1)

ULiège (1)

VUB (1)


Resource type

book (2)


Language

English (1)

French (1)


Year
From To Submit

2024 (1)

2020 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Set Pieces
Authors: --- ---
ISBN: 9783035627237 9783035627244 303562724X 3035627231 Year: 2024 Publisher: Basel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Why does live performance continue to engage us? In a world saturated with recorded entertainment, we seek out the intimacy and immediacy of live music and theater. What is the relationship between design and the experiences, perceptions, and memories it engenders? At its best, architecture, a collection of elements - some apparent, some hidden - shapes and intensifies the process and experience of performance. Set Pieces pairs the words of leading artists and critics with details showcasing the design and inner workings from projects by Diamond Schmitt Architects for some of the world’s most remarkable performing-arts buildings. The book provides an immersive study of fifteen design elements that enhance and transform the perception of performance - and evoke experiences that surpass visual understanding. In-depth documentations of David Geffen Hall at Lincoln Center, New York, Theater an de Parade, Hertogenbosch, National Arts Centre, Ottawa and others


Book
L’enseigne : une histoire visuelle et matérielle (XIXe - XXe siècles)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les enseignes commerciales, omniprésentes dans l'espace urbain, sont des objets peu considérés. Signes d'une société capitaliste, souvent jugées d'un goût douteux, dénoncées pour leur agressivité publicitaire, les enseignes font mauvais genre. Et pourtant, elles sont partie intégrante de l'environnement visuel de générations de passants. Cet ouvrage propose de retracer l'histoire de l'enseigne à une époque charnière de son histoire, des années 1850 à l'entre-deux-guerres. Ces années voient, en effet, l'enseigne traditionnelle concurrencée par la lettre, le logo, la marque, et invitent à s'interroger sur ce que cet objet indique de l'évolution de notre rapport aux images. Le livre vise à mettre en lumière de nouvelles approches qui touchent à l'histoire de la peinture, de l'architecture, des arts décoratifs et du design, du graphisme et de la typographie, de la photographie, mais aussi à l'histoire sociale, urbaine, commerciale et publicitaire.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by