Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Bilingual education in the 21st century : a global perspective
Authors: ---
ISBN: 9781405119948 9781405119931 1405119934 1405119942 Year: 2009 Publisher: Malden, MA ; Oxford : Wiley-Blackwell Pub.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tweetalig onderwijs is een controversieel onderwerp voor gemeenschappen, beleidsmakers en mensen uit het onderwijs... Misvattingen over wat tweetaligheid en wat tweetalig onderwijs zou moeten doen hebben geleid tot een reeks aan visies en toepassingen. In dit boek bekijkt de auteur de geschiedenis en huidige situatie van tweetalige onderwijsprogramma's over de hele wereld. Dit boek wil een nieuw theoretisch kader voorstellen samen met een alternatieve kijk op de onderwijs- en assessmentpraktijk.


Dissertation
Etude de l'apprentissage précoce du français: étude comparative de deux petits-frères qui reçoivent une éducation bilingue.
Authors: ---
Year: 2001 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: De kennis van twee talen ( Nederlands- Frans) en de graad van tweetaligheid van twee broertjes ( 5 en 7) die tweetalig opgevoed worden testen. Middelen: Genormeerde proeven werden gebruikt om de mondelinge taalvaardigheid van de twee jongens op verschillende gebieden te testen. Ook werd spontane taal van de twee jongens die op cassette werd opgenomen geanalyseerd. Resultaten: Uit de testen blijkt dat het Nederlands dominant is, wat normaal is aangezien de broertjes in een Nederlandstalige omgeving opgroeien. Volgens de theorie betreffende tweetalige opvoeding, zal de tweetaligheid de jongens toch ten goede komen.


Book
Input and experience in bilingual development
Authors: ---
ISBN: 1322205914 9027244022 9789027244024 9789027269454 9027269459 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Philadelphia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Amount of exposure has been observed to affect the linguistic development of bilingual children in a variety of domains. As yet, however, relatively few studies have compared the acquisition across domains within the same group of children. Such a comparative approach is arguably essential to gain a more complete understanding of input effects in bilingual acquisition. Most studies in this area concentrate on the acquisition of vocabulary and grammar/morphosyntax; the bilingual acquisition of linguistic properties involving the interaction between syntax and semantics remains under-investigate

Listing 1 - 3 of 3
Sort by