Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Tweetalig onderwijs is een controversieel onderwerp voor gemeenschappen, beleidsmakers en mensen uit het onderwijs... Misvattingen over wat tweetaligheid en wat tweetalig onderwijs zou moeten doen hebben geleid tot een reeks aan visies en toepassingen. In dit boek bekijkt de auteur de geschiedenis en huidige situatie van tweetalige onderwijsprogramma's over de hele wereld. Dit boek wil een nieuw theoretisch kader voorstellen samen met een alternatieve kijk op de onderwijs- en assessmentpraktijk.
Sociolinguistics --- Education, Bilingual --- Education, Bilingual. --- Tweetalig onderwijs --- Tweetalige opvoeding --- Tweetaligheid --- didactiek --- Tweetalig onderwijs. --- Tweetalige opvoeding. --- Tweetaligheid. --- didactiek. --- Enseignement bilingue --- Bilingual education --- Bilingualism --- Multilingual education --- Enseignement bilingue.
Choose an application
Doelstelling: De kennis van twee talen ( Nederlands- Frans) en de graad van tweetaligheid van twee broertjes ( 5 en 7) die tweetalig opgevoed worden testen. Middelen: Genormeerde proeven werden gebruikt om de mondelinge taalvaardigheid van de twee jongens op verschillende gebieden te testen. Ook werd spontane taal van de twee jongens die op cassette werd opgenomen geanalyseerd. Resultaten: Uit de testen blijkt dat het Nederlands dominant is, wat normaal is aangezien de broertjes in een Nederlandstalige omgeving opgroeien. Volgens de theorie betreffende tweetalige opvoeding, zal de tweetaligheid de jongens toch ten goede komen.
Definities tweetaligheid. --- Leopold W.F. --- Ronjat J. --- Studies. --- Taalontwikkeling bij kinderen. --- Taalverwerving. --- Tests. --- Theoretisch taalonderzoek. --- Tweetalige opvoeding. --- Voor-en nadelen.
Choose an application
Amount of exposure has been observed to affect the linguistic development of bilingual children in a variety of domains. As yet, however, relatively few studies have compared the acquisition across domains within the same group of children. Such a comparative approach is arguably essential to gain a more complete understanding of input effects in bilingual acquisition. Most studies in this area concentrate on the acquisition of vocabulary and grammar/morphosyntax; the bilingual acquisition of linguistic properties involving the interaction between syntax and semantics remains under-investigate
Bilingualism in children. --- Education, Bilingual. --- Language acquisition. --- Language awareness in children. --- Bilingualism in children --- Language acquisition --- Language awareness in children --- Education, Bilingual --- Languages & Literatures --- Philology & Linguistics --- Taalontwikkeling --- Tweedetaalverwerving --- Tweetalige opvoeding --- kinderen --- Tweetalige opvoeding. --- kinderen. --- Bilingual education --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language and languages --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Acquisition --- Bilingualism --- Multilingual education --- Children --- Interpersonal communication in children --- Psycholinguistics --- Language
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|