Listing 1 - 10 of 32 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Educational Linguistics in Practice

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bilingual Education of Children : The St. Lambert Experiment
Authors: ---
Year: 1972 Publisher: Rowley, MA : Newbury House,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Primary CLIL around Europe : learning in two languages in primary education
Authors: ---
ISBN: 9783828827646 Year: 2012 Publisher: Marburg Tectum Verlag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Throughout Europe there is a growing awareness that language learning is much more effective when linked to meaningful content. Through exploiting the synergies of Content AND Language Integrated Learning, children gain a second or third language and subject knowledge simultaneously with ease. This publication brings together various perspectives from different corners of Europe and from different levels: Classroom practice, teacher education, academic research and European language policy. Through CLIL not only the target language improves substantially, it also has a very positive influence on attitudes and motivation and on the cognitive development of children plus a positive influence on subject matter knowledge and on the development of the pupils' first language. Furthermore, it is a particular advantage for children from a migration background and it is especially effective in primary school - from day one. For the benefit of every child and to bring the vision of three or more languages (1+2) within compulsory education to life, it is time to rethink primary teacher education.


Book
The bilingual school : a study of bilingualism in South Africa.
Authors: ---
Year: 1946 Publisher: London Longmans, Green and Co.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bilingual education in the 21st century: a global perspective
Authors: ---
ISBN: 9781405119948 9781405119931 1405119934 1405119942 Year: 2009 Publisher: Chichester Wiley-Blackwell

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tweetalig onderwijs is een controversieel onderwerp voor gemeenschappen, beleidsmakers en mensen uit het onderwijs... Misvattingen over wat tweetaligheid en wat tweetalig onderwijs zou moeten doen hebben geleid tot een reeks aan visies en toepassingen. In dit boek bekijkt de auteur de geschiedenis en huidige situatie van tweetalige onderwijsprogramma's over de hele wereld. Dit boek wil een nieuw theoretisch kader voorstellen samen met een alternatieve kijk op de onderwijs- en assessmentpraktijk.


Book
Foundations of bilingual education and bilingualism
Author:
ISBN: 1853591785 Year: 1993 Volume: vol 95 Publisher: Clevedon Multilingual Matters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Moderne vreemde talen in de onderbouw
Authors: ---
ISBN: 9789046904107 Year: 2015 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het bieden van uitdagend, efficiënt onderwijs in vreemde talen vraagt om een actuele, eigentijdse handreiking.Het boek geeft in dit kader aanwijzingen voor het vormgeven van communicatief vreemdetalenonderwijs. Het boek gaat in op alle taalvaardigheden en hun onderlinge samenhang: lezen, luisteren, kijken, spreken, gesprekken voeren en schrijven in een vreemde taal. Vocabulaire, grammatica en cultuur komen ook aan bod. Daarnaast besteden de auteurs aandacht aan het ERK, het vernieuwde Europees taalportfolio, evaluatie en beoordeling, en het concept "leren leren".


Dissertation
L'apprentissage précoce du français: l'enseignement bilingue additionnel: les programmes d'immersion française
Authors: ---
Year: 2002 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Status queastionis opmaken van het Frans immersief onderwijs. Middelen of methode: De beschikbare literatuur over tweetalig onderwijs en vooral over het immersie onderwijs in Canada. Resultaten: Het immersief onderwijs stelt zijn leerlingen in staat een hoger niveau in Franse vaardigheid te bereiken dan leerlingen in het conventioneel onderwijs. De ontwikkeling van de moedertaal en de academische ontwikkeling worden hierbij niet bemoeilijkt. Deze vorm van tweetalig onderwijs is zowel geschikt voor hoogbegaafde, gewoonbegaafde als minderbegaafde kinderen.


Dissertation
Apprentissage précoce et immersion. Evaluation des prestations langagières en néerlandais des élèves débutants et avancés de la première année secondaire du Collège du Christ-Roi à Ottignies
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Sinds september 2003 biedt het 'Collège du Christ-Roi', een middelbare school in Ottignies (Wallonië), immersieonderwijs aan. Daarbij volgen de leerlingen ongeveer één derde van hun vakken in het Nederlands. In deze scriptie hebben we onderzocht in welke mate de leerlingen van het eerste middelbaar het Nederlands beheersen. We hebben nagegaan of hun niveau van het Nederlands afhankelijk is van de duur van de immersie. Bij de groep die vorig jaar in het zesde leerjaar van de 'Ecole du Centre' werd getest, hebben we onderzocht in welke mate hun resultaten geëvolueerd zijn. Daarnaast hebben we aan de hand van een vragenlijst onderzocht hoe de leerlingen de vakken in immersie ervaren, wat hun houding is tegenover vreemde talen en hoe ze de overgang van het lager naar het secundair onderwijs ervaren hebben. Middelen of methode: Het niveau van het Nederlands van de leerlingen uit het eerste middelbaar werd onderzocht aan de hand van twee genormeerde taaltesten, namelijk de TAS (een leestoets en een luistertoets) van het Centrum voor Taal en Onderwijs en de Spellingtoets midden zesde leerjaar van het VCLB vzw. Op die manier konden we onderzoeken in welke mate het kennisniveau van de beginners (de leerlingen die vanaf het eerste middelbaar gestart zijn met immersie) verschilt van dat van de gevorderden (de leerlingen die vanaf de kleuter- of lagere school gestart zijn met immersie) en in welke mate de gevorderde leerlingen uit de 'Ecole du Centre' geëvolueerd zijn in vergelijking met vorig jaar. Aangezien beide testen oorspronkelijk bedoeld zijn voor Vlaamse leerlingen was het ook mogelijk om te onderzoeken in welke mate het niveau van de Waalse leerlingen verschilt van dat van de Vlaamse leerlingen. Naast de testen hebben de leerlingen ook een vragenlijst ingevuld. Deze vragenlijst vormde een belangrijk hulpmiddel om de resultaten van de testen te analyseren. Resultaten: We hebben vastgesteld dat het grootste deel van de gevorderde leerlingen uit de 'Ecole du Centre' op alle testen beter gescoord heeft dan vorig jaar. Daarnaast lag het gemiddelde van de gevorderden hoger dan het gemiddelde van de beginners bij alle testen. Dit verschil was echter niet significant voor de Spellingtoets midden zesde leerjaar. In vergelijking met de Vlaamse leerlingen heeft het grootste deel van de onderzochte leerlingen een achterstand op het vlak van spelling. De leerlingen hebben over het algemeen goede resultaten behaald op de luistertoets. We kunnen besluiten dat zowel de beginners als de gevorderden het Nederlands al redelijk goed beheersen op het einde van het eerste middelbaar.


Digital
Current Research in Bilingualism and Bilingual Education
Authors: ---
ISBN: 9783319923963 Year: 2018 Publisher: Cham Springer International Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book covers research topics in bilingual education, language policies, language contact, identity of bilingual speakers, early bilingualism, heritage languages, and more, and provides an overview of current theory, research and practice in the field of bilingualism. Each chapter is written by a specialist in the field. Part I focuses on the numerous and heterogeneous relations between languages as well as the implications arising from bilingual speech processing. In Part II, a series of contextualized studies on bilingual classrooms are presented, with diverse research designs applied in different educational settings being a key feature of these studies. Part III bridges theory and practice by offering an insight into mono- and multilingual school settings showcasing examples of educational institutions where bilingualism successfully soared and depicts the needs related to language education.

Listing 1 - 10 of 32 << page
of 4
>>
Sort by