Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Aards Paradijs --- Eden --- Garden of Eden --- Jardin d'Eden --- Jardin des delices --- Paradis terrestre --- Tuin der lusten --- Tuin van Eden
Choose an application
'Vredevorst' --- Armageddon --- Babylon --- 'het besluit van het samenstel van dingen' --- Christus --- God --- de mensheid --- aardse Jeruzalem en het Jeruzalem in de hemel --- Het Duizendjarig Koninkrijk --- Edom --- Jehovah's organisatie --- de tuin van Eden
Choose an application
Tijdens de late middeleeuwen ontstond in de Lage Landen een unieke religieuze kunstvorm, die gebruikmaakte van een grote verscheidenheid aan artefacten en memorabilia: de Besloten Hofjes. Deze unieke mixed-mediaobjecten stellen een ideale spirituele en paradijselijke wereld voor. Behalve gepolychromeerde beeldjes (poupées de Malines) bevatten de Hofjes zijdebloemen, metalen pelgrimsinsignes, wassen medaillons, relieken, artefacten in albast, perkament, papier en pijpaarde. Ze zijn afgewerkt met lovertjes, parels en kralen in glas, been, koraal en amber. Het geheel is een indrukwekkende, tot de verbeelding sprekende 'tuin', die met beschilderde panelen kan worden afgesloten. De zestiende-eeuwse Hofjes van Mechelen genieten internationale erkenning als unieke creaties en topstukken. Ze zijn een bijzondere mix van devotie, spiritualiteit en ambachtelijke innovatie. De zeldzame collectie wordt bewaard in het Mechelse Museum Hof van Busleyden. Dit boek verzamelt niet alleen kennis over de inhoud en de beeldtaal van de Hofjes, maar richt ook de aandacht op de bijzondere materiële kenmerken. Detailfoto's tonen nooit eerder geobserveerde artefacten en ontrafelen de historische mixed-mediakunstwerken. Dit eerste totaaloverzicht van de Mechelse Besloten Hofjes is het resultaat van jarenlang internationaal academisch onderzoek.
Manuele constructietechnologie --- Beeldhouwkunst --- laat-middeleeuws --- besloten hofjes [beeldmateriaal] --- Mechelen --- anno 1400-1499 --- anno 1500-1599 --- Manufacturing technologies --- Sculpture --- Late Medieval --- besloten hofjes [visual works] --- Altarpieces, Medieval --- Christian art and symbolism --- Art, Christian --- Art, Ecclesiastical --- Arts in the church --- Christian symbolism --- Ecclesiastical art --- Symbolism and Christian art --- Religious art --- Symbolism --- Church decoration and ornament --- Medieval altarpieces --- Conferences - Meetings --- Symbolism in art --- beeldhouwkunst --- besloten hofjes --- bijgeloof --- flora --- geneeskunde --- middeleeuwen --- paradijstuinen --- penningen --- religies --- restauratie --- techniek --- textiel --- Elisabeth van Hongarije --- 16de eeuw --- Zuidelijke Nederlanden --- middeleeuwen, middeleeuwse geschiedenis (historisch tijdvak) --- Tuin van Eden, het paradijs --- geneeskunde, medische wetenschappen --- penningen (medailles) --- Academic collection --- besloten hofjes. --- sculptuur. --- middeleeuwen, middeleeuwse geschiedenis (historisch tijdvak). --- techniek. --- restauratie. --- flora. --- Tuin van Eden, het paradijs. --- geneeskunde, medische wetenschappen. --- textiel. --- bijgeloof. --- religies. --- penningen (medailles). --- Elisabeth van Hongarije. --- 16de eeuw. --- Mechelen. --- Zuidelijke Nederlanden. --- sculptuur
Choose an application
In the ancient Near East, where cosmos and cult were of a piece, temples were the architectural embodiment of the cosmic mountain. This monograph explores how the mountain narratives of the Hebrew Bible canonically preceding the establishment of the tabernacle cultus may therefore serve to prefigure that cultus. Examining the creation, deluge, and exodus accounts in light of cosmic mountain ideology, the study develops a cosmogonic pattern of being delivered through the waters to the mountain of God for worship. As a symbol for approaching the divine Presence, this pattern is ultimately cultic, and includes a gate liturgy running as an undercurrent through each narrative. Moses alone, for example, is permitted ascent to the summit of Sinai, a role later mimicked by the high priest’s annual entrance into the holy of holies. From Adam’s descent of the holy mountain to the high priest’s “ascent” of the architectural mountain of God, The Tabernacle Pre-Figured makes a compelling case that to dwell in the divine Presence via the tabernacle cultus presents a mediated return to the original telos of the cosmos.
Aards Paradijs --- Bergen in de Bijbel --- Eden --- Garden of Eden --- Jardin d'Eden --- Jardin des delices --- Montagnes dans la Bible --- Mountains in the Bible --- Paradis terrestre --- Tuin der lusten --- Tuin van Eden --- 221.08*4 --- 222.2 --- Theologie van het Oude Testament: cultus --- Genesis --- 221.08*4 Theologie van het Oude Testament: cultus --- Bible. O.T. Genesis --- Criticism, interpretation, etc --- Bible. O.T. Exodus --- Ararat [Mont ] (Turquie) --- Sinai [Mount ] (Egypt) --- Jews --- History --- To 586 B.C.
Choose an application
The Late Middle Ages saw the emergence in the Low Countries of a unique form of religious art that employed a diverse range of artefacts and memorabilia: Enclosed Gardens. These unique mixed-media objects represent an idealized spiritual and paradisiacal world. Aside from polychrome statuettes (poupées de Malines), the Gardens include silk flowers, metal pilgrim badges, wax medallions, relics, alabaster artefacts, parchment, paper and pipe clay. Finishing decorative touches include sequins, pearls and beads made of glass, bone coral and amber. In their entirety, each one is an extraordinary journey through a 'garden' of the imagination that can be opened or closed up with painted panels. The sixteenth-century Enclosed Gardens of Mechelen enjoy international recognition as unique creations and masterpieces. They are a special mixture of devotion, spirituality and artisan innovation. This precious collection is held at the Museum Hof van Busleyden in Mechelen. This book not only brings together knowledge about the Gardens' content and visual language, but also focuses attention on their particular physical features. Close-up photographs show artefacts never previously observed and help unravel our understanding of these historic mixedmedia works of art. This first complete overview of the Mechelen Enclosed Gardens is the result of years of international academic research.
Altarpieces, Medieval --- Christian art and symbolism --- Gardens in art --- Flowers in art --- 247.2 --- 247.2 Altaar. Tabernakel. Retabel. Ambon --- Altaar. Tabernakel. Retabel. Ambon --- Art, Christian --- Art, Ecclesiastical --- Arts in the church --- Christian symbolism --- Ecclesiastical art --- Symbolism and Christian art --- Religious art --- Symbolism --- Church decoration and ornament --- Medieval altarpieces --- Flower painting and illustration --- Flower prints --- Conferences - Meetings --- Applied arts. Arts and crafts --- Late Medieval --- besloten hofjes [visual works] --- Museum Hof van Busleyden [Mechelen] --- anno 1400-1499 --- anno 1500-1599 --- Mechelen --- Symbolism in art --- Manufacturing technologies --- Sculpture --- besloten hofjes --- sculptuur --- middeleeuwen, middeleeuwse geschiedenis (historisch tijdvak) --- techniek --- restauratie --- flora --- Tuin van Eden, het paradijs --- geneeskunde, medische wetenschappen --- textiel --- bijgeloof --- religies --- penningen (medailles) --- Elisabeth van Hongarije --- 16de eeuw --- Zuidelijke Nederlanden
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|