Listing 1 - 10 of 242 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wat bedoelen en beogen we met toetsen en beoordelen, welke toetsvormen zijn er en wat is hun waarde, hoe spoor je toetsvragen op en hoe formuleer je ze correct, hoe ontwikkel je toetsen voor lastig meetbare studieprestaties, op welke wijze stel je de grens voldoende/onvoldoende vast? Ook is er aandacht voor: een stappenplan om een toetsplan te maken, de mogelijkheden van de pc bij het toetsen en beoordelen, de noodzaak van een studievorderingsbeleid. (Bron: www.bdfadvies.nl)
024925.jpg --- Toetsen --- Beoordelen
Choose an application
Choose an application
Specialistische handleiding gericht op teamgerichte scholing van onderwijsprofessionals in het basisonderwijs.
evaluatie --- toetsen --- Kwaliteitszorg --- basisonderwijs --- Evaluatie --- Toetsen --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ‘centrale toetsen’ lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ‘teaching to the test’, ‘momentopnames’ en ‘staatspedagogiek’ veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.Met dit themanummer wil de redactie van ‘Beleid voeren in het onderwijs’ bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie. We vertrekken van de vraag: ‘Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk?’. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.
School management --- evaluatie (onderwijs) --- 720 Onderwijs --- Toetsen --- Evaluatie --- Centrale toetsen --- Onderwijsbeleid --- Beleid voeren in het onderwijs. --- Evaluatie, toetsen.
Choose an application
PXL-Central Office 2019 --- onderwijs --- toetsen --- evaluatietechnieken
Choose an application
Choose an application
Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de Vrije-CLB-Koepel vzw, de koepelorganisatie van de Vrije Centra voor leerlingenbegeleiding. Het bevat onder meer signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen: lezen, spelling en wiskunde. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en hoe de hulp kan worden geboden (het handelen dus). Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg of MDO en de invoering van het LVS.
Leerlingvolgsystemen --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Evaluatie --- Toetsen --- Zorgverbreding --- Leerlingvolgsysteem --- Toets
Choose an application
#GSDBP --- 453.2 --- pedagogiek (gez) --- multiple-choice-toetsen
Choose an application
Didactic evaluation --- Kindergarten --- tijdsbegrip --- ruimtelijke oriëntatie --- cito-toetsen --- leerlingvolgsystemen
Listing 1 - 10 of 242 | << page >> |
Sort by
|