Listing 1 - 10 of 242 << page
of 25
>>
Sort by

Book
Toetsen en beoordelen
Author:
ISBN: 9057230119 Year: 1997 Publisher: Culemborg HvU Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat bedoelen en beogen we met toetsen en beoordelen, welke toetsvormen zijn er en wat is hun waarde, hoe spoor je toetsvragen op en hoe formuleer je ze correct, hoe ontwikkel je toetsen voor lastig meetbare studieprestaties, op welke wijze stel je de grens voldoende/onvoldoende vast? Ook is er aandacht voor: een stappenplan om een toetsplan te maken, de mogelijkheden van de pc bij het toetsen en beoordelen, de noodzaak van een studievorderingsbeleid. (Bron: www.bdfadvies.nl)

Keywords

024925.jpg --- Toetsen --- Beoordelen


Book
Richtlijnen voor ontwikkeling en gebruik van psychologische tests en studietoetsen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9069990040 Year: 1988 Publisher: Amsterdam Nederlands instituut van psychologen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Haal meer uit je toetsgegevens : van resultaten naar groepsplan
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789089536457 9089536450 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Specialistische handleiding gericht op teamgerichte scholing van onderwijsprofessionals in het basisonderwijs.


Book
TCF : test de connaissance du Français : 250 activités
Authors: ---
ISBN: 9782090335989 Year: 2003 Publisher: Z.p. CLE International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat ook: - Corrigés des activités et du test- Transcriptions des enregistrements

Keywords

Frans --- Toetsen --- Luisteren --- Toets --- Gedrag


Book
Vlaamse toetsen. : Waar vandaan en waar naartoe?
Authors: ---
ISBN: 9782509040510 Year: 2021 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ‘centrale toetsen’ lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ‘teaching to the test’, ‘momentopnames’ en ‘staatspedagogiek’ veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.Met dit themanummer wil de redactie van ‘Beleid voeren in het onderwijs’ bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie. We vertrekken van de vraag: ‘Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk?’. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.


Book
Toetskwaliteit in de praktijk. Hoe maak ik goede opdrachten?
Author:
ISBN: 9789081679435 Year: 2017 Publisher: Wilp : Teelen B.V.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Toetstrainer
Author:
Publisher: Uithoorn Karakter Interactive

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
LVS-VCLB : leerlingvolgsysteem : wiskunde : toetsen 1-2 : kopieerbundel
Authors: ---
ISBN: 9789044133325 Year: 2015 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de Vrije-CLB-Koepel vzw, de koepelorganisatie van de Vrije Centra voor leerlingenbegeleiding. Het bevat onder meer signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen: lezen, spelling en wiskunde. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en hoe de hulp kan worden geboden (het handelen dus). Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg of MDO en de invoering van het LVS.


Book
Objectieve prestatietoetsen i. h. b. multiple-choice-toetsen : elementaire informatie en praktische richtlijnen.
Author:
ISBN: 900142113X Year: 1969 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ruimte en tijd
Author:
Year: 1996 Publisher: Arnhem Cito

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 242 << page
of 25
>>
Sort by