Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dagblad --- Tijdschrift --- Printmedia --- Toekomst --- Toekomstperspectief --- Toekomstonderzoek --- Multimediaproductie --- Audiovisual Design
Choose an application
American wit and humor --- American literature --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- bedrijfspsychologie (arbeidspsychologie) --- arbeidstevredenheid --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- E110830.jpg --- Toekomstonderzoek --- Toekomstonderzoek. --- Industrial psychology --- management --- vergadertechnieken --- leiding --- samenwerking --- conflicthantering --- 366.4 --- Toekomstvisies
Choose an application
De toekomst is misschien wel belangrijker dan onze geschiedenis. Of je nu student bent, ambtenaar op een ministerie of in een kleine gemeente, een technostarter, innovatiemanager bij een groot bedrijf, de toekomst is een uiterst belangrijk speelveld. Dit handboek helpt organisaties toekomstonderzoek te doen en toe te passen in een besluitvormingsproces. Ook kunnen ze met dit boek beoordelen of uitbesteed toekomstonderzoek een goede kwaliteit heeft en nuttig is om te gebruiken.Deel 1 beschrijft 7 methoden voor toekomstonderzoek, deel 2 beschrijft 9 hulptechnieken om deze methoden succesvol toe te passen.Inhoud:Deel 1. Methoden1. Delphi-methode 2. Trendanalyse3. Scenariomethode4. Technology forecasting5. Technology assessment6. Backcasting7. RoadmappingDeel 2./ Technieken1. Interview2. Workshop3. Meta-analyse4. Versnellingsmethode5. Creativiteit6. Oefeningen voor creativiteit7. Stakeholderanalyse8. Causale diagrammen9. Visualisatie
Toekomstonderzoek --- Innovatiemanagement --- Besluitvorming --- Organisaties --- Toekomst --- Innovatie --- Onderzoek --- Methodologie --- Technieken --- Organisatie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Bewegingsonderwijs --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Het verhaal achter het product zal een nieuw competitie-element worden : het bedrijf met het beste verhaal wint. Bedrijven van de toekomst moeten zich van hun concurrenten onderscheiden door verhalen neer te zetten over wie ze zijn en waar ze voor staan - verhalen die het hart van de consument raken. Het verhaal achter het product zal een nieuw competitie-element worden : het bedrijf met het beste verhaal wint. Bedrijven van de toekomst moeten zich van hun concurrenten onderscheiden door verhalen neer te zetten over wie ze zijn en waar ze voor staan - verhalen die het hart van de consument raken.
316.42 --- 316.42 Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- Jensen, Rolf --- toekomstvisies --- Toekomstonderzoek --- Toekomstonderzoek. --- Ondernemingen. --- 001.313 --- 33 --- 379.8 --- 392.3 --- 008.2 --- 369.1 --- futurisme --- marketing --- marktonderzoek --- futurologie --- economie --- vacantie - vrije tijd - vrijetijdsbesteding - vrije tijd buiten de arbeid - vacantiegenoegens - vacantiespreiding (zie ook 331.811.5) --- familierelaties - gezinsrelaties (zie ook 392.5) --- marketing - marktonderzoek - marktanalyse
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|