Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Graphisme --- Martens, Karel --- 20e siècle --- Graphics industry --- 655.262 MARTENS, KAREL --- 766 <492> --- 766 <492> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- Boekdesign--MARTENS, KAREL --- Ontwerpers --- Vormgevers --- Ontwerper --- Vormgever
Choose an application
De stijl van het Rijk geeft een beeld van de visuele communicatie van de Rijksoverheid door de jaren heen, gerelateerd aan ontwikkelingen in de Nederlandse samenleving en in de wereld van het grafisch ontwerp. In 2007 komt één huisstijl voor de hele Rijksoverheid.
655.24 <492> --- 766 <492> --- Lettertypes. Lettersoorten--algemeen - niet verwarren met schrift; z.o. {003} en {681.615}--Nederland --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- 766 <492> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland
Choose an application
90913236
Affiches --- Vormgeving --- 769.91 <492> --- 766 <492> --- 766 <492> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- 769.91 <492> Prentenverzamelingen: affiches; posters; uithangborden--Nederland --- Prentenverzamelingen: affiches; posters; uithangborden--Nederland --- Exhibitions --- Affiche --- China
Choose an application
Book history --- Graphic arts --- Netherlands --- 655.262 <492> --- 655.534 --- 766 <492> --- Boekdesign--algemeen--Nederland --- Stofomslag. Cover. Boekomslag --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- 766 <492> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- Book covers --- Magazine covers --- Covers (Magazine) --- Periodicals --- Covers, Book --- Bookbinding --- Decoration and ornament --- Aardse, Rob --- Art collections --- Provinciaal Museum van Drenthe --- Drents Museum Assen --- Drenthe Museum of Assen --- Drents Museum
Choose an application
Graphic arts --- graphic design --- Martens, Karel --- design [discipline] --- Art --- studios [work spaces] --- Karel Martens --- 655.262 MARTENS, KAREL --- 766 <492> --- Boekdesign--MARTENS, KAREL --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- 766 <492> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- graphic designers --- Netherlands
Choose an application
655.262 <492> --- 655.24 <492> --- 766 <492> --- Boekdesign--algemeen--Nederland --- Lettertypes. Lettersoorten--algemeen - niet verwarren met schrift; z.o. {003} en {681.615}--Nederland --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- 766 <492> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- Arts graphiques --- Grafische kunst --- Histoire de l'art --- Kunstgeschiedenis --- Graphic arts --- graphic design --- anno 1800-1999 --- Netherlands
Choose an application
This book is published on the occasion of an exhibition of work by Dutch designer Karel Martens at the Royal Academy of Arts in The Hague. Besides offering a closer look at his free work, it also covers his approach to the teaching of graphic design. Comprising a selection of both past work and more recent applied work, it also includes new essays by David Bennewith, who examines Martens' approach to teaching through its history and accounts from students, and Robin Kinross, who offers a meditation on the artist's free work, which demonstrates a consistent line of inquiry through his 54 years in graphic design. Martens was the recipient of the Gerrit Noordzij Prize in 2012. Exhibition: Royal Academy of Art, The Hague, The Netherlands (03.2015).
Martens, Karel --- 766.07 --- 766.039 --- Grafische vormgevers ; typografen ; Karel Martens --- Redactionele vormgeving --- Boekdesign ; illustraties ; boekomslagen --- Martens, Karel °1939 (°Mook en Middelaar, Nederland) --- 766 <492> --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators --- Gebruiksgrafiek ; 2000 - 2050 --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- 766 <492> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- graphic arts --- commercial art
Choose an application
Het jaar 2009 is een belangrijk jaar voor Swip Stolk (1944). Vijftig jaar geleden begon hij als grafisch ontwerper en beeldend kunstenaar. In deze uitgave legt hij daar verantwoording van af. ‘Is getekend’ behandelt alle aspecten van zijn werk, in de onderlinge verbanden tussen zijn grafische ontwerpen en zijn beeldende werk, in het doorlopende experiment dat zijn werk tekent en in het begrip visuele irritatie dat hij in de loop der jaren ontwikkelde. Het is een document van een leven. Swip Stolk neemt een bijzondere plaats in binnen het grafisch ontwerpen in Nederland. Zijn werk is al op meters afstand onmiddellijk als het zijne te herkennen, in dat eigen, unieke handschrift. Hij volgde de trends niet die er gedurende zijn leven ontstonden. Hij zocht consequent naar eigen antwoorden op de ontwikkelingen die gaande waren. Hij gaf niet alleen zijn ideeën, maar ook het tijdsbeeld vorm, hij maakte trends. In ‘Is getekend’ gaat het vooral om ontwerpschetsen. Schetsen en schetsontwerpen hebben in hun intentie een aftastend en zoekend karakter. Ze leggen daarmee, en dat is het unieke van dit boek, het denken bloot achter het ontwerpproces. Je ziet een idee ontstaan en groeien naar zijn uitvoering. Je ervaart als kijker dat denkend tekenen en ziet tegelijk het hele ontwerpproces in zijn technische uitwerking, tot in detail. Het innoverende karakter van het werk van Swip Stolk was er in de jaren zestig al direct met zijn Upperground-actie voor de Bijenkorf en werd voortgezet met de experimentele kalenders voor De Boek & Vink, grafische industrie in Zaandijk in de jaren zeventig. Zijn ontwerpen voor de VARA met de beeldbepalende haan hebben een legendarische status, evenals zijn grafische ontwerpen en vormgeving van tientallen tentoonstellingen voor het Groninger Museum, zoals Memphis en Art Business/ Business Art. Hij heeft die lijn van vernieuwing consequent doorgetrokken, in zijn baanbrekende tentoonstellingsinrichtingen van de laatste jaren en in zijn ontwerpen voor internationale bladen als Dutch, Zoo, Stile en Chiq. Het beeldend werk van Swip Stolk als kunstenaar is even innovatief. ‘Is getekend’ laat dat zien in de ontwikkeling van zijn sieraden, wandobjecten en driedimensionale werken, zoals een BMW uit de luxe klasse met een tweede huid van mat rubber waarin de tekens uit zijn geheim alfabet als reliëfs opkomen. Het gaat in ‘Is getekend’ om uniek materiaal in zijn samenhang over een lange periode (vijftig jaar!), waarvan het grootste deel nooit eerder is gepubliceerd. Zo is het boek, met zijn vijftienhonderd illustraties (1500!), tevens een document over zijn geschiedenis in het grafisch ontwerpen in Nederland. En van zijn positie als beeldend kunstenaar. Het is, in de lijn van zijn manier van werken, gedrukt op verschillende papiersoorten en in verschillende technieken.
Graphic arts --- designers --- grafische vormgeving --- ontwerpers --- graphic design --- Stolk, Swip --- Vormgevers --- 766 <492> --- 753 --- Nederland --- grafische vormgevers --- ontwerpmethodiek --- ontwerpproces --- typografie --- 766 <492> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- Vormgever
Choose an application
Anthon Beeke is één van de grootste namen uit de geschiedenis van Nederlands ontwerp in de 20ste eeuw. In deze landmark publicatie wordt voor het eerst zijn indrukwekkende oeuvre bij elkaar gebracht. Het boek is ingedeeld aan de hand van de thema?s die in Anthon Beeke?s leven in design een grote rol hebben gespeeld, zoals de stad Amsterdam, jazz, erotica, verzamelingen, typografie, fotografie, provocatie en communicatie.Wat Anthon Beeke?s werk vaak communicatiever maakt dan dat van veel vakgenoten, is dat zijn ontwerpen niet op grafisch ontwerp proberen te lijken. Steeds weer zoekt hij inspiratie buiten zijn eigen vakgebied. Die onafhankelijke houding is altijd een grote inspiratie geweest voor jonge ontwerpers en zal dat blijven voor ontwerpers van morgen.Het boek bevat bijdragen van Esther Cleven, Alston Purvis, Steve Heller, Lidewij Edelkoort, Erwin Olaf, Marian Bantjes, James Victore, Erik Kessels en anderen.?Ik ken geen enkele beeldmaker die vrijer denkt en allrounder doet dan Anthon. Voor mij is hij de meest vrije vogel uit de Nederlandse ontwerp-geschiedenis.? -Erik Kessels-Bron: www.bispublishers.com
76 BEEKE, ANTHON --- 766 <492> --- 769.91 <492> --- 77 BEEKE,ANTHON --- 769.91 <492> Prentenverzamelingen: affiches; posters; uithangborden--Nederland --- Prentenverzamelingen: affiches; posters; uithangborden--Nederland --- 766 <492> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--BEEKE, ANTHON --- Fotografie--BEEKE, ANTHON --- Beeke, Anthon --- Grafische vormgeving --- Ontwerpers --- Fotografie --- Typografie --- Affiches --- Ontwerper --- Affiche
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|