Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Eerst wordt een visie op doel en functie van het bewegingsonderwijs in de onderbouw van het voortgezet onderwijs gegeven. Daarna schetsen de auteurs de contour van van een programma bewegingsonderwijs voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs in tweeëntwintig leer- of ontwikkellijnen. In elk daarvan staat een cluster activiteiten met een overeenkomstige (bewegings)uitdaging centraal. Daarna geven ze van alle leerlijnen voorbeelden van kernactiviteiten die op groepsniveau voor de leerlijn aan het eind van klas één en aan het eind van klas drie haalbaar zouden moeten zijn. Tenslotte beschrijven ze van elke kernactiviteit op vier verschillende niveaus de wijze waarop leerlingen daaraan deel kunnen nemen, op een manier die docenten kan helpen beter te kijken naar (verschillen tussen) hun leerlingen. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- 372.879.6 --- 486.88 --- Atletiek --- Balanceren --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Doelspelen --- Golf --- Kanoën --- Klimmen --- Mountainbike --- Schaatsen --- Skaten --- Skeeleren --- Springen --- Stoeispelen --- Terugslagspelen --- Trefspelen --- Zelfverdediging --- Zwaaien --- Zwemmen --- 082339.jpg --- Lichamelijke opvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding --- (zie ook: kunstzwemmen) --- Sport --- Jazzdans --- Turnen --- Golf (sport) --- Kanosport --- Mountainbiken --- Skateboarden --- Doelspel --- Kanovaren --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Met zijn prentenboek Vos & zoon trakteert Paddy Donnelly, bekend van Het meer dat verdwijnt, jonge kinderen op een kleurrijk en fantasievol spektakel. De sfeervolle illustraties van de Vlaams-Ierse schrijver-illustrator nodigen uit tot keer op keer bekijken.Robbie helpt zijn vader Vos in zijn winkel. Vos is de beste staartenmaker ter wereld. Allerlei dieren komen naar zijn winkel om de mooiste staarten te laten maken. Er zijn staarten voor bruiloften, voor verjaardagen en zelfs voor de eerste schooldag. Robbie meet de klanten op voor de perfecte staart. En dat is niet altijd makkelijk!Maar Robbie heeft er schoon genoeg van om dag in, dag uit dezelfde soort staarten te maken. Hij heeft een geweldig idee?Bron: https://www.hebban.nl/boek/vos-zoon-paddy-donnelly?utm_source=Arrivals&utm_medium=email&utm_campaign=arrivals_combined_2023_03_13
372.879.6 --- 616 --- Atletiek --- Bewegen --- Bewegen-gezondheid --- Bewegen-samenleving --- Blessurepreventie --- Dansen --- Doelspelen --- Lichamelijke opvoeding --- Netspelen --- Regelen --- Sport-agressie --- Sport-commercie --- Sportvereniging --- Sport-voeding --- Terugslagspelen --- Turnen --- Uithoudingsvermogen --- Zelfverdediging --- lichamelijke opvoeding: handboek secundair onderwijs --- 486.881 --- 616.01 --- Gezondheid --- Samenleving --- Spelen --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- (zie ook: jazzdans) --- Lichamelijke opvoeding - schoolboeken --- Didactics of sports and games --- Didactics of secundary education --- SO (secundair onderwijs) --- lichamelijke opvoeding
Choose an application
Dit boek bevat 96 startklare tikspelen, afgooispelen, terugslagspelen en doelspelen op vier, oplopende niveaus. Daarbij wordt het nieuw onwikkelde, en in de praktijk geteste, spelprofiel-instrument gehanteerd. Een spelprofiel is een beschrijving van spelvaardigheden, gerangschikt naar thema's en verdeeld in niveaus. Een praktisch instrument aan de hand waarvan je spel op verschillende niveaus kunt onderscheiden, onderwijzen en evalueren. Werken met spelprofielen biedt zowel de leraar als de leerlingen het noodzakelijke inzicht in spelgedrag. Dit boek is opgebouwd volgens een duidelijk stramien (onderwijzen, evalueren, uitbouwen) en bevat systematische spelbeschrijvingen, tekeningen, observatie- en evaluatieformulieren. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- spelactiviteiten --- voortgezet onderwijs --- bewegingsspelen --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- 796.1 --- 796.3 --- 372.879.6 --- 486.88 --- 619 --- Badminton --- Balspelen --- Bewegingsopvoeding --- Secundair onderwijs --- Spelen(Kinderspelen) --- Volleybal --- 622.1 --- Afgooispelen --- Beachvolleybal --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Doelspelen --- Golfbal --- Jagerbal --- Lichamelijke opvoeding --- Lijnbal --- Lummelen --- Mikbal --- Muurbal --- Softbal --- Spel --- Spelen --- Spelprofielen --- Sport --- Terugslagspelen --- Tikspelen --- Trefbal --- 796.043 --- Evaluaties --- Spelregels --- 031436.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek secundair onderwijs --- Spel: didactiek secundair onderwijs --- Spelletjes --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- 796.3 Balspelen--(algemeen) --- Balspelen--(algemeen) --- 796.1 Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: beachvolleybal) --- Tikspel --- Balspel --- Doelspel
Choose an application
Speel je vrij! 2 is een vervolg op Speel je vrij! Praktijkboek balspelen. Het bevat veel nieuwe spelideeën voor de derde graad van de lagere school en het secundair onderwijs. Kio Rahi, Kho kho, eenvoudig flagball e.a. worden in spelreeksen aangeboden, van eenvoudig naar complex. Bij het samenstellen van dit praktijkboek stond de bekommernis om spelplezier en actieve deelname steeds voorop. Net zoals in het eerste spelenboek kiezen de auteurs voluit voor een SpelenderWijs-aanpak, waarin beter leren spelen een centrale plaats inneemt. Ze promoten het spelen in vaste heterogene teams en voorzien een didactisch kader om spelvormen zelf op maat te kunnen maken van de spelers. Ze houden de technische vereisten binnen de verschillende spelen zo toegankelijk mogelijk. Hierdoor komt het accent tijdens het leerproces onmiddellijk op spelacties te liggen. Ze opteren voor noodzakelijke interventies in de spelomgeving en passen spelregels aan zodat spelers voldoende tijd of ruimte krijgen om de gepaste keuze te maken bij het oplossen van een speluitdaging.Speel je vrij! 2 is vooral bedoeld voor leerkrachten LO en toekomstige leerkrachten LO, maar het bevat zeker ook voldoende leuke spelvormen voor de trainer in een club, jeugdbewegingen en elke spelliefhebber. Spel laat zich immers niet begrenzen.Bron: www.acco.be
Balspelen ; didactiek --- 477.8 --- Spel --- Doelspelen --- Frisbee --- Voetbal --- Terugslagspelen --- kaatsenballen --- Tikspelen --- Loopspelen --- Balspelen --- Basisonderwijs --- balspelen --- basisonderwijs : didactiek : bewegingsopvoeding (ler) --- 619 --- Lichamelijke opvoeding --- bewegingsopvoeding --- spelend leren --- sport --- bewegingsonderwijs --- 371.3:796.3 --- 371.3:796.3 Didactics of ball games in general --- Didactics of ball games in general --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- 796.3 --- Academic collection --- lichamelijke opvoeding --- 619.9 --- lager onderwijs --- lerarenopleiding --- secundair onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Afwerpspelen --- Secundair onderwijs --- Slagbalspelen --- Spelen --- Sport --- balvaardigheid (ler) --- Spelregels --- Tactiek --- 082122.jpg --- balsporten --- 796.3 Balspelen--(algemeen) --- Balspelen--(algemeen) --- Overige balspelen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Didactiek. --- Balspelen ; didactiek. --- Didactics of sports and games --- sportbeleid --- Didactics of primary education --- spelactiviteiten --- sport op school --- SO (secundair onderwijs) --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek van sport en spel --- Didactics of secundary education --- Spelbegeleiding --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding en sport --- Bewegingsspelen --- Balsporten --- Bewegen --- Lager onderwijs --- PXL-Education 2020 --- Bewegingsspel --- Balspel --- Balsport --- Beweging --- Plezier --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|