Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Dit van oorsprong Engelstalige klassieke managementboek wordt gerekend tot de top-50 aller tijden. Dit invloedrijke boek over teams in de top van bedrijven en organisaties verscheen in 1984 als resultaat van een jarenlang onderzoek naar de mechanismen die bepalend zijn voor het slagen en mislukken van een team. Vele aspecten van het functioneren van teams worden in heldere teksten uitgelegd. Aan het eind is een zelftest opgenomen waarmee de lezer kan nagaan welke teamrol het best past bij zijn of haar persoonlijkheid. Bevat tevens een uitleidende tekst over teamrol-management (in Nederland), een zowel Nederlandse als Engelstalige literatuuropgave, een verklarende woordenlijst en een index
management --- Organization theory --- teamwork --- bedrijfsorganisatie --- Management --- Teamwork --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:003.IO --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatieleer: mensen --- 366.4 --- team --- teamrollen --- teamwerk --- Managementtechnieken --- Teamwerk --- Managementvaardigheden --- Belbin --- Teambuilding --- Teamrol --- Teamrollen
Choose an application
Individuen en rollen Een goed team is geen willekeurige verzameling individuen, het is samengesteld uit teamleden met verschillende rollen. Om optimaal te functioneren, moet elk teamlid daarbij de rol vervullen die hem van nature het best ligt. Dit is het uitgangspunt van de beroemde teamrollentheorie van Belbin. Managers en managementtrainers over de hele wereld gebruiken zijn theorie om effectieve teams samen te stellen. Verzwakken en versterken Belbin legt in dit boek uit dat het werken in teamverband meer is dan een werkverdeling. Om goed met elkaar te kunnen samenwerken, heeft ieder teamlid een rol die strategisch ingezet kan worden bij de interacties met de andere teamleden. Die rol kan het team verzwakken en versterken. Ook geeft Belbin tips waarop je moet letten bij het samenstellen van een team, en bij het aannemen van nieuwe teamleden, zowel binnen het bedrijfsleven als binnen de politiek. Alledaagse werksituaties Teamrollen op het werk laat zien hoe ook jij de theorie van Belbin in alledaagse werksituaties kunt toepassen. Het boek bevat een schat aan informatie, technieken en nieuwe inzichten. Het geeft antwoord op vragen als: Hoe ontwikkel ik zelfinzicht bij de teamleden? Hoe zorg ik voor goede samenwerking en wisselwerking tussen teamleden? Hoe herken ik geschikte kandidaten voor een team? Hoe bevorder ik onderlinge afhankelijkheid van teamleden? Hoe zorg ik ervoor dat het team goed aansluit bij de organisatie? Voor wie? Managers, managementtrainers en iedereen die het beste uit zichzelf en zijn team wil halen.
Organization theory --- Personnel management --- teamwork --- talentmanagement --- management --- aanwerving en selectie --- organisatiecultuur --- E-books --- 366.47 --- team --- teamrollen --- teamwerk --- teamwerking --- rolprofielen --- Teamwerk
Choose an application
Over teams en over coaching is al veel geschreven, maar over teamcoaching nog betrekkelijk weinig. Dit Handboek Teamcoaching is voor iedereen die teams begeleidt. Behalve een inspirerend overzicht is het ook een pleidooi voor een minder bemoeizuchtige benadering van teams. Teamcoaches en teamleiders wordt geadviseerd zich helpend op te stellen. Niet afstandelijk, wel terughoudend. Dit boek bestaat uit twaalf thematische hoofdstukken, beginnend bij de plattegrond van teamcoaching en eindigend bij de persoon van de teamcoach. Daarnaast is er aandacht voor zowel harde als zachte onderwerpen in 60 paragrafen, die min of meer afzonderlijk te lezen zijn. Dit handboek is een compact en toch compleet overzicht van alle thema's die je tegenkomt bij het begeleiden van teams. Hoewel Martijn Vroemen in dit boek veel plaats inruimt voor klassieke theorieën en opvattingen, is het toch vooral een neerslag van meer dan twintig jaar ervaring en praktijktheorie. Hij verrast de lezer met eigen modellen en een nieuw vocabulaire. Zoals het Volkstuinteam, het Keuzekruispunt en het Coachwiel. Het Handboek Teamcoaching is een vervolg en aanvulling op Team op Vleugels, het basisboek voor teams dat in 2009 verscheen.
Personnel management --- Industrial psychology --- coachen, cultuur, leidinggeven, management, personeel, samenwerken, succes, team, talenten, zelfontwikkeling --- teamwerk --- coaching --- Coaching --- samenwerken --- teamwork --- Samenwerking --- Teamwerk --- Management --- Teamontwikkeling --- Teamrol --- Groepsdynamiek --- groepsontwikkeling --- Teamrollen
Choose an application
Variatie binnen een team is van groot belang voor de effectiviteit van het team. Een goede samenwerking is hiervoor een vereiste. Voor de een is dat uitdagend en leuk, voor de ander moeizaam en vervelend. Het Teamrolspel is een hulpmiddel dat samenwerken bespreekbaar maakt. Het spel gaat over vaardigheden en persoonlijkheidsfactoren en geeft richting aan verbetering van de samenwerking in het team. Het spel is vierledig: 1 Inzicht krijgen in de rolverdeling binnen een groep; 2 De wijze van samenwerking in een groep bespreken vanuit een eenduidig begrippenkader; 3 Inzicht krijgen in de eigen voorkeursrollen en de bijbehorende kenmerken, kwaliteiten en valkuilen en in de voorkeursrollen van de andere leden van de groep; 4 Beter leren samenwerken in verschillende groepen of samenwerkingsverbanden. Het spel is bedoeld voor iedereen die in de positie is om professionals (in opleiding) te begeleiden bij het beter leren samenwerken.
Teamwork --- ergotherapie --- rollenspel --- samenwerking --- sociale vaardigheden --- spellen --- teamwerk --- teamwork --- 419 --- psychologie --- rollenspelen --- samenwerken --- 417 --- communicatie --- kernkwaliteiten --- kwaliteiten --- spelen --- teamrollen --- 366.47 --- rollenspel (gez) --- Spelmateriaal --- Teamwork - teamwerk --- toegepaste psychologie --- Persoonlijkheidsleer --- Games --- management --- Personnel management
Choose an application
Ben je op zoek naar een effectief en speels instrument voor persoonlijke groei of teambuilding? Gebruik dan de bijzondere kwaliteiten van dieren als spiegel voor mensen. Hiermee leer je jezelf en elkaar beter kennen. En je ontdekt elkaars talent! Leren door dieren! Ontdek je kracht! helpt om jezelf en anderen op een speelse manier een spiegel voor te houden. Welke overtuigingen hebben wij, Wat belemmert ons? Hoe zit dat bij de dieren, wat kunnen wij leren van hun kwaliteiten? Evengoed kan dit spel ingezet worden bij het bepalen van teamrollenBron: http://www.fotomissie.nl/dieren/Medewerkers en studenten van de Arteveldehogeschool kunnen Leren door dieren ook online gebruiken. De link en de login vind je via: https://www.arteveldehogeschool.be/mediatheken/live/ws/epub/9972
Training --- Coaching --- Creativiteit --- Dieren --- Teamrol --- Teamwerk --- Associëren --- Talenten --- Kwaliteiten --- Kennismakingsspelen --- Functieomschrijvingen --- Missie --- Teamrollen --- Dier --- Talent --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Kennismakingsspel --- Functieomschrijving --- Musiceren --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Didactics --- Teambuilding --- Verbindend werken --- Groepsdynamiek --- Teamontwikkeling --- Training (sport) --- Training (vorming)
Choose an application
De Team Toppers methodiek is gebaseerd op het officiële Belbin teamrolmodelDe vele werkvormen, spelen, verhalen en het Team Toppers bordspel zijn geschikt voor teams/groepen van alle leeftijden. Met de Team Toppers methodiek kunt u de Belbin teamrollen op een toegankelijke manier introduceren binnen uw organisatie. Spelenderwijs zien en ervaren dat diversiteit (anders zijn) juist bijdraagt aan het groepssucces.Bron: http://www.teamtoppers.nl/
psychologie --- organisatiepsychologie --- teamvorming --- spellen --- communicatie --- teamrollen --- Talenten --- Spelletjes --- #PBIB:+105.91 --- Spelen --- Teamspellen --- Communicatie --- 305 --- talenten --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- sociale psychologie --- Games --- Klassenmanagement --- Groepsdynamiek --- Kinderen --- Jeugd --- Talentontwikkeling --- Organisatiepsychologie --- Teamwerk --- Belbin --- Coöperatief leren --- Kwaliteiten --- Diversiteit --- Samenwerken --- Coaching --- Talent --- Kind --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Samenwerking --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Inclusie --- Maatwerk --- Bedrijfspsychologie --- Jongere
Choose an application
Een team in een groep samenwerkende mensen met elk hun eigen taak (rol) binnen de groep. Vroeger kreeg men zo'n rol op grond van leeftijd, sekse, ras etc. Nu wordt meer gelet op persoonlijkheid, talent, opleiding, training etc. De auteur is een vooraanstaand onderzoeker op dit gebied: groepsrollen. In de eerste editie van zijn vorige boek "Managementteams" werkte hij 8 rollen uit. In de tweede editie ervan werden dat er 9. Ook deze uitgave gaat uit van 9 rolpatronen, waarvan hij de sterke en zwakke kanten uitwerkt. Met name de interacties met de andere groepsleden en de consequenties voor het vervullen van vacatures in bestaande management-teams. Tot slot geeft Belbin zijn toekomstvisie op de organisatiestructuur en de bijpassende rollen. In de appendix wordt een overzicht gegeven van deze onderzoekslijn in Nederland, met literatuur van voornamelijk de universiteit van Utrecht
Rollenpatronen. --- Teamwerk. --- Business economics --- organisatiecultuur --- management --- teamwork --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Teamwerk --- E090129.jpg --- Teamwerk --- Management --- Managementtechnieken --- Managementvaardigheden --- Belbin --- Teambuilding --- Teamrol --- 658.387.4 --- 65.012.4 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Groepsarbeid --- Teamrollen
Choose an application
Als meerdere professionals met uiteenlopende expertises in hetzelfde team samenwerken, noemen we dat interprofessioneel werken. Maar wat maakt interprofessionele teams nu succesvol en wat zijn juist belemmeringen voor interprofessionele samenwerking? Het boek Interprofessioneel werken en innoveren in teams draait om de vraag hoe interprofessionele teams zo optimaal mogelijk kunnen functioneren. De focus in het boek ligt op vormen van dienstverlening binnen de jeugdsector, het sociaal werk, de zorg en het onderwijs, die in toenemende mate en vooral op lokaal en regionaal niveau, intensief samenwerken. Het boek schetst een aantal theoretische invalshoeken en beschrijft op basis van recent onderzoek relevante praktijksituaties. Het behandelt thema's als veranderdynamiek in organisaties, de definitie van interprofessioneel werken, de succesfactoren ervan op basis van onderzoek, teamontwikkeling en samenwerking in teams, en de rol van teamleiders op het terrein van kenniscreatie. Ook komen principes van transformatie-leren (leren op de werkvloer door teams gericht op innovatie) aan de orde. Op de bijbehorende website zijn verwerkingsopdrachten te vinden. Interprofessioneel werken en innoveren in teams is zowel bedoeld voor hbo-studenten van sociale studies en opleidingen op het gebied van sociaal werk, zorg, jeugd en onderwijs als voor master-, post-hbo- en bijscholingstrajecten. Daarnaast is het interessant voor uitvoerende professionals en hun direct-leidinggevenden (teamleiders). Aan dit boek heeft een grote groep van auteurs bijgedragen. Eindredacteur Vincent de Waal was senior onderzoeker bij het Kenniscentrum Sociale Innovatie van Hogeschool Utrecht en docent bij het Instituut Social Work van dezelfde hogeschool.
Didactic strategies --- Organization theory --- HO (hoger onderwijs) --- interdisciplinair onderzoek --- samenwerking --- multidisciplinaire zorg --- didactische werkvormen --- Personeelsmanagement --- Teamwerk --- Teams --- Teamontwikkeling --- Samenwerken --- Jeugdzorg --- Jeugdwerk --- Sociaal werk --- Onderwijs --- Organisatieveranderingen --- Teamrol --- Coöperatief leren --- Kennisverwerving --- Transformatieleren --- Leidinggeven --- Eerstelijnshulpverlening --- Kinderopvang --- Ouderenzorg --- Jeugdhulpverlening --- Wijkwerk --- Co-teaching --- Buurtwerk --- Teamrollen --- 65.012.4/11 --- Interprofessionele samenwerking --- Teamwork --- innoveren --- interprofessionele samenwerking --- innovatie --- teamwerk --- teamwork --- 65.014 --- PXL-Healthcare 2019 --- zorgsector --- maatschappelijke zorg --- professionalisering --- beroepscompetenties --- onderwijs --- jeugdzorg --- Teamwork. --- Sociale welzijnszorg ; samenwerking
Choose an application
In dit boek bespreken de auteurs de theorie over groepsprocessen bij kinderen en jongeren en de praktische toepassing ervan aan de hand van voorbeelden en interventies. Eerst wordt per hoofdstuk een fase van groepsontwikkeling beschreven, waarbij de individuele ontwikkeling van het kind of de jongere wordt gekoppeld aan de groepsfase. Ook geven de auteurs bij elke fase informatie over het begeleiden van de groep en doen zij suggesties voor spel- en werkvormen die direct toepasbaar zijn. In de laatste drie hoofdstukken komen aspecten aan bod die niet gekoppeld zijn aan een specifieke groepsfase. Er is onder andere aandacht voor culturele diversiteit, problematiek rond hangjongeren, leefgroepen, virtuele groepen en pesten. De groep waarin kinderen en jongeren zich bevinden, heeft een sterke invloed op hun ontwikkeling. Omgekeerd bepalen kinderen en jongeren met hun eigen ontwikkeling de dynamiek binnen de groep. Professionals die deze groepen begeleiden, kunnen groepsdynamische processen bijsturen en zo bijdragen aan een goede ontwikkeling van de groep en van ieder kind. In "Ontwikkeling in de groep" bespreken de auteurs de theorie over groepsprocessen bij kinderen en jongeren en de praktische toepassing ervan aan de hand van voorbeelden en interventies. Eerst wordt per hoofdstuk een fase van groepsontwikkeling beschreven, waarbij de individuele ontwikkeling van het kind of de jongere wordt gekoppeld aan de groepsfase. Ook geven de auteurs bij elke fase informatie over het begeleiden van de groep en doen zij suggesties voor spel- en werkvormen die direct toepasbaar zijn. In de laatste drie hoofdstukken komen aspecten aan bod die niet gekoppeld zijn aan een specifieke groepsfase. Er is onder andere aandacht voor culturele diversiteit, problematiek rond hangjongeren, leefgroepen, virtuele groepen en pesten. Op de website staan onder meer spel- en werkvormen en aanbevolen literatuur (bron: covertekst)
groepsdynamica --- groepswerk --- jongeren --- kinderen --- werkvormen --- 305.2 --- Groepsdynamica --- Normen --- Rollenpatronen --- ontwikkelingspsychologie --- opvoeding --- sociale psychologie --- teamrollen --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Ontwikkeling ; sociaal --- Groepspsychologie ; jeugd --- Groepspsychologie ; kinderen --- S20110264.JPG --- jeugd --- Psychologie van groepen --- 361.13 --- 362.8 --- Age group sociology --- Primary groups --- Educational sciences --- pedagogiek --- departement Gezondheidszorg 11 --- communicatie --- groepscommunicatie --- groepsontwikkeling --- Groepsdynamiek --- Kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale psychologie --- Pedagogiek --- Kinderopvang --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Vrije tijd --- Hangjongeren --- Leefgroep --- Jeugdzorg --- Justitie --- Jeugd --- Kind --- Hangjongere --- Beleid --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Ooit aan je collega's gevraagd wat ze als hoofddoel van jullie samenwerking zien? Opgeschreven wat je Superman zou laten doen als hij jouw team zou komen versterken? Of bedacht voor welke belangrijke prijs je jouw team zou nomineren? Vast niet. Met dit spel ontdek je op een heel creatieve manier allerlei onvermoede teamtalenten. Het biedt een concept voor het verbeteren van samenwerking in teams in organisaties. Centrale vragen: wat is de missie van uw team; wat zijn de ambities van de teamleden en hoe passen die in het gezamenlijke doel van het team; wat zijn de onderlinge rolverwachtingen tussen de teamleden; wat zijn de procedures en werkafspraken die u maakt om uw doelen te bereiken; hoe zijn de onderlinge verhoudingen?Met Het Teamspel maak je de ook belangrijkste aspecten van teamwork bespreekbaar. Want voor een hecht team is goede samenwerking onmisbaar. En daarvoor heb je antwoord nodig op belangrijke vragen als: 'Wat is onze bijdrage?', 'Wat zijn nu eigenlijk onze belangrijkste doelen?', 'Hoe hebben we de taken en rollen verdeeld?' En, last but not least: 'Hoe zien we elkaar?' Maar laten we niet vergeten dat je, behalve om de teamspirit te verbeteren, Het Teamspel natuurlijk ook 'gewoon' kunt spelen omdat het leuk is. Het maakt verrassend veel creativiteit en spontaniteit los, verhoogt de teamgeest en geeft een verfrissende kijk op de gang van zaken. Omdat het gebaseerd is op een beproefd concept van teameffectiviteit, is het uitstekend te gebruiken bij professionele teamcoaching, workshops over samenwerking, of bij kick-offs van projectteamsHet spel kan gespeeld worden met min. 4 en max. 12 spelers. Bij meer dan 12 teamleden wordt aanbevolen om de groep op te delen in 2 groepen van maximaal 6 teamleden, die het spel afzonderlijk spelen. Bij meer dan 6 teamleden is het aan te raden het team op te splitsten in subgroepjes van elk 3 teamleden. Omdat de meeste teamgroepen bestaan uit meer dan 6 personen, spreken de opdrachten over subgroep. Wanneer een team bestaat uit 6 personen of minder, bedoelt men met subgroep het individuele teamlidBron: https://www.thema.nl/waaier-teamspel/?gclid=CjwKCAjwyo36BRAXEiwA24CwGYPZ9rdCt4R1XcWZwZ2xEUssJp0lqMFgPOEL9YxfZusNn4-vjffoZxoC_I4QAvD_BwE
Business management --- Adult education. Lifelong learning --- Groepsdynamiek --- Groepswerk --- Teamwerk --- #PBIB:+101.10 --- Spel --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- Spelmateriaal --- Teamwork --- teamwork --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- 65.014 --- Games --- #PBIB:+108.41 --- 159.923 --- Communicatie --- Feedback --- Karakterkunde --- Leidinggeven --- Persoonlijkheid --- Relaties --- Citaten --- Zelfkennis --- Teammanagement --- didactische set --- 070952.jpg --- Communicatiespelen --- S2006687.JPG --- leiderschap, maatschappelijk --- communicatie --- persoonlijkheidsvorming --- Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidskenmerken --- Teamvorming --- Zelfbeeld --- Kennismakingsspelen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- 301.17 --- 007 --- 37.03 --- Veranderingsproces --- Zingeving --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Relatievorming --- wijsheid --- citaten --- groepsontwikkeling --- Didactics of social education --- persoonlijkheidsleer --- zelfkennis --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Bedrijfskunde --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- toegepaste filosofie --- Ontwikkelingsspelen --- Sociale vaardigheden --- Teamontwikkeling --- Missie --- Doelen --- Teamrol --- Taakanalyse --- Teamrollen --- Leiderschap --- Missiewerk --- Doelstelling --- Sociology of work --- Labour market --- Jeux Spelen
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|