Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Managementcoatching. Wat coatches doen / red.: Marc J. Schabracq.
Author:
ISBN: 9026729278 Year: 1998 Publisher: Deventer,


Book
Fouten maken moet : durf het beste uit jezelf en je team te halen
Author:
ISBN: 9789089651709 Year: 2013 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Fouten maken vinden we eng. We vermijden ze daarom liever. Terwijl iedereen weet dat je juist door te falen zo veel kunt leren en beter kunt worden. Dit is de faalparadox. Waarom blijven we allemaal zo graag in onze veilige comfort zone zitten, terwijl we weten dat dit niet productief is? Het zijn onze vastgeroeste patronen, te grote of te kleine ego's, schaamte en/of de angst voor verwijten en afkeuring die deze faalparadox in stand houden.Als de kramp rondom het niet mogen maken van fouten weg is, ontstaat er meer werkplezier met ruimte voor ontwikkeling. Kill your ego, stop met ja maar en gooi uw faalangst overboord. Omarm de mislukking, blijf proberen en u gaat leren !Dit boek is geschreven voor iedereen die in of met een team werkt. Werkt u samen met collega's in een team of op een afdeling? Geeft u leiding aan een team? Of werkt u vaak met teams als trainer of coach? Dan is dit boek voor u! Het reikt u handvatten aan om zelf anders om te gaan met falen en om ook uw team met faalplezier te besmetten.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Begeleid intervisie model : collegiale advisering en probleemoplossing : met 20 oefeningen en checklists
Author:
ISBN: 902441475X 9789024414758 Year: 2002 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Intervisie is een gestructureerde wijze van collegiale advisering en probleemoplossing. In dit boek wordt het begeleid intervisie model gepresenteerd : een werkwijze waarbij onder begeleiding van een ervaringsdeskundige de intervisie in praktijk gebracht wordt.


Book
Honoreren en waarderen
Author:
ISBN: 9026727577 Year: 1997 Publisher: Deventer Kluwer Bedrijfsinformatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geld is een belangrijk aspect van elk beloningssysteem, maar zeker niet het enige. De erkenning en waardering voor behaalde resultaten komen niet altijd tot uitdrukking op het salarisstrookje. Standaardbeloningen die altijd en voor alle typen medewerkers even effectief zijn, bestaan niet. Verschillen in achtergrond, leeftijd en belangstelling maken elk personeelsbestand uniek. Als manager sta je voor de taak de behoeften van je medewerkers te identificeren en om via experimenten uit te vinden welke vormen van beloning voor elk van hen het best werken. Daarbij kan het gaan om incentives of niet-financiële beloningen en de regels die je bij toekenning van deze beloningen moet hanteren. Andere vragen die aan bod komen in Honoreren en waarderen zijn: Hoe open kun en moet je zijn over belonen? Hoe evalueer je het effect van het beloningssysteem? Hoe presenteer je een nieuw beloningssysteem begrijpelijk aan je medewerkers? Wat stellen medewerkers uit de generatie-X op prijs? Teambeloning, hoe pak je dat aan? Hoe beloon je competenties en skills? Een tweetal cases toont hoe andere bedrijven hun beloningsbeleid hebben vormgegeven. (Bron: covertekst)


Book
De vijf frustraties van teamwork : hoe je ervoor zorgt dat samenwerken leuk blijft
Authors: ---
ISBN: 9789047001966 Year: 2012 Publisher: Amsterdam/Antwerpen Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur legt hier de kern van samenwerking in teams bloot. Dat doet hij aan de hand van een parabel, waarin de ceo een team moet leiden dat onderling zo in conflict is geraakt dat het de hele organisatie negatief beïnvloedt. Gaandeweg openbaren zich 5 grote frustraties waarmee teamleden worstelen, frustraties die de samenwerking saboteren: gebrek aan vertrouwen, angst voor confrontatie, gebrek aan betrokkenheid, afschuiven van verantwoordelijkheid en niet-resultaatgericht werken. Met het verhaal laat hij zien hoe deze hindernissen ontstaan en hoe u ze achter u kunt laten. Vervolgens werkt hij het onderliggende model uit


Book
Iedereen coach! : praktijkboek voor alledag en overal
Author:
ISBN: 9789077445273 Year: 2010 Publisher: Tielt Lannoo Unieboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Coaching is in. Het is een echt vak geworden. Coaches worden ingeschakeld om tal van intensieve opleidingen te komen geven. Maar moeten we het altijd zo ver gaan zoeken? Deze 'handleiding tot coachen in de dagelijkse praktijk' zet de lezer aan om coachende vaardigheden ook in te zetten in normale (toevallige) gesprekken, zelfs zonder daarvoor een uitgebreide opleiding te hebben gevolgd. Coaching is immers van alle tijden, en coachingskansen liggen voor het grijpen, de hele dag door. Iedereen heeft de mogelijkheden om elke dag coach te zijn. Zonder beroepscoach te hoeven zijn, kan je toch heel wat betekenen als coach. Gewoon in je rol als collega, ouder, leidinggevende, partner, manager, projectverantwoordelijke, medewerker, vriend, leraar, sportinstructeur, muziekbeoefenaar of -leraar, theaterliefhebber, regisseur of acteur, arts of gezondheidsadviseur... Telkens zit er wel een coachende kant aan. Dit boek geeft je handvatten om coachend tussen te komen in de diversiteit aan rollen die we elke dag innemen. En om dit te doen op een manier die natuurlijk overkomt en waarbij de andere zich echt ondersteund voelt. In Iedereen coach vind je een schat aan concrete aanwijzingen om dagelijkse ontmoetingen tot onverwachte coachingskansen te herscheppen, tegelijkertijd eenvoudig en toch met diepgang. Een boek over coachende vaardigheden voor iedereen en voor elke dag. (Bron: www.lannoo.be)


Book
Employability: adviezen voor blijvende inzetbaarheid
Author:
ISBN: 9026728514 Year: 1998 Publisher: Deventer Kluwer Bedrijfsinformatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe inzetbaar zijn uw medewerkers nu en in de toekomst? Blijvende inzetbaarheid is alleen te garanderen wanneer medewerkers steeds opnieuw de kans benutten om ervaring te verbreden, nieuwe vaardigheden te verwerven en regelmatig van functie te wisselen. Zo ontwikkelen zij employability: het vermogen om voortdurend werk te verkrijgen en the behouden in veranderende organisaties. In dit boek vindt u praktische adviezen over de bevordering van employability in uw organisatie. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by