Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Unter »Tableau vivant« (Lebende Bilder) versteht man ein Gesellschaftsspiel des 18. und 19. Jahrhunderts, das darin bestand, Gemälde durch lebende Personen nachzustellen. Diderot und Goethe begeisterten sich für diese - heute längst vergessene - Bilderpraxis. Umso überraschender ist es, die anachronistische Kunst nicht nur in Stummfilmen, sondern auch in gegenwärtigen Spielfilmen wieder zu entdecken. Was passiert mit dem Filmbild, wenn es sich auf die Struktur unbewegter, nach Gemälden gestellter Bilder einlässt und diese verlebendigt? Das Buch widmet sich diesem ungewöhnlichen Bildphänomen aus historischer und bildwissenschaftlicher Sicht und zeigt auf, welche subversiven Kräfte durch die Gemäldenachstellungen im Film freigesetzt werden und zu welchen diegetischen Erweiterungen diese führen können. Die interdisziplinär ausgerichtete Studie versucht dabei, zwischen Kunstgeschichte und Filmwissenschaft zu vermitteln.
Choose an application
Cd-rom bij het bgelijknamige boek. Waar komt het vak vandaan, wat is het verschil tussen toneel en drama, hoe zet je activiteiten op en hoe begeleid je die? Wat zijn de vakinhouden en hoe zorg je dat het onderwijsinhoudelijk ook zinvol is? Kijk op spel behandelt waardevolle thema's als welke invloed creatieve vorming bijvoorbeeld op het zelfbeeld van kinderen heeft en welke rol de leerkracht hierin kan spelen. Het boek helpt de leerkracht een vakvisie te ontwikkelen, maar ook om dramatische spelactiviteiten praktisch te concretiseren. (Bron: covertekst)
Dramatische expressie --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- spelen --- dramatische expressie --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- toneelonderwijs --- basisonderwijs --- drama --- poppenspellen --- 471.41 --- 477.2 --- Didactiek --- Drama --- Dramatische werkvormen --- Hoorspel --- Improvisatie --- Lerarenopleiding --- Masker --- Pantomime --- Poppenspel --- Schimmenspel --- Tableau vivant --- Toneel --- Dramatische expressie ; basisonderwijs ; didactiek --- Taal en verbale expressie --- Conferences - Meetings --- Dramatische vorming
Choose an application
Deze doos bevat: > Handleiding > 5 prenten > 56 kopieerbladen Kleutersprokkels in het kort > Uitgewerkte activiteiten, ideeën en materialen > Ruimte voor vrije spelmomenten en eigen inbreng van de kleuters > Inzetbaar bij alle kleuters van 2,5 tot 6 jaar > Voor én door de kleuterleid(st)er Kleutersprokkels is een uitgave met een rijk aanbod aan activiteiten die elk in een ervaringssituatie (ontmoeten, explorerend beleven, zelfstandig spelen, ontwikkelingsondersteunend leren) worden geplaatst. De aangereikte activiteiten draaien rond exploreren en experimenteren en laten ruimte voor vrije spelmomenten en eigen inbreng van de kleuters. Bovendien beantwoordt elke activiteit aan de leerdoelen van het VVKBaO, het GO! en het OVSG (de concordantielijst is ingesloten). Elke Sprokkeldoos is een rijk gevulde "doos" met uitgewerkte activiteiten, ideeën, materialen en kapstokken voor concrete activiteiten in de klas bundelt alle activiteiten rond 1 onderwerp? maar je kiest zelf in welk thema je dit wil kaderen geeft de kans de activiteiten in te zetten bij verschillende (leeftijds)groepen en toe te passen op de eigenheid van elke groep.
Bewegingsopvoeding --- Muzische vorming --- Taal --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- Wolven. --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- wolven (themawoord fictie) --- wolven --- sprookjes --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- 471.43 --- didactiek --- schoolboeken --- wereldoriëntatie --- 471.4 --- 471.49 --- Belangstellingscentra --- Kleuteronderwijs --- Muzikale verhalen --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Wolven --- 471.41 --- 471.42 --- 471.44 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Beeldopvoeding --- Dansen --- Dramatische vorming --- Geheugenspel --- Getallenkennis --- Gezelschapsspel --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Koeken --- Lezen --- Luisteren --- Meetkunde --- Meten --- Muzikale opvoeding --- Pantomime --- Peter en de wolf --- Prentenboeken --- Roodkapje --- Schimmenspel --- Schminken --- Sprookjes --- Sudoku --- Taalbeschouwing --- Tableau vivant --- Tellen --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Thematisch werken --- Toneel --- Vingerpopjes --- Wolf --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Muzische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Taal ; kleuteronderwijs --- Taal ; verhalen --- Taalbeschouwing ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Beeldende opvoeding --- (zie ook: jazzdans) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- vakoverschrijdende thema's --- ervaringsleren --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
Varen --- Roeien --- Schepen --- Kleuteronderwijs --- Dramatische vorming --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- dramatische expressie --- lager onderwijs --- 477.2 --- didactiek --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- 1e leerjaar l.o --- Beroepen --- Dramatische expressie --- Expressie --- Handboek/cursus --- Poppenkast --- Raadsels --- Schimmenspel --- Sinterklaas --- Spiegels --- Tanden --- Telefoon --- dramatische vorming --- handboek --- Drama --- Dramatische expressie ; basisonderwijs --- Drama: lagere school --- Expressie: drama --- didactiek basisonderwijs - dramatische expressie, spel en beweging, verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- 477 --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Muzische vorming --- Schoolboeken --- Hoofddeksels (Hoeden) --- Hoorspelen --- Pantomime --- School --- Sprookjes --- Vervoermiddelen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- 471.45 --- 471.41 --- Basisonderwijs --- Dieren --- Geluiden --- Katten --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Poppen --- Toveren --- Verkleden --- Lesplannen --- Methodiek --- 471.7 --- kleuterschool: drama --- kleuterschool: expressie --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Fauna) --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Drawing --- mondelinge expressie --- lesvoorbeelden --- Basisonderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- Didactiek --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- 477.2 ) Dramatische expressie --- afspreekspelen --- associatiespelen --- bewegingsspelen --- dialoogspelen --- drama --- improvisatiespelen --- inspringspelen --- klankspelen --- pantominespelen --- poppenspelen --- productiespelen --- rollenspel --- schimmenspel --- spelen met materialen --- taalspelen --- tableau vivant --- vertellen --- vertelpantomime --- voordrachtspelen --- voordragen --- Dagbladen (Kranten) --- Fotografie --- Improvisatie --- Taalspelen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|