Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek bevat een integratie van de vijf prototype die ontwikkeld zijn binnen de Taallijn VVE: Gesprekken met peuters, Werken aan woordenschat, Interactief voorlezen van verhalende prentenboeken, Ouderbetrokkenheid in peutergroepen met behulp van een gezinsportfolio, Peuters en ICT. Het biedt achtergrondinfiormatie en praktijkvoorbeelden bij het werken aan taalstimulering. (Bron: voorwoord)
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- taalactiveringsprogramma's --- Interactief taalonderwijs --- Taalstimulering --- 472.1 --- 051335.jpg --- Kleuterschool: taal --- Taalactiveringsprogramma's --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- Kleuters --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
ll.
Intercultureel onderwijs. --- Meertaligheid --- EU. --- taalactiveringsprogramma's --- cultuursociologie --- Sociolinguistics --- taalgemeenschappen --- taalvormen --- European Union
Choose an application
Taalverwerving --- Taalopvoeding --- Taalachterstand --- Taalactiveringsprogramma's --- Baby's --- Peuters --- Kleuters --- Taalvaardigheid --- Taalspelen --- Observatietechnieken --- Taal: taalontwikkeling: peuters --- Taal: kleuters --- Taalspelletjes: kleuters --- Taalstimulering --- Baby --- Peuter --- Kleuter --- Taalspel --- Observatietechniek
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- taalactiveringsprogramma's --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- talenonderwijs --- taalverwerving --- kleuterdidactiek --- taalopvoeding --- taal --- letters --- klanken --- lezen --- Phonetics --- ontluikende geletterdheid --- voorbereidend lezen
Choose an application
Kansen en kansarme groepen in school en samenleving - Leerinhouden en leerprocessen - Kinderen en hun denken over taal en leren op school - Controle en invloed op taal en leren - Werken in circuits - Verwachtingen van taal en leren - Kansen met verhalen en vertellen - Kansen met taalinstructie.
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Nederlands --- Lager onderwijs --- Kansarme kinderen --- Taalactiveringsprogramma's --- Stellen --- Onderwijsstijlen --- Vertellen --- Leesbevordering --- kansarmoede --- basisonderwijs --- didactiek --- 475.2 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Kansarmoede, Kind --- Taalstimulering --- Onderwijsstijl --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Taal100 is een werkwijze om met het gehele schoolteam het taalonderwijs te verbeteren. De nadruk ligt daarbij op het versterken van de didactische vaardigheden van leerkrachten op alle taaldomeinen. Taal100 gaat ervan uit dat leerkrachten tijdens alle vakken en bij allerlei activiteiten, binnen en buiten de klas, de taalontwikkeling van leerlingen kunnen stimuleren. Het Taal100-boek beschrijft de kenmerken van effectief en interactief taalonderwijs in de basisschool, en het laat zien op welke manier het schoolteam gezamenlijk de vernieuwing van het eigen taalonderwijs ter hand kan nemen. Taal100 is ontwikkeld door Sardes en het Expertisecentrum Nederlands in opdracht van het Ministerie van OCW. Taal100 is geschikt voor groep 1 tot en met 8. De aanpak van Taal100 is gebaseerd op de uitgangspunten van interactief taalonderwijs en sluit aan bij de huidige praktijk van opbrengstgericht werken.
475.2 --- Didactische werkvormen --- Interactief onderwijs --- Professionalisering --- Taalstimulering --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leesonderwijs --- Taalonderwijs --- taalstimulering --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands --- Didactiek --- Taalactiveringsprogramma's --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Taalontwikkeling is een sociaal leerproces dat in wisselwerking met volwassenen en andere kinderen plaatsvindt. Dit taalverwervingsproces speelt zich voor het grootste gedeelte af tussen de geboorte en het begin van groep 3. Het brabbelen gaat over in het eenwoordstadium en ontwikkelt zich onder andere door taalstimulerende activeiten steeds verder. Hoe dat proces verloopt, welke invloeden een rol spelen, hoe een tweede taal zich ontwikkelt, wordt aan de hand van veel praktische voorbeelden duidelijk beschreven.
Taalontwikkeling. --- Taalverwerving. --- Initial didactic situation --- ontwikkelingspsychologie --- Psycholinguistics --- taalverwerving --- Developmental psychology --- kleuters --- peuters --- baby's --- kindertaal --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Tweetaligheid --- taalontwikkeling --- tweetaligheid --- 803.3 --- Kindertaal --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Taalachterstand --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Tweetaligheid --- Baby's --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Leerlijnen --- Peuters --- Handboek/cursus --- Taalverwerving ; kleuters --- Taalverwerving ; peuters --- Taalstimulering --- 082292.jpg --- Psycholinguïstiek --- Taalpsychologie (Psycholinguïstiek) --- Contains audio-visual material --- Ontwikkelingspsychologie --- Didactische beginsituatie --- Spreken --- Spraakontwikkeling --- Taalactiveringsprogramma's --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Met dvd
logopedie --- spraakontwikkelingsstoornissen --- spreken --- taalontwikkeling --- taalontwikkelingsstoornissen --- therapiemateriaal --- 471.41 --- Boodschappen doen (Winkelen) --- Dieren --- Eten --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Schoolleven --- Spreken --- Taalachterstand --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Verkeer --- Weer (Metereologie) --- Wonen --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerproblemen --- Taalactiveringsprogramma's --- Relatie ouder - kind --- Kleuters --- Leerprobleem --- Taalstimulering --- Kleuter
Choose an application
Nederlands --- Buitengewoon onderwijs --- Didactiek --- Nederlands als tweede taal --- Allochtonen --- Taalverwerving --- Kinderen --- Meertalig onderwijs --- Taalproblemen --- 463.4 --- Meertaligheid --- Mondelinge taalvaardigheid --- Taalactiveringsprogramma's (Taalstimulering) --- Taalbeleid --- Taalvaardigheid --- Spraak- en taalgebrekkigen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- NT2 --- Allochtoon --- Kind --- Taalprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Autochtoon --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
"Peuterprikkels" is een bundel met taalstimuleringsactiviteiten. Omdat de peutertijd cruciaal is voor de taalontwikkeling, moeten we alle kansen ten volle benutten om al op deze jonge leeftijd aan taalstimulering te doen. De activiteiten van Peuterprikkels maken het mogelijk om een ruim en kwaliteitsvol taalaanbod te doen, dat peuters leren begrijpen, én dat ook bij hen taal ontlokt, zonder dat op deze jonge leeftijd te forceren.
taalverwerving --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- peuters --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- taal --- taalonderwijs --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- geletterdheid --- kinderopvang --- ontluikende geletterdheid --- taalontwikkeling --- Allochtone kinderen --- Ballen --- Ballonnen --- Dozen --- Foto's --- Gaatjes --- Geluiden --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Kleuteronderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Papier --- Peuters --- Rijst --- Schoenen --- Spinnen (dieren) --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Verpakkingen --- Zeep --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- kinderdagverblijven --- kleuteronderwijs --- sociolinguïstiek --- taalactiveringsprogramma's --- Allochtone kleuters --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Nederlands als tweede taal --- Taalontwikkeling ; kleuters --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- Taalactiveringsprogramma's --- Taalstimulering --- 101402.jpg --- Nederlandse taal ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- PXL-Education 2013 --- verbale expressie --- Taalverwerving --- Kinderdagverblijven --- Sociolinguïstiek --- Didactics of Dutch --- taalspelletjes --- Peuter --- Kinderdagverblijf --- Didactics of Kindergarten. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- kleuters. --- peuters. --- taalverwerving.
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|