Narrow your search

Library

KU Leuven (3)

ULiège (3)

KBR (2)

UCLouvain (2)

ULB (2)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

English (4)

French (2)


Year
From To Submit

2015 (1)

1999 (1)

1998 (1)

1994 (1)

1990 (1)

More...
Listing 1 - 6 of 6
Sort by
Children at play : clinical and developmental approaches to meaning and representation
Authors: ---
ISBN: 0195129121 0195044142 Year: 1994 Publisher: New York, NY ; Oxford : Oxford University Press,


Book
Les jeux de fiction entre enfants de 3 ans
Authors: ---
ISBN: 2130432026 9782130432029 Year: 1990 Publisher: Paris: PUF,


Book
Au prisme du jeu : concepts, pratiques, perspectives

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

En sciences sociales comme dans de multiples contextes professionnels, les usages de méthodes fondées sur le jeu ou de théories qui utilisent des concepts ludiques sont extraordinairement divers. Cet ouvrage, issu d’un colloque tenu à Cerisy en 2013, rassemble des contributions qui donnent à voir et à penser toute la richesse de ces usages du jeu, de leurs contextes, de leurs enjeux, de leurs fondements, de leur portée. Au spécialiste de telle ou telle approche fondée sur le jeu – chercheur, professionnel ou étudiant –, l’ouvrage apporte des ressources pour enrichir la réflexion, recouper avec d’autres pratiques et perspectives du jeu, aider à se faire une vue d’ensemble. À un public plus large, intrigué par l’omniprésence et le caractère à la fois éclairant et fuyant de la notion de jeu, l’ouvrage offre un parcours de découverte riche en surprise et de multiples occasions de réflexion.

Child's play : Myth, mimesis and make-believe
Author:
ISBN: 1859739180 Year: 1998 Volume: *2 Publisher: Oxford New York Berg


Book
Symbolic play: the development of social understanding
Author:
ISBN: 0121326802 1322459827 1483264807 Year: 1984 Publisher: Orlando, Fla Academic Press

Children at play
Authors: ---
ISBN: 1280472243 019802133X 1602563632 9780198021339 9780195129120 0195129121 9781280472244 0195129121 9781602563636 1423760360 9781423760368 019773488X Year: 1999 Publisher: New York Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Children's play has been studied by clinicians as an indicator of the individual's early emotional development. More recently, developmental psychologists have taken an interest in play for what it reveals about early cognitive development. This study explores both perspectives of play.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by