Narrow your search

Library

KU Leuven (4)

UCLL (2)

ULB (2)

UCLouvain (1)

ULiège (1)

VDIC (1)


Resource type

book (6)


Language

English (5)

French (1)


Year
From To Submit

2016 (1)

2012 (1)

2007 (1)

1998 (1)

1976 (1)

More...
Listing 1 - 6 of 6
Sort by
Adapted aquatics programming : a professional guide
Authors: --- ---
ISBN: 0880116951 Year: 1998 Publisher: Champaign Human kinetics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Adapted aquatics programming : a professional guide.
Authors: --- ---
ISBN: 9780736057301 Year: 2007 Publisher: Champaign Human kinetics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Swimming for children with physical and sensory impairments : methods and techniques for therapy and recreation
Authors: ---
ISBN: 0398034427 Year: 1976 Publisher: Springfield (Ill.): Thomas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Department of Justice's guidance on access to pools and spas under the ADA : hearing before the Subcommittee on the Constitution of the Committee on the Judiciary, House of Representatives, One Hundred Twelfth Congress, second session, April 24, 2012.
Author:
Year: 2012 Publisher: Washington : U.S. G.P.O.,


Book
Natation : 500 adaptations pour une inclusion réussie
Authors: --- ---
ISBN: 9782867134913 2867134919 Year: 2016 Publisher: Paris: Editions Revue EPS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'acquisition du savoir-nager représente un enjeu vital pour tous les élèves. Il était donc indispensable de concevoir un enseignement tenant compte de leurs besoins éducatifs particuliers. Les 37 situations pédagogiques présentées dans cet ouvrage s'articulent autour de 6 thématiques couvrant les 3 premiers cyles de la scolarité : Tous à l'eau ! - Nager et jouer - Vers le savoir-nager - Savoir nager - Sauvetage - Natation synchronisée. La démarche est fondée sur l'observation des nageurs dans une situation donnée, la formulation d'hypothèses sur les causes des difficultés rencontrées et des propositions d'adaptations pour répondre aux besoins identifiés. Ces propositions concrètes et opérationnelles s'adressent à tous les intervenants (professeurs des écoles, MNS, éducateurs sportifs...), notamment ceux qui accueillent un (ou plusieurs) jeune(s) en situation de handicap au sein d'un groupe de pratiquants dits valides.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by