Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Ice cube sex : the truth about subliminal advertising
Author:
ISBN: 0940121174 Year: 1994 Publisher: Notre Dame Cross cultural publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The secret sales pitch : an overview of subliminal advertising
Author:
ISBN: 0974264008 Year: 2004 Publisher: San Jose (Cal.) Norwich Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The age of manipulation : the con in confidence, the sin in sincere
Author:
ISBN: 0805009086 Year: 1989 Publisher: New York : H. Holt,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Subliminal persuasion : influence & marketing secrets they don't want you to know
Author:
ISBN: 0470243368 9780470243367 9786611381462 1281381462 0470282096 9780470282090 9781281381460 Year: 2008 Publisher: Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

If you?re an entrepreneur, salesperson, advertiser, or business owner, understanding the art of subliminal persuasion will give your bottom line a big boost. In Subliminal Persuasion, master marketer Dave Lakhani reveals in step-by-step detail the exact techniques that really work in persuading and influencing others. It?s not about lying or tricking anyone, it?s about know what will appeal to people and how communicate that appeal effectively, profitably, and ethically. This is marketing that really convinces.


Book
A la recherche de l'inconscient : les nouvelles théories des neurosciences.
Authors: ---
Year: 2020 Publisher: Paris : Pour la science,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aujourd'hui, l'inconscient n'est plus vu comme un sanctuaire d'idées refoulées, mais plutôt comme l'ensemble des processus automatiques de traitement des informations dans notre cerveau avant que certaines ne parviennent à la conscience. C'est la conclusion à laquelle parviennent les plus récents travaux décrits dans ce numéro. Elle est la fois étayée par des réflexions théoriques issues des sciences de l'information, mais aussi par des investigations expérimentales permises par l'avènement de la neuro-imagerie.


Book
Mind Control : Art et conditionnement psychologique (XIXe - XXIe siècles)
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9791035103132 9791035108281 Year: 2022 Publisher: Paris : Éditions de la Sorbonne,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce volume intitulé Mind Control est consacré aux relations entre les expérimentations artistiques et les techniques de conditionnement psychologique au cours de la période contemporaine (XIXe-XXIe siècles). Il analyse la culture visuelle d'œuvres d’art qui jouent sur la reprise, le contre-pied, le déplacement voire l’instrumentalisation de divers protocoles mis en place dans les laboratoires de psychologie. Entre suggestion et hypnose, test comportemental et images subliminales, parasitage et lavage de cerveau, ce numéro croise des objets, des discours et des dispositifs d’influence très variés, de l’art de la publicité au cinéma expérimental, du « design pédagogique » à la vidéo, de la « musique d’ameublement » à la performance, jusqu’aux réseaux sociaux les plus récents, pour interroger les stratégies de persuasion et de contrôle dans nos sociétés contemporaines et le rôle des pratiques artistiques dans leur mise à distance ou leur détournement critique. Cet ouvrage, préparé sous la direction de Pascal Rousseau, est le onzième volume de la collection Histo.Art, présentant les travaux de l’École doctorale Histoire de l’art de l’université Paris 1 Panthéon-Sorbonne.

The psychology of entertainment media : blurring the lines between entertainment and persuasion
Author:
ISBN: 0805846417 9786612374807 1283656507 1135622043 1410609367 128237480X 1410609367 9780805846416 Year: 2004 Publisher: Mahwah (N.J.) Lawrence Erlbaum Associates

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Psychology of Entertainment Media provides a cutting-edge look at how entertainment media affects its viewers, both in intended and unintended ways, and the psychological processes that underlie these effects. The collection represents an international, multidisciplinary investigation of an age-old process--persuasion--in a relatively new guise, which includes product placements, brand films, television programs, and sponsorships.The collection covers three broad areas:the potential effects of embedding promotions within entertainment media content;t


Book
La publicité est dans le film : placement des produits et stratégie de marque au cinéma, dans les chansons, dans les jeux vidéo...
Author:
ISBN: 2708136437 9782708136434 Year: 2006 Publisher: Paris : Editions d'Organisation,


Book
The psychology of entertainment media : blurring the lines between entertainment and persuasion
Author:
ISBN: 9781848729445 1848729448 1138110604 9786613638014 113680935X 0203828585 1280661089 9781138110601 9781136809354 9781136809309 9781136809347 1136809341 Year: 2012 Publisher: New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this volume, psychologists and communication experts present theory on understanding and predicting how learning occurs through media consumption. As the impact of traditional advertising has declined over the last couple of decades, marketers have scrambled to find other ways to effectively communicate with consumers. Among other approaches, marketers have utilized various forms of product integration. Product integration is mixing a commercial message in with the non-commercial message via TV, movie, video, and other entertainment venues. This book will be of interest to students and r

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by