Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
489.52 --- Assessment --- Begeleiding (Coaching) --- Coöperatief leren --- Didactiek --- E-learning --- Elektronische communicatie --- Elektronische discussiegroepen --- Elektronische leeromgeving --- Hoger onderwijs --- Leerprocessen --- Onderwijsvernieuwing --- Studiebegeleiding --- Studietrajectbegeleiding --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Computerondersteund onderwijs --- Leraren hoger onderwijs --- Studentenbegeleiding --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
Het uitgangspunt van *Studieloopbaanontwikkeling - Stagebekwaam* is dat de student aan de slag gaat met het vormgeven van een passend studieprogramma (en het ontwikkelen van bijbehorende competenties)., en dat hij op professionele wijze een stage kan verwerven, aanpakken en voltooien. Om dit te realiseren wordt de student geprikkeld door het aanreiken van nuttige modellen en technieken (zoals SWOT, SMART, STARR, de Leerstijlen van Kolb, Kernkwadranten en manieren van teamwork)., en bijbehorende oefeningen. Ook in dit deel blijft reflectie op de eigen ontwikkeling van essentieel belang. Daarom zijn aan *Stagebekwaam* wederom invuloefeningen toegevoegd, evenals een inlogcode tot het [Self-assessmentpakket](http://www.pearsoneducation.nl/produkt.asp?isbn=9789043012638&cat=), zodat de student zichzelf, nu een stadium verder in zijn ontwikkeling, kan blijven testen. Dit deel volgt op *Studieloopbaanontwikkeling - Beroepsgeschikt*, maar kan ook zelfstandig worden gebruikt voor studies waar de stage al in het eerste leerjaar aan de orde komt.
leren leren --- HO (hoger onderwijs) --- solliciteren --- coaching --- beroepskeuze --- stagebegeleiding --- studievaardigheden --- Higher education --- Didactic strategies --- portfolio's --- #KVHB:Stage --- #KVHB:Studie- en beroepsorientering --- #KVHB:Studiekeuze --- 489.52 --- competentiegericht onderwijs --- stage --- studieplanning --- Competentieleren --- Schoolloopbaan --- Stages --- Studietrajectbegeleiding --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Studiebegeleiding --- Contains audio-visual material --- Opvoeding en onderwijs --- Hoger onderwijs --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Studiebegeleiding --- Studietrajectbegeleiding --- Hoger onderwijs. --- studiebegeleiding --- Higher education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- HO (hoger onderwijs) --- Studiebegeleiding ; hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- 489.51 --- 489.52 --- Hoger onderwijs --- Omgaan met verschillen --- Studiekeuze --- allochtonen --- anderstaligen --- buitenland --- diversiteit --- examen --- flexibilisering --- gehandicapten --- onderwijs --- student --- studietraject --- vluchtelingen --- werken --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- studiekeuze --- $a378 --- Flexibilisering --- Studiekeuzebegeleiding --- Hoger onderwijs ; didactiek --- S2006796.JPG --- allochtone jongeren --- multiculturele samenleving --- studenten --- studieadvies --- Academic collection --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 325 --- 378 --- 371.21 --- Diversiteit --- Zoek --- Trajectbegeleiding --- Flexibiliteit --- Inclusie --- Maatwerk --- Trajectbegeleiding (onderwijs)
Choose an application
Studieloopbaanbegeleiding en assessment is bestemd voor studenten en docenten die met elkaar kennis willen ontwikkelen. En die daarbij vooral willen aansluiten bij elkaars talent en expertise. Uitgangspunt is dat zij elkaar inspireren en daardoor op een hger plan komen. Als nieuwe invalshoek is gekozen voor het spelen met grondhoudingen. Grondhoudingen worden gezien als essentieel voor het komen tot kennisontwikkeling. Dit geldt zowel voor studenten als docenten. In dit opzicht wordt de relatie student - docent als gelijkwaardig beschouwd. Beiden hebben elkaar iets te bieden. De in dit boek voorgestelde methode geeft de student kans vanuit de eigen leefwereld nieuwe inzichten in te brengen en geeft de docent kans om in te brengen waar hij/zij goed in is.
Leerlingbegeleiding. --- Assessment; hoger onderwijs. --- Carrièreplanning. --- Studiebegeleiding --- Studieloopbaanbegeleiding --- hoger onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- Higher education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- assessments (onderwijs) --- Leerlingbegeleiding --- Assessment-center-methode ; hoger onderwijs --- #KVHB: Hoger onderwijs --- #KVHB: Studie- en beroepsoriëntering --- assessment --- studieloopbaanbegeleiding --- 37.02 --- 489.5 --- 489.52 --- 489.54 --- Assessment --- Beroepskeuze --- Hoger onderwijs --- Studiekeuze --- Studietrajectbegeleiding --- onderwijs --- professionalisering --- Kennis --- Studentenbegeleiding --- Studieloopbaan --- Competenties --- Studieloopbaanontwikkeling --- didactiek --- trajectbegeleiding --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- 658.33 --- 371.3 --- 361.2
Choose an application
De laatste jaren heeft het onderwijsveld steeds meer oog voor de mogelijkheden en waardevolle dimensies van elektronische ondersteuning in het onderwijs. Deze ondersteuning kan vele vormen aannemen. Te denken valt aan een eenvoudige aanvulling op bestaand contactonderwijs met elektronische communicatiemiddelen zoals discussiegroepen of e-mail maar ook complete elektronische leeromgevingen waarin studenten en docenten gezamenlijk het onderwijsleerproces vormgeven. Hoe dan ook, er is altijd sprake van elektronische communicatie. Bij elektronische communicatievormen die waardevol moeten zijn voor het leerproces moet de student houvast geboden worden en moet het leerproces gestructureerd worden. Het leren van studenten staat daarbij voorop, maar studenten moeten tevens leren met verantwoordelijkheid en vrijheid om te gaan. Daarbij is begeleiding nodig. Het begeleidingsaspect wordt in de rol van de docent steeds belangrijker. Dit praktische boek helpt docenten bij de vraag hoe studenten elektronisch zo optimaal mogelijk te ondersteunen binnen de beschikbare tijd. Wat houdt nu dit begeleiden via elektronische communicatie in? Waar moet een docent rekening mee houden? Welke vaardigheden heeft hij nodig? De lezer kan op deze, en andere vragen dit boek antwoord vinden.
Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- e-learning --- onderwijsbegeleiding --- computerondersteund onderwijs --- onderwijspraktijk --- Higher education --- Netherlands --- ICT ; hoger onderwijs --- Digitale communicatie --- Leerlingbegeleiding --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- #KVHA:Hoger onderwijs --- didactiek --- hoger onderwijs --- 454.52 --- 489 --- ICT leermateriaal --- discussiegroepen --- discussiemethode --- elektronische leeromgeving --- onderwijsvernieuwing --- studentenbegeleiding --- 489.52 --- Competentiegericht onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Discussiegroepen --- E-begeleiding --- E-learning --- Elektronische communicatie --- Elektronische discussiegroepen --- Elektronische leeromgeving --- Elektronische leeromgevingen --- Hoger onderwijs --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Studiebegeleiding --- Studietrajectbegeleiding --- 489.4 --- e3 begeleider --- hoger onderwijs ict --- Digitale leermiddelen --- E-leren --- S20080050.JPG --- studiebegeleiding --- Computer ondersteund onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- 371.3 --- 378 --- 371.21 --- E-learning. --- Hoger onderwijs.
Choose an application
De Katholieke Hogeschool Leuven heeft al een EVC-procedure en een aangepast assessmentsinstrumentarium ontwikkeld en met succes toegepast op een groep kandidaat-studenten 2003 - 2004. Deze ervaring leidde tot een praktische handleiding voor iedereen die betrokken is bij het uitbouwen van flexibele en gepersonaliseerde leertrajecten vertrekkend van de kennis, vaardigheden en attitudes van de kandidaten.
EVC --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Hoger onderwijs. --- Vlaanderen. --- elementary education --- Teaching --- educating --- lerarenopleiding --- Higher education --- Psychology --- assessments (onderwijs) --- competenties --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Vlaanderen --- #PBIB:+110.71 --- Connaissances générales Algemene kennis --- Formation Opleiding --- Formation continuée Permanente opleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Société de l'information Kennismaatschappij --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Lerarenopleiding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- hoger onderwijs --- levenslang leren --- onderwijsvernieuwing --- 472.7 --- competentiegericht leren --- leraren lager onderwijs --- lerarenopleidingen --- 450.7 --- 489.32 --- 489.4 --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC Eerder verworven competenties --- Hoger onderwijs --- Studietrajectbegeleiding --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Levenslang leren --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- competentie (ler) --- eerder verworven competenties --- lager onderwijs --- leraren --- lerarenopleiding (ler) --- opleidingstraject --- Competenties; onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- competentie --- competentiemeting --- E05035.jpg --- Eerder verworven competenties --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen --- Leraren: opleidingen: Vlaanderen --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- de onderwijzer en zijn opleiding --- Opleiding en bijscholing --- België --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leraren lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Leren --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- 450.2 --- 780 Hoger onderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Elders verworven competenties --- Emigratie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|