Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Hoewel onderpresteren vaak geassocieerd wordt met hoogbegaafde kinderen, is het een probleem dat bij ieder kind kan voorkomen. Het op de goede manier aanpakken van onderpresteren kan verlies aan toekomstperspectief, leer/werkplezier, zelfrespect en levensvreugde voorkomen. De juiste aanpak begint bij de ouders. Dit praktische boek uit de reeks Ouders Online wil hen hierbij ondersteunen. Het geeft antwoord op vragen als: Wat is onderpresteren precies en hoe herken je het? Waarom liegen onderpresteerders en hoe kun je daarmee omgaan? Welke rol spelen ouders bij het ontstaan en in stand houden van onderpresteren? Hoe verhoudt onderpresteren zich tot faalangst? Wat is de beste opstelling voor ouders van kinderen op de lagere en middelbare school? Hoe kun je je kind effectief motiveren? Op de website kan je een zelftest doen.
School management --- hoogbegaafdheid --- SO (secundair onderwijs) --- Educational psychology --- prestaties --- 464 --- Hoogbegaafdheid --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Ouders en opvoeden --- Verantwoordelijkheid --- Schoolmoeheid (schooluitval) --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- Kinderen met leerproblemen --- Onderpresteren --- Secundair onderwijs --- Tieners --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugd --- Provincie West-Vlaanderen --- Jongere --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Faalangst --- Orthopedagogiek --- Studiebegeleiding. --- Onderwijs. --- Leermoeilijkheden. --- faalangst --- leerstoornissen --- leerdoelstellingen --- Teaching --- didactische processen --- Educational psychology --- Personality development --- Affective and dynamic functions --- studiemotivatie --- Study methods --- motivatie --- Psychology --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Motivatie ; onderwijs --- Faalangst ; onderwijs --- 371.212.7:159.947.5 --- #PBIB:1998.3 --- #PBIB:gift 1998 --- Academic collection --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 415.3 --- angst --- 159.963.2 --- 371.32 --- 454.23 --- Belonen --- Leren --- Motivatie --- Prestatie --- Psychologie --- Straffen --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- Studiemotivatie --- 450.6 --- faalangst (ler) --- 159.94 --- 37.04 --- 455.3 --- Motivatie: secundair onderwijs --- 371.212.7:159.947.5 Studiemotivatie --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Uitvoerende functies --- Didactische principes --- (zie ook: interactief leren) --- (zie ook: ontwikkelingspychologie) --- Studiemethoden --- Studiebegeleiding --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Studeren --- Studiemethode --- Man --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Volwassene --- Onderwijssystemen
Choose an application
De auteurs gaan ervan uit dat jongeren 'mee'krijgen start bij een aanpak die hen uitdaagt de verantwoordelijkheid voor het leren meer in eigen handen te nemen. In plaats van zelf voortdurend het voortouw te nemen, kunnen leraren er zich beter op toeleggen de lerenden aan te zetten tot zelfsturend en samenwerkend leren. Daartoe bestaan er heel wat methodieken en strategieën die zij gaandeweg in de eigen klaspraktijk kunnen inbouwen. Om duidelijk aan te geven dat deze gereedschappen in alle vakken kunnen worden ingezet, is de tekst verrijkt met en reeks concrete illustraties uit de klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Onderwijskunde. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- Educational psychology --- higher education --- didactiek --- Didactic strategies --- Klassenmanagement --- Orde houden ; onderwijs --- #PBIB:+110.62 --- #PBIB:1999.2 --- #A9902A --- 454 --- Klasgebeuren --- Onderwijsbeleid --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Schoolteams --- Vlaanderen --- Zelfsturend leren --- leren --- onderwijsbeleid --- zelfsturend leren --- 371.395 --- 454.22 --- Leerling --- Leren --- Zelfstudie --- 484.21 --- Onderwijs --- klassenmanagement (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- 371.3 --- 454.2 --- Klassebeheer --- Ordeproblemen ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Zelfstandig leren --- 484.2 --- E100088.jpg --- leerkrachten-leerlingen --- leerpsychologie --- secundair onderwijs --- #gsdbP --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- (zie ook: interactief leren) --- 371.22 --- 159.95 --- 371.1 --- 371.21 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 489 --- didactisch proces --- onderwijs --- 371.32 --- Leermethoden --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- 454.21 ) Zelfsturend leren --- Onderwijsmethoden --- 691 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Pedagogie en didactiek --- 484 --- kwaliteitsbewaking --- leerkracht --- management --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- Didactiek --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- Zelfgestuurd onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jeugd --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emigratie --- Leermethode --- Jeugdpsychologie --- Jongere
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|