Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Studeren?...een makkie : technieken die studeren gemakkelijker en efficiënter maken
Author:
ISBN: 9054662514 Year: 1996 Publisher: Roeselare Roularta Books


Book
Studeer effectief
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789001866365 Year: 2016 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studeer effectief biedt je een goede start met en houvast bij je studie in het hoger onderwijs. Want anders dan in het voortgezet onderwijs wordt er van je verwacht dat je zelfstandig studeert, goed plant, meer studiemateriaal verwerkt en ingewikkelde tentamenvragen beantwoordt. Waarom kiezen voor Studeer Effectief? *helpt je met concrete tips en oefeningen om effectief te studeren; *met aandacht voor de werking en training van je brein; * ondersteunende website met extra oefeningen en handige tools. Studeer Effectief bevat allerlei praktische suggesties, checklists, voorbeelden en oefeningen die je helpen om effectief te studeren. Onderwerpen die aan de orde komen, zijn: motivatie en concentratie, de werking van het brein, tijdbesteding en studieplanning, colleges en lessen volgen, bestuderen van studieboeken, samenwerken, aanpakken van opgaven en cases, en voorbereiden en maken van tentamens. In deze derde editie is er extra aandacht voor een actieve en bewuste aanpak van de studie, rekening houdend met de huidige studiesituatie in het hoger onderwijs. Je vindt er ook informatie over hoe je brein werkt en hoe je je hersenen kunt trainen. Studeer Effectief is geschreven voor studenten van alle opleidingen in het hoger onderwijs. Het boek is ook verkrijgbaar als e-book. Online ondersteuning Op de ondersteunende website www.studeereffectief.noordhoff.nl vind je oefeningen, extra uitleg, checklists en handige tools (zoals een logboek en studieplanning).


Book
Studeren kun je leren : een werkboek voor studerenden in het hoger onderwijs.
Author:
ISBN: 9026616732 Year: 1983 Publisher: Nijkerk Intro


Book
Studiesucces in het hoger onderwijs : Van rendement naar maatschappelijke relevantie
Authors: ---
ISBN: 9789463011105 9463011102 Year: 2018 Publisher: Delft Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het begrip studiesucces speelde het afgelopen decennium een centrale rol in discussies over het hoger onderwijs. Gericht beleid moet ervoor zorgen dat dit onderwijs bijdraagt aan een internationaal competitieve Nederlandse kenniseconomie en dat het meer en beter gekwalificeerde hoger opgeleiden oplevert voor de arbeidsmarkt. Dat alles moet zo efficiënt mogelijk gebeuren, door vermindering van de uitval van studenten en een rendementsverbetering in studieduur. Maar wat studiesucces nu eigenlijk inhoudt, en hoe dit concept ingrijpt op het onderwijsbeleid, de onderwijspraktijk en het onderwijsonderzoek, blijft daarbij onderbelicht. Het bepalen van studiesucces komt steeds meer neer op het meten en verantwoorden van studiegegevens. De vraag wat het hoger onderwijs te bieden heeft voor de samenleving en de groeiende en steeds meer diverse studentenpopulatie, verdwijnt achter een technocratische meet- en verantwoordingspraktijk. Dit boek biedt een reconstructie van het invloedrijke discours over studiesucces in het hoger onderwijs, waarin beleid, onderzoek en praktijk in onderlinge wisselwerking een rol spelen. De auteurs bespreken niet alleen de beperkingen van dat discours, maar zoeken ook nadrukkelijk naar tegendraadse opvattingen, nieuwe benaderingen en andere verhoudingen tussen de hoofdrolspelers. Op deze wijze proberen zij het debat over studiesucces los te breken uit de rendementsverstarring en tegelijk alternatieven te bieden. Een hoognodige exercitie in een tijd waarin het hoger onderwijs meer moet bieden dan alleen een bijdrage aan een competitieve nationale economie.


Book
De student centraal : handboek zelfgestuurd onderwijs.
Author:
ISBN: 9001203396 Year: 1996 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is bedoeld voor docenten, studenten, stagecoördinatoren, opleidingsfunctionarissen, leden van beroepenveldcommissies en voor al diegenen die naar nieuwe wegen zoeken om de gemotiveerde studenten van vandaag op een dynamische toekomst voor te bereiden.

Keywords

Differentiatie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Probleemgestuurd leren. --- Hoger onderwijs. --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- zelfstudie --- pedagogiek --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs --- Didactics of higher education --- zelfgestuurd onderwijs --- higher education --- Didactic strategies --- didactiek --- Differentiatie ; hoger onderwijs --- Hoger onderwijs ; didactiek --- zelfsturend leren --- hoger onderwijs --- 378.147.2 --- onderwijsvernieuwing --- probleemgestuurd onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- 371.395 --- 454.21 --- 489.4 --- Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd onderwijs --- Projectonderwijs --- Zelfstandig leren --- Zelfstudie --- hoger onderwijs : zelfstandig werken (ler) --- Stage --- onderwijs, holt --- onderwijs, organisatie --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsmethoden --- onderwijzend personeel --- school- en onderwijsproblematiek --- studentenproblematiek --- 489.59 --- Studentgericht onderwijs --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Pedagogie --- Studenten --- Zelfstudie: hoger onderwijs --- differentiatie: hoger onderwijs --- 378.147.2 Monitoraat. Leren studeren hoger onderwijs. Studiebegeleiding. Studievaardigheidstraining --- Monitoraat. Leren studeren hoger onderwijs. Studiebegeleiding. Studievaardigheidstraining --- 371.3 --- 371.21 --- 378 --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Onderwijs --- Studiemethoden --- Onderwijsvernieuwing --- Projectwerking --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- Studiemethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Leervaardigheid bevorderen in het hoger onderwijs : een ontwerponderzoek bij eerstejaarsstudenten
Author:
ISBN: 905867214X Year: 2002 Volume: 31 Publisher: Leuven Universitaire pers Leuven


Book
Studeren en doceren aan het hoger onderwijs : vakmanschap als leeropdracht
Authors: --- ---
ISBN: 9033417030 Year: 1988 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

691 --- Pedagogie en didactiek --- Piet J. Janssen en Hubert De Neve --- pedagogie --- didactiek --- onderwijs --- hoger onderwijs --- 37 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- deep level learning --- denkend leren --- didactische principes --- doceerstrategieën --- doceren --- evaluatie --- intelligentie-ontwikkeling --- intelligentie-structuur --- ontwikkelingsdoelen --- studeermethode --- studeren --- Doceren: hoger onderwijs --- Studeren: hoger onderwijs --- 378.147 --- #PEDA xgiftkd --- ABB9012 --- 37.041 --- beroepsvoorlichting --- studievoorlichting --- hoger onderwijs (ler) --- onderwijs, evaluatie --- onderwijs, post-graduaat --- onderwijzend personeel --- Academicians --- Academics (Persons) --- College instructors --- College lecturers --- College professors --- Lectors (Higher education) --- Lecturers, College --- Lecturers, University --- Professors --- University academics --- University instructors --- University lecturers --- University professors --- University teachers --- Didaktiek aan de universiteit onderwijsresearch. Didaktisch onderzoek in hoger onderwijs. Groepsstudie; werkcollege; hoorcollege: hoger onderwijs --- Studiemethodiek --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Medical education incl. medical schools --- Studierendement --- Medical education incl. medical schools. --- Studierendement. --- 378.147 Didaktiek aan de universiteit onderwijsresearch. Didaktisch onderzoek in hoger onderwijs. Groepsstudie; werkcollege; hoorcollege: hoger onderwijs --- Learning --- Teaching --- 378.147.2 --- 378 --- College teachers --- leerpsychologie --- studiebegeleiding --- Education, Higher --- -#GSDBP --- #PEDA *8.147 --- #TELE:SISTA --- Academic collection --- België --- 489.4 --- didactisch proces --- leerprocessen --- studiemethode --- studiemethoden --- 489 --- communicatie, mondeling --- onderwijsmethoden --- College students --- Higher education --- College science teachers --- Universities and colleges --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- Memory Training --- Phenomenography --- Training, Memory --- 378.147.2 Monitoraat. Leren studeren hoger onderwijs. Studiebegeleiding. Studievaardigheidstraining --- Monitoraat. Leren studeren hoger onderwijs. Studiebegeleiding. Studievaardigheidstraining --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- 371.3 --- 159.95 --- 371.21 --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Education --- Teachers --- College teaching --- Didactiek. --- Doceren --- Hoger onderwijs. --- Learning. --- Lerarenopleiding --- Studeren --- Teaching. --- Algemeen. --- #GSDBP --- Memory Consolidation --- University teaching --- Faculty --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- Study methods --- lesgeven --- Belgium --- Activity, Training --- doceerstrategieën --- België

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by