Narrow your search
Listing 1 - 10 of 39 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Peut-on lutter contre l'échec scolaire ?
Authors: ---
ISBN: 280733914X 2807328415 Year: 2019 Publisher: Louvain-la-Neuve (Rue du Bosquet, 7 B-1348) : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Un ouvrage incontournable sur l'échec scolaire. Cette nouvelle édition développe une large réflexion à la fois sur le redoublement qui ne produit pas les effets escomptés et sur la formation des enseignants qui nécessite un changement dans les pratiques d'évaluation notamment. L'échec scolaire n'est pas une fatalité. Cette nouvelle édition développe une large réflexion sur la problématique de l'échec, toujours fondée sur des éléments de recherche empirique, comme l'étude de l'évolution des taux de retard scolaire dans trois pays francophones (Belgique, France et Suisse) ou l'analyse des représentations que se font les enseignants à son propos, ou encore l'évaluation des effets cognitifs du redoublement ou des préjudices socio-affectifs. L'ouvrage aborde également les études internationales du rendement scolaire. Elles permettent de comparer l'efficacité respective des systèmes d'enseignement qui ont aboli le redoublement et de ceux qui ont conservé cette pratique. Les enseignants, les pédagogues et les décideurs politiques trouveront dans cet ouvrage de très nombreuses informations scientifiques qui nourriront leur réflexion.

L'évaluation scolaire : décoder son langage
Author:
ISBN: 2850081647 9782850081644 Year: 1992 Publisher: Lyon: Chronique sociale,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Docimologie : introduction aux concepts et aux pratiques
Author:
ISBN: 2870771223 9782870771228 Year: 1982 Publisher: Louvain-la-Neuve: Cabay,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teaching for quality learning at university: what the student does
Author:
ISBN: 0335201717 0335201725 9780335201716 Year: 1999 Publisher: Buckingham: Society for research into higher education and Open University press,


Book
Psychologie de l'évaluation scolaire
Authors: ---
ISBN: 2130355366 9782130355366 Year: 1978 Publisher: Paris: PUF,


Book
Docimologie : introduction aux concepts et aux pratiques
Author:
ISBN: 2870773021 9782870773024 Year: 1985 Publisher: Louvain-la-Neuve: Cabay,

Assessment of learning
Author:
ISBN: 9781412935180 9781412935197 1412935180 1412935199 Year: 2007 Publisher: Los Angeles, CA: Sage,


Book
Évaluation scolaire et pratique
Authors: ---
ISBN: 2804109178 9782804109172 Year: 1992 Publisher: Bruxelles: De Boeck-Wesmael,

Using data for monitoring and target setting
Authors: ---
ISBN: 1134643136 1280330686 0203071115 9780203071113 9780415196864 0415196868 9786610330683 6610330689 9781134643134 9781280330681 9781134643080 113464308X 9781134643127 1134643128 Year: 1999 Publisher: London New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Using Data for Monitoring and Target Setting is a clear and practical guide for teachers and school administrative staff that shows how to use spreadsheets to create orderly records of assessment. These can then be used for the sort of statistical analyses which are now being demanded from schools. This guide is photocopiable and includes:*lots of practical examples*step-by-step instructions on how to obtain the data you want*simple advice on how to use EXCEL*pictures of the actual screens you will be using.


Book
Mighty motivators : a resource bank for setting targets and rewarding pupil progress for 5 to 11 year olds
Author:
ISBN: 1282020846 9786612020841 1849202826 9781849202824 9781446212554 1446212556 9781282020849 6612020849 Year: 2005 Publisher: London : Sage,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Target setting has long been recognised as a positive way to involve young people in both planning for the future and evaluating their own progress. These resources encourage adults and children to work in partnership in setting a range of appropriate targets which will promote positive attitudes to learning and behaviour.

Listing 1 - 10 of 39 << page
of 4
>>
Sort by